2015 Octavia Combi Greenline

dirk27

Forumguru
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Enkele weken geleden heb ik een nieuwe bedrijfswagen laten bestellen, deze is de opvolger van de Volvo V50 Drive.
Voor het bestellen heb ik een testrit gemaakt en heb ik rustig de tijd genomen om in de showroom de wagen goed te bezichtigen.

De vormgeving en het interieur vind ik heel mooi. We hadden de keuze tussen een Volvo V40 of een Skoda Octavia. Gekozen voor de Octavia :-)

De wagen is al toegekomen bij de dealer en zal volgende week afgeleverd worden.

Dit is alvast de configuratie:
- Model: Skoda Octavia Combi 1.6TDI Greenline 110pk Ambition, manuele 6-bak
- Jaar: April 2015
- Kleur: Metal Grey Metallic
- Interieur: volledig zwart stoffen standaard interieur
- Opties:
* Pack Ambition GPS (Amundsen navigatiesysteem, Maxi DOT scherm, Bluetooth)
* Pack Ambition Comfort (automatische grootlichten, verwarmde voorzetels, elektrisch inklapbare en verlichte spiegels)
*Pack Ambition Style (LED lampen achteraan, 16" velgen Ilias, parkeersensoren voor en achter, verlichte voetruimte achteraan)
* Verzilverde dakrails
* Chroom pack rond de zijruiten
* Premium fluwelen vloermatjes
* Sunset verduisterde ruiten achter

Foto's komen volgende week.
 

030

Forumguru
Vanwaar de Line en niet de Tec? Op de Tec is veel meer mogelijk qua leuke goodies; panodak, automaatje, ACC.

Zou zeker mijn keuze geweest zijn mocht ik geen bijtellingsvluchteling zijn geworden.
 

dirk27

Forumguru
Dat is een keuze opgelegd geweest door de werkgever: de greenline is in op papier zuiniger, heeft een 6 versnellingsbak en heeft iets betere prestaties wat veiliger zou zijn. Aldus dus wagenpark beheerder :-)
Wat betreft de goodies: meer opties had ik niet nodig, maar beter argument: meer geld had ik niet meer over voor extra opties.
Nog enkele dagen wachten!

Ik ben trouwens belg, de wagen kost mij netto 105 euro per maand aan bijtelling. Dankzij de 85 gram worden we aan het minimum tarief gerekend.
 

CDK

Forumguru
welkom hier en alvast gefeliciteerd met je nieuwe Octavia.
 
Laatst bewerkt:

dirk27

Forumguru
Bedankt :-)

Het wordt een lange dag (en nacht) nog vandaag, de wagen wordt morgen middag afgeleverd!
 

CDK

Forumguru
dat wordt poetsen geblazen op die dakrails! Daar valt bijna niet tegen op te detailen ;)
 

dirk27

Forumguru
De wagen is geleverd geweest en ik heb ondertussen al 500 km mee gereden. Sinds gisteren pas heb ik een goeie zit gevonden en ik ben heel tevreden in het algemeen. Er komen binnenkort meer foto's, en hier alvast vlugge shots.

17104461772_d08561f03b_b.jpg


16483541924_e91c1715f4_b.jpg


16918190148_28d342011a_b.jpg
 

CDK

Forumguru
@dirk27, van harte gefeliciteerd met je mooie O3, altijd leuk die plaatjes er bij :thumbsup: veel veilige en plezierige kilometers toegewenst!

Edit: Gelukkig staat er KDC en geen KBC op je kentekenplaat ;)
 

dirk27

Forumguru
De wagen werd niet geheel afgeleverd naar mijn zin. Men had de wagen ontdaan van de beschermfolie en gewoon gewassen. Dit had als gevolg dat de lak heel poreus aanvoelde en stof erin bleef plakken.

Niet erg dacht ik. Ik heb de wagen vorige week gewassen en daarna machinaal gepolierd met Meguiars ColorX. Een Polish en Wax in 1 product.

De lak voelt nu lekker glad aan en het wassen en drogen gaat veel vlugger. Ben weer een gelukkig man :-)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan