2014 Octavia RS TDI Black Design - bye bye zwaai zwaai

Audi A4 vs Superb Combi

• 2017 Audi A4 Avant 2.0TFSI Quattro Sport 252pk

Stemmen: 6 31,6%
  • 2017 Skoda Superb Combi 2.0TSI 4x4 Sportline 280pk

Stemmen: 13 68,4%

• Totaal aantal stemmers
    19
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

MaxN

Donateur
Tja en toen kwamen er ineens serieuzere gedachten om naar een andere auto te kijken.
Zoekend naar een vergelijkbare auto als de Octavia maar dan nieuwer en liefst vanaf bouwjaar 2017/2018.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar een Superb Combi 2.0 TSI, maar die zijn erg lastig te vinden. Nu kwam er ook opeens een Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro op ons pad die ons toch redelijk aan het twijfelen brengt.
Beide auto's niet bepaald hetzelfde en zeker minder ruimte in de A4 dan in de Octavia, laat staan vergeleken met de Superb.
De A4 zijn meerdere van te vinden in NL, en de Superb eigenlijk alleen over de grens, de prijs tussen de 2 is ongeveer gelijk onder aan de streep.
Vermogen is 252PK voor de A4 en 280PK voor de Superb, ook de optie voor een O3 RS 245 wordt nog in de gaten gehouden, maar dan ga ik denk ik toch twijfelen aan het vermogen, met alleen de voorwielen.

Hieronder de A4 en een vergelijkbare S3, wat zouden jullie kiezen??
Prijs, bouwjaar en kilometers zijn vergelijkbaar(de S3 15k minder).....
De A4
full.jpg cu-25.jpg
Een S3 Sportline
2.jpg 9.jpg

Interieuren toegevoegd. De S3 is toevallig met Amundsen, maar zou minimaal een Columbus moeten worden...

Laatst bewerkt:

Henrik

Forumguru
Superb zonder twijfel.
Lekker blok, 4x4 en vooral de ruimte. Vind hem overigens ook echt veel mooier dan de A4.

Ik zou er niet over hoeven te twijfelen, had ik de centen ervoor.

Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Ik ga voor de Superb. De ruimte, de looks van de Superb.
De looks van de Audi spreken me gewoon minder aan.

Tip: hang er een polletje aan @MaxN

Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
100% S3, veel meer waar voor je geld, veel ruimer en ook het interieur is wat luxer in mijn ogen. In ieder geval beter voor elkaar dan een 'op de dash geplakte ipad' look van de Audi..

MaxN

Donateur
Op advies ook maar de poll toegevoegd.
Keuzes voor de Superb verbazen mij niet, maar ik heb al meer dan 30 jaar een zwak voor Audi's.

JeSko

Forumguru
Stel dezelfde vraag op het Audi-Forum en de balans zal de andere kant uitslaan, wat logisch is. Wij zijn nu ook een Audi aan het zoeken en eens je dat wilt is er geen weg terug, als je er zelf al jaren van droomt gewoon die A4 nemen, anders ga je nadien spijt houden.

Ik stem de Audi, hij oogt moderner, heeft wellicht de nieuwere betere verlichting, infotainment gaat sneller en meer up to date zijn, interieur is ook vele malen moderner dan dat van de Superb, Quattro is nog steeds beter dan het Skoda 4x4 systeem etc etc. De Superb zijn voordelen zijn al genoemd, echter heeft de Audi er ook veel.

MaxN

Donateur
Verlichting van de Audi zijn de Matrix led lampen, dus de meeste luxe op die uitvoering. Standaard heeft elke A4 al xenon.
En idd alle nieuwe mogelijkheden qua techniek in het dashboard, Virtual Cockpit, groot scherm....
Warme handjes bij de Audi, Superb heeft dan weer standkachel...keuzes, keuzes, keuzes....

JeSko

Forumguru
Standkachels leuk voor Scandinavische landen, hier... Bwah. Voor de rest heeft de Audi dus alle luxe, keuze zou bij mij, ondanks dat ik een grote Superb lover ben, ook de Audi zijn.

EdK

Forumguru
full-jpg.94348

Hij lijkt wel heellll erg op de Skoda Rapid op deze manier :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Spector

Forumguru
+1 voor de Audi, puur op gevoel. Dan maar iets krapper, maar dan heeft de Audi toch net een streepje meer in de voorkeur.

• Leuk
Waarderingen: MaxN
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan