2015 Octavia Combi vRS Metal Grey

Een vraagje: Waar vind je de RS voetsteun? Supercool!!!
Superskoda, Hierzo
Maar is een origineel VAG product (zat in een doos van onderdelen VAG), na wat zoekwerk is dit gewoon de voetsteun van een Seat Cupra, dus je kan er ook vast aangeraken via een (seat)dealer.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Arco
https://www.facebook.com/CarDetailingCorner?fref=ts

Is een aanrader, is een mechanieker bij BMW dat dit doet in bijberoep. Opleidingen gehad bij Wax-It, weet waar hij mee bezig is.
Hierdoor duurt het wel iets langer, bij mij heeft het 6 dagen geduurt (7 gepland), andere offertes die ik heb gehad spreken over 3-4 dagen, maar je merkt gewoon dat je bij een echte autoliefhebber bent. En dat was voor mij de doorslaggevende factor.
Regelmatig ook update van wat er met je auto gebeurd.
Veel informatie, je kan alles vragen,...
 

peterrapid

Forumguru
@Tuner111 en @BgThree zonder afbreuk te doen aan de persoon die dit voor jou heeft gedaan, maar bij een nieuwe wagen zou je dit in principe vrij goed zelf kunnen doen omwille dat je nog niet moet gaan zwaar polijsten om fouten eruit te krijgen (polishbeurt zou moeten voldoen) maar heb wel gezien dat bij jou ieder stukje zijn beurt heeft gehad :thumbsup:@BgThree
 
Wel, er is een verschil tussen de Gyeon Mohs en Mohs+. Mohs+ is iets duurzamer en mag alleen door certifieerde dealers gedaan worden. Gewone Mohs kan je inderdaad perfect zelf doen. Met wat geduld en discipline tenminste :)

Ja, de grill vooraan was blijkbaar een werkje van 3 uur!
 

Tuner111

Forumguru
:shocked:

beetje gekkenwerk.. niet?

hoeveel betaal je zo voor een full-detail als ik vragen mag?
Heb even nagevraagd en hij kan hij kan het doen voor +- 800 a 900 euro wat voor me goedkoper zou zijn dan bij wax-it... Daar vroegen ze voorbij de 1000 euro
 

peterrapid

Forumguru
:nailbiting: 800€ is misschien niet veel geld voor zo een full detail ... maar is 800€ ... je koopt een goeie coating voor ongeveer 100 à 150€ ... kan niet oordelen heb geen cursus gevolgd bij Wax-it ... en de Mohs+ ken ik ook niet maar denk aan productkost dat je niet hoger zit dan rond de 100€ ... dus ... ik ga eens kijken voor een cursus bij wax-it wil ook wel 800 euries verdienen op een full-detail.
 

Arco

Forumguru
Superskoda, Hierzo
Maar is een origineel VAG product (zat in een doos van onderdelen VAG), na wat zoekwerk is dit gewoon de voetsteun van een Seat Cupra, dus je kan er ook vast aangeraken via een (seat)dealer.

Ok bedankt! De mannen van Superskoda verdienen goed aan ons :D
Ik ben tevreden van hun service en producten.
Is het makkelijk te installeren? Misschien verjaardagcadeautip voor september voor mij....
 

peterrapid

Forumguru
Wel terug kan ik niet spreken over dit specifiek product en zijn applicatie hiervan maar als ik eens goed rondkijk dan heb je tussen 2à3 dagen nodig voor een detail met glasscoating maar daar zijn ook de droogtijden (24u) in inbegrepen dus betekent met 2 personen ongeveer 16u ... als zelfstandige na je uren x20 à 25€ = 400€ + 100€ materiaal + BTW (:deuk:) geeft een 500€ + :deuk: BTW
Maar als ik lees 3u werk aan de grill ... dan gaat er een pak meer uren in zitten dan die 16 ... Mijn interesse is gewekt, ga eens een mailtje doen naar Wax-it.
 
Is gewoon veel geld.

Productkost zal wel nog meevallen. Is Mohs+, Trim, Rim, View. Dus misschien in totaal €200? Nog wat polijstproducten, wat kleine dingen, heb een aantal producten erbij gekregen. Dus nog is €75-100?
Als er 36 uur inzit, en je begint te rekenen is je uurloon niet overdreven als zelfstandige.

Ik snap daarom heel goed dat bedrijven als wax-it over de 1000€ gaan. Die mannen zitten uiteindelijk met een serieuze vaste kost.

Of het de moeite waard zal geweest zijn is natuurlijk de million dollar question. Zal pas duidelijk worden lange termijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

peterrapid

Forumguru
200€ product is misschien wat veel ... je kan meestal meer of 1 wagen doen met de aangeleverde producten, bij die coatings zit dit meestal tussen 2 à 3 wagens. Maar is zoals je zegt als je uurlonen van personeel moet aanrekenen dan loop je vlug tussen de 40 à 45 € aan.
 
Ok bedankt! De mannen van Superskoda verdienen goed aan ons :D
Ik ben tevreden van hun service en producten.
Is het makkelijk te installeren? Misschien verjaardagcadeautip voor september voor mij....

Was mijn eerste bestelling bij Superskoda, hier alleszinds geen klagen.
Is redelijk simpel:
-Verwijderen door bescherming links los te maken van de steun (zit in een uitsparing), voetsteun links omhoogtrekken en naar rechts schuiven.
-Terug assembleren in omgekeerde volgorde
het moeilijkste is de plastic bescherming links (naast de voetsteun) terug op de correcte plaats krijgen, je moet wel wat macht zetten, meer dan dat je zou willen doen op een nieuwe auto...
 
  • Leuk
Waarderingen: Arco

CDK

Forumguru
@BgThree, welkom hier en gefeliciteerd met je kersverse RS. Ben benieuwd naar je ervaringen met de Mohs+ coating. Je kan overigens alle producten er overheen smeren hè, als je wat meer glans wenst kan je gewoon een mooie wax er overheen masseren ;)
 

boontjeRS

Forumguru
Veel plezier met de nieuwe bolide! Zal u wel keer tegen komen, ik woon in ursel (tegen aalter). Doe je dit zelf die vcds aanpassingen? Ik zoek iemand die dit wil doen voor mijn rs in de buurt. Ziet er goed uit in dit kleur ook! Was 2 de keuze dit kleur.
 
Bovenaan Onderaan