2014 Octavia RS TDI Black Design - bye bye zwaai zwaai

Audi A4 vs Superb Combi

• 2017 Audi A4 Avant 2.0TFSI Quattro Sport 252pk

Stemmen: 6 31,6%
  • 2017 Skoda Superb Combi 2.0TSI 4x4 Sportline 280pk

Stemmen: 13 68,4%

• Totaal aantal stemmers
    19
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mischa-superb

Forumguru
Is ruimte belangrijk voor je? Dan geen audi... verder zijn het beide super auto's. Alleen doordat audi nog niet echt vernieuwend is in zijn ontwerp doet het allemaal minder jong aan vind ik.. al vind ik audi super... al zou ik zelf voor een a6 gaan net ff fijner qua model

JeSko

Forumguru
Had ik ook @EdK , eerste jaar zette ik mijn bril amper op, vond het zo'n gedoe en ja eerlijk ik vind het sullig, maar me er uiteindelijk toch maar bij neergelegd en heb hem nu elke dag op men neus staan, zet je hem niet op gaan je ogen harder en harder moeten werken met als gevolg dat ze nog sneller achteruitgaan.

MaxN

Donateur
@Mischa-superb nee de ruimte wordt iets minder van belang, de jongste hoeft geen grote kinderwagen meer mee, dus kan al een veel kleinere buggy mee als het al nodig is. Dus een station moet het sowieso worden, want ik ben ook nog steeds niet overtuigd van de SUV. En ben geen sedan of hatchback man.

En ik vind de Audi zeker geen saai of oud model, nee het is geen spectaculair uiterlijk met strakke lijnen die de Skoda's van de laatste jaren hebben, maar voor ons toch erg mooi.

Tuner111

Forumguru
Zelf zou ik voor de S3 gaan. ruimer en iets meer comfort dan de A4. En ook de motor uit een Golf r 7/ Leon cupra. waar dan met gemak +400pk kan uitgehaald worden. Waar je dikke audi's eens goed met op hun doos kan geven :D

Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
@JeSko infotainment klopt niet hoor. Waar je bijna standaard apple carplay en android auto hebt met een groter scherm In de s3 dan in de a4, is het in de Audi echt niet sneller of langer up to date... Ik heb verschillende vrienden in de Audi kring en ze haten hun infotainment...

Maargoed @Mischa-superb heeft een punt, je moet in beide rijden. Je hoeft niet altijd een verstandige keus te maken, een keus naar je hart toe mag ook wel eens ;)

MaxN

Donateur
Zelf zou ik voor de S3 gaan. ruimer en iets meer comfort dan de A4. En ook de motor uit een Golf r 7/ Leon cupra. waar dan met gemak +400pk kan uitgehaald worden. Waar je dikke audi's eens goed met op hun doos geven :D
Weet jij welk blok de 252pk versie is? Is niet dezelfde als de 190pk versie heb ik begrepen.
De Audi gaat bij de meeste tuners richting de 320pk, dat is meer dan genoeg, maar dat is de 252pk ook voor ons gebruik. De dsg/s-tronic is meer een reden om aanpassingen te doen, met bijkomend voordeel dat de motor dan vaak ook mee gaat(kost extra uiteraard).

Tuner111

Forumguru
@MaxN

Volgens dat ik lees. zou het block in vele gevallen het zelfde zijn als de 190pk versie. Met het verschil dat er op de 252pk versie een grotere turbo op zit & dat er hier en daar wat strekere onderdelen zijn genomen.

• Leuk
Waarderingen: MaxN

MaxN

Donateur
Dat is ook wat ik voorbij heb zien komen, kon zijn dat je meer details wist. Heb verder niet perse hetzelfde blok nodig als uit een Golf R, al is dat zeker een blok met potentie en een bewezen sterk blok. Mijn buren hebben net een S3(omgebouwd tot RS3 van buiten :arghh:) gekocht met hetzelfde blok. Weet niet wat die aan pk’s heeft, maar hij is er blij mee. En zij rijd er elke dag 15km(retour) mee naar haar werk op en neer.

HarrieSkoda

Forumguru
Moet zeggen dat ik ook voor de Superb zou gaan. Een dikke, vol uitgeruste uit het buitenland halen.

Audi blijft inderdaad een beetje in het model hangen en ik vind een Skoda ‘strakker’ vormgegeven van binnen dan de Audi.

Waarom vind je een SUV niks? Een Tiguan of Ateca vind ik toch zeker wel sportief, mits R-line/FR.

leon-cupra

Forumguru
Ik zou enkel een A4 nemen wanneer het al een facelift zou zijn met onderstaande achterkant. Maakt hem lekker dik en sportief.
89BF6E66-8633-43CD-97B7-19F818563212.jpeg

Onderstaande is echt triestig voor een Audi. Geeft mij een beetje het gevoel “willen maar niet kunnen” en “bompa-bak”. Volgens mij ook de reden waarom de A4 niet meer het succes heeft zoals voorheen (in tegenstelling tot een 3-reeks of c-klasse)
47D4B4E0-25F2-468E-B0A5-9867D157F577.jpeg

Japanese Power

Donateur
Ik vind de achterkant van de FL Audi A4 zeker fraai maar zet die eens naast de komt van de laatste Superb Combi… lijken dan wel broertjes…

0E8F55E7-3036-4967-8887-BC86F053D0E9.jpeg

MaxN

Donateur
De uitvoering die ik heb gezien is een pre-facelift, maar wel Full-led voor en achter. Heeft ook mijn voorkeur, achter sowieso alleen maar de led variant, die andere zien er niet uit. Dus met de dynamische knipperlichten voor en achter.

MaxN

Donateur
En de kogel is door de kerk....
De Octavia gaan we zaterdag afscheid van nemen.
En er komt geen VAG-auto voor terug, afgelopen week tegen iets anders aan gelopen dan we eigenlijk naar op zoek waren, maar beide waren we het al vrij snel eens, dat dit een goede optie zou zijn.
14.jpg Het merk is nu wel duidelijk, net als de kleur...
Maar wie weet het juiste model, en extra punten voor de juiste motor.....

P.S. er komen wat zaken van de O3C in de bazaar, waaronder sowieso de Sonniboys.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan