2015 Octavia Combi Greenline

dirk27

Forumguru
Die E60 koplampen zijn jammer genoeg (?) gewoon een photoshop. Wel heb ik eventjes de grille een upgrade gegeven.
De Superb heeft zo'n fijn chromen streepje op iedere spijl in de grille, ik heb er lang over nagedacht hoe ik dit ook kan krijgen :D

Zie hier de foto's.

20004543399_12a3e16956_b.jpg


22265885292_9501fdcd95_b.jpg


21657684323_a0711e1399_b.jpg


22278714575_dd06b0687f_b.jpg


21657700733_caa7b10397_b.jpg


21655999844_72d71ef8e5_b.jpg
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Op de foto's van korte afstand ziet het er niet verkeerd uit, maar op een tiental meter afstand krijg ik het beeld van 'net niet': het doet mij erg aan amerikaanse bakken denken, misschien omdat het maar een lijntje is, en niet de complete spijlen 'verchroomd' zijn. Het is en blijft een kwestie van smaak, en bij een ander model of andere lakkleur kan het heel anders uitpakken.
 

dirk27

Forumguru
Ik ben er ook niet echt 100% aan uit of het nu mooier is of niet. Zonder oogt de grille breder en dus ook de wagen en oogt het net wat moderner.

In ieder geval is gedaan met een tape van 3mm, "chrome tape", een rolletje van enkele meters voor 3,50 euro.
Mocht ik het beu zijn zal ik deze verwijderen binnen enkele weken.
 

dirk27

Forumguru
Ondertussen 50.000 km op de teller, heel tevreden over de wagen. En de chromen spijltjes heb ik eraf gehaald, origineel oogde toch mooier :-)

Mijn broer heeft een Volvo V40 en ten opzichte van de V40 is de Octavia:
- Comfortabeler, neutralere en rustigere wegligging
- Betere geluidsisolatie
- Grotere stoelen, maar minder steun dan in de Volvo
 

dirk27

Forumguru
Er zit nu 60.000 km op de teller na zo'n 20 maanden, de wagen werd vandaag opgehaald voor klassiek onderhoud.

Ik vroeg aan de garage of men een Superb kon meebrengen.
Krijg ik hier nu een witte Superb Style met 19" velgen :-) En men zal de auto pas terugbrengen woensdag, heb ik lekker 2 dagen om te cruisen. Wat een service!

30675095240_40efcb7411_c.jpg
 

dirk27

Forumguru
De tijd vliegt en ik heb bijna 80.000 km op de teller. Ik heb werkelijk geen enkele klacht over deze wagen. Op een dag kan je gewoon honderden km's afmalen, de zetels zitten zodanig goed, dat je er niet op let of ze nu slecht of goed zijn.
De airco doet zijn werk discreet er is weinig te regelen. De ophanging en geluidsdemping vind ik ideaal voor de belgische wegen.
Het gaat zodanig snel dat ik eind dit jaar een beslissing mag nemen wat de opvolger wordt van deze wagen.

Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen een Octavia RS of een Superb TDI 120..
Weet het nog niet zo..
 

dirk27

Forumguru
De car policy is veranderd bij ons dit jaar waardoor een Superb niet meer mogelijk is, heeft te maken met fiscale aftrekbaarheid en voordeel aller aard voor het bedrijf.

In ieder geval: ik zit momenteel aan 105.000 km en heb helemaal geen klachten over het rijgedrag en comfort van de auto. Sommige dagen doe ik 5 uur en op het eind van de dag voel ik me nog helemaal fris. Heb dus heel veel vertrouwen in de Octavia.

De volgende configuratie besteld is zojuist in bestelling genomen :jaja:
- Octavia 2018 1.6TDI Ambition DSG7
- Maple Brown metallic
- Adaptive Cruise Control
- Pack GPS (amundsen, bluetooth)
- Pack Comfort (verwarmde zetels + elektrisch inklapbare spiegels)
- Pack Look (sunset + voetverlichting)
- 17" Trius
- Pack Chrome (ruiten rondom)
- Zwarte dakrails
- High Led verlichting achter

Achteraf zal ik nog volgende toevoegen:
- Betere premium velours tapijten van automatten.nl
- Chromen strip in de voorgrille onder
- Aluminium sleutelstukjes via aliexpress
(https://www.skodaforum.nl/forum/i/sleutel-upgrade-voor-je-o3.27342/page-2)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan