Na 3000km nog steeds heel erg tevreden van de Octavia. Verbruik zit nog steeds op 5.2l/100km. Weet niet vanbuiten hoeveel dat is op de manier zoals jullie ze meestal aanduiden...
Eventjes stond-ie op 5.1, maar daar kwam verandering in na een fun-tripje naar de Ardennen. Kunnen er misschien collega-greenliners (Octavia-ers, off course :smirkhun verbruik met me delen? Kan ik zien of ik een beetje mee ben. Ik hoop dat het verbruik toch nog serieus daalt. Ik verwacht onder de 5 te zitten voor de eerste 10.000km! Realistisch?
Voor de eerste keer heb ik daar ook eens de motor wat doen werken.. En de remmen. Ik rook ze een beetje toen ik uitstapte :blush:.
De kleine antenne werkt perfect, na dat tripje naar de Ardennen nog maar eens overtuigd geworden van de goede ontvangst.

Gans weggevreten! Mijn verbruik schommelt tegenwoordig tussen de 4.7l/100km en de 4.9l/100km.

Maar dan ga ik het vaak fris hebben in de auto en wat een meerverbruik ga ik dan hebben!?
![]()
. Vijfspaaks, mooi opengewerkt en makkelijk te kuisen. Liefst antracietgrijs. Denk dat dat mooi zou staan bij het briljant zilver van de carrosserie.
De mijne is hiervoor al twee keer gecontroleerd op uitlijning en ik heb ondertussen nog geen enkele set banden "opgereden"; ze gaan worden allemaal vroegtijdig vervangen i.v.m. ongelijkmatige slijtage van de nokken.Dat denk ik ook! Sowieso staan 5-spaaksvelgen erg mooi, zie hieronder de mijneEn nieuwe velgen leggen voor 't uitzicht. Vijfspaaks, mooi opengewerkt en makkelijk te kuisen. Liefst antracietgrijs. Denk dat dat mooi zou staan bij het briljant zilver van de carrosserie.
![]()
. Je moet ze alleen nog even antracietgrijs denken.