2015 Octavia Combi vRS Metal Grey

Veel plezier met de nieuwe bolide! Zal u wel keer tegen komen, ik woon in ursel (tegen aalter). Doe je dit zelf die vcds aanpassingen? Ik zoek iemand die dit wil doen voor mijn rs in de buurt. Ziet er goed uit in dit kleur ook! Was 2 de keuze dit kleur.

Ik heb zelf Ross-Tech kabel, lekker gemakkelijk. Anders kom ik wel is af...

Heb gisteren nog een aantal VCDS aanpassingen gedaan:
Spiegels inklappen dmv comfort sluiten.
Zo kan ik kiezen bij afsluiten of ik de spiegels inklap of niet.
High beam assist activatie / desactivatie snelheid verlaagd. Toch wel de moeite, zeker op van die kleine wegjes.
Ben nog wat aan het spelen met activatie/desactivatie ambient light intensiteit.
En achterste mistlichten gaan nu allebei aan.

Heb ook andere lampjes gestoken in de mistlampen/bochtverlichting
Alsook iets fellere lichtjes in kentekenplaatverlichting, geen LED, dat vind ik er wat over. Is gewoon om die gele schijn weg te krijgen.

Voor
_MG_3608_zpsf6jhq2u2.jpg

_MG_3610_zpstxohmio6.jpg

_MG_3593_zpselqsjscc.jpg

_MG_3605_zpsuhpq2zhe.jpg

_MG_3599_zpsknzx9n4b.jpg

Na
_MG_3631_zpsfwbz4fwq.jpg

_MG_3638_zpsf3byhsmd.jpg

_MG_3639_zps7q7lzq7e.jpg

_MG_3641_zps0gfadzsv.jpg

boontjeRS

Forumguru
@BgThree , Super, als het u eens past mag je eens langskomen voor wat aanpassingen. Ben meestal thuis 's avonds. Adres en telnr zal ik prive sturen. Niet teveel aanrekenen dan he. ;) Kunnen dan wat ervaringen uitdelen met de rs. Alvast bedankt. Grts Bart.

Laatst bewerkt:

boontjeRS

Forumguru
@Der Einser Gratis niet maar met het auto salon geweest kwam de prijs VANAF 26000euro ofzoiets. Ook de inschrijvingstaks bedroeg bij mn rs tsi 260 euro en jaarlijkse rijraks komt op 401 euro. Bij jullie al duurder voor 1.6 dieselmotor ofzo denk ik.

Der Einser

Forumguru
Dat is een 100% zekerheid.
Bij ons is "rijtaks" voor de 1.6tdi al €126 per maand. Dan heb je nog geen meter gereden.
Ook de BPM doet ons Nederlanders de nek omdraaien.

Dan begrijp ik het meteen dat iedereen meteen een dure versie neemt.

vwwesley

Senior Member
Tot voor de Di Rupo-wet, was het 5000€ inschrijving, en deze prijs telt nog steeds voor de leasingmaatschappij.
Omdat die belast worden op de fiscale pk's en niet op de euronorm.
Greetz

boontjeRS

Forumguru
Wallonië betaald ook veel meer hoor. En ' t was wel 4995euro he! :tongue: Heb dat nog eens betaald met m'n M3 die 3j oud was in 2001. Zou het nu niet meer doen, was dan nog rijk zonder huis en kinderen. ;)

De Octavia RS is relatief populair. Als je het natuurlijk vergelijkt met iets als een 320d m-sport of c220 amg zijn ze zeldzaam.
En budget zal iets toerijkender moeten zijn.

Tuner111

Forumguru
Een rs is gewoon beste in prijs/kwaliteit. Heb zo veel auto's gaan testen,bekijken... (golf r, seat cupra, BMW 320d touring, Mercedes A45. En nog zo veel...) Maar van 1 wagen bleef ik het warm krijgen en das was van men rsje zou niks anders meer willen hoor ☺

Belgianr26

Forumguru
Coating geeft alleszinds een mooie glans. De voornaamste feature, het gemakkelijk en veilig wassen kan ik nog niet testen. Moet nog een weekje wachten hiervoor.

Alle ruiten zijn ook behandeld met Gyeon View, hier heb ik wel vandaag de werking van gezien. Regen kan zich niet hechten aan de voorruit en parelt er gewoon af bij snelheid.

Heb vandaag mijn Columbus geupdate naar 2015/2016, ongeveer een uurtje geduurt.

Installatie van RS voetsteun:
2015-07-11%2016.03.17_zpszkeat3pn.jpg

2015-07-11%2016.21.19_zpsgy2fsijy.jpg

Installatie inlay stoelverstelling:
2015-07-11%2015.57.32_zpsnm6lq2rs.jpg

2015-07-11%2015.58.36_zpswacw22ng.jpg

En mijn eerste keer met VCDS:
2015-07-12%2018.02.02_zpshknvsiw3.jpg

-Activeren van laptimer
-Activeren van resterende tankinhoud
-Activeren van sluiten elektrische koffer met sleutel/knop binnen
-De-activeren van biepend geluid bij open/sluiten koffer (Holy tractor)
-Tonen van blazersnelheid bij AUTO
-Activeren van zakken passagierspiegel bij activeren achteruit
Ik heb duidelijk niet de memory zetels, dus bijgevolg gaat de spiegel niet terug naar de oorspronkelijke positie bij terug naar D gaan. Maar vind ik niet extreem storend, ik laat gewoon mijn spiegelverstelling op 0 staan. Als ik wil dat de spiegel naar beneden gaat gewoon naar rechts draaien bij parkeren, eens gedaan gewoon terug naar 0 en spiegel gaat terug naar oorspronkelijke positie! Op veel plaats gelezen dat die gewoon naar beneden blijft. Niet dus.

Alles direct gelukt :D
Hetgeen ik nog wil doen in VCDS is:
Heated seat memory, bij terug starten binnen de 10 minuten dat die terug vorige positie aanneemt.
Waar ik nog is mee ga spelen:
De-activatiesnelheid van bochtverlichting, is standaard 40km/h, lijkt mij laag.
DRL gedrag bij richtingaanwijzer
Vergelijken met andere MQB aanpassingen, ik zie dat je voor de Golf7 intensiteit van Lane Assist kunt aanpassen en volume van de Sound Actuator.

Proficiat met je hele mooie RS. Ben je er inmiddels al in geslaagd om het volume van de sound actuator te verhogen/verlagen?
Als je eens in de buurt van het circuit van zolder bent geef je maar een seintje dan spreken we even af. :)

Endja

Senior Member
@BgThree wij komen mekaar wel tegen in het antwerpse... Ben trouwens ook gaan zien naar die wagen maar toch voor een handmatige gegaan. Succes ermee!

Terug van Oostenrijk!
Is direct goed ingereden :), de eerste boete is ook al een feit :banghead:
Constant achter iemand die 50 reed op plaatsen waar je 60/80 mocht. Het plaatsje met net 2 vakken waar ik de RSjes ging loslaten stonden ze met een lasergun. Typisch, 93 waar ik 80 mocht, €35, valt wel nog mee.

Tof om terug wat inhaalvermogen te hebben. Op de autobahn in het terugrijden 225 km/h, met volle koffer en 3 personen is nog niet zo slecht zeker aangezien er meer uit te halen was.

_MG_3770_zpsw9qpymdc.jpg

_MG_3787_zps9ghr9itn.jpg

_MG_3808_zpscy5wxahw.jpg

2015-07-19%2017.29.07_zpsmbbyfspc.jpg

2015-07-21%2011.22.50_zpsf2o153qn.jpg

Eerste wat ik gedaan heb is afgewassen, want was serieus vuil!
2015-07-23%2012.58.37_zpsmhw9zcot.jpg

2015-07-23%2013.07.23_zpsi7cc1xbp.jpg

2015-07-23%2012.59.07_zpsjqczljyj.jpg

2015-07-23%2012.58.55_zps8iwnmzb6.jpg

2015-07-23%2014.58.47_zpssec13tpx.jpg

Proficiat met je hele mooie RS. Ben je er inmiddels al in geslaagd om het volume van de sound actuator te verhogen/verlagen?
Als je eens in de buurt van het circuit van zolder bent geef je maar een seintje dan spreken we even af. :)

Nope, ondertussen nog niet geprobeerd.
Maar moet zeker lukken, heb het al op een aantal plaatsen gelezen.

Hetgeen ik wel heb gedaan voordat ik vertrok is mogelijk gemaakt om sterkte van Lane Assist aan te passen in Columbus
2015-07-15%2012.09.10_zpsxvtrqg3k.jpg

Is veel beter nu, want was te sterk naar mijn mening.
Volgend weekend is nog eens VCDS tijd.

Ben nu een oplossing aan het maken voor mijn gsm die ik als coyote bebruik. Probleem is dat de phoneholder (voor de armsteun) uit mijn zicht is. En in de phonebox ligt mijn gsm te plat.

Dus met wat 3d printed goodness ga ik er wel geraken denk ik. Idee is om een houdertje te maken die in de phonebox zit, maar in zodanige hoek dat scherm goed leesbaar is. Maar wil het wel volwaardig dockingstation maken. Dus inclusief laden...
Is er al iemand die een usb aansluiting voorziet heeft in de phonebox? Is zo dwaas dat dit er niet inzit. Ik weet dat er veel mensen gewoon de USB aansluiting van de navi nemen. Maar dan loopt dat kabeltje zo dwaas. En heb het gevoel dat deze aansluiting niet genoeg stroom voorziet om volwaardig op te laden.

2015-07-29%2012.12.32_zpsyonbidw1.jpg

Belgianr26

Forumguru
Ik ben zeer geïnteresseerd want heb hetzelfde probleem. Je mag er altijd twee maken als het je lukt.
Voor de voeding denk ik dat @TL@ dit al eens gedaan heeft.

CDK

Forumguru
@BgThree, als ik jou was zou ik regelmatig updates plaatsen van je ontwerp en 'reclame' maken, dan maak je anderen blij en kan je zelf er een paar eurootjes aan verdienen die jou tijd en energie weer compenseren ;)

Zephir

Lid
Knappe kar!

Er is veel dat beter kan in België, maar het automilieu is er toch nog vriendelijker dan in Nederland, oef!.

Zo'n O3 RS is toch wel echt knap! Aan een TDI zou ik niet meer kunnen wennen denk ik, maar aan zo'n O3 snel vermoedelijk :). Geniet ervan (voor mij echt élke keer als ik de sleutel omdraai :) )

Bovenaan Onderaan