2010 Skoda Octavia Combi GL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luke

Forumguru
Zo fier als ne gieter stel ik u voor; de opvolger van mijn Citroentje!

Na veel lezen (onder andere dit forum uitgespit), offertes aanvragen en testritten te hebben gemaakt, kocht ik een Skoda Octavia combi met de nieuwe 1.6TDI in Greenline uitvoering.
26januari besteld met mooie korting en salonpacks (cruise control, metaalkleur (briliant silver), 15" velgen Pyxis, radio Swing, jumbo-box, parkeer sensoren achteraan, automatische lichten en ruitenwissers...)
en ook nog enkele extra opties zoals daar zijn:
-ESP
-Scheidingsnet
-MDI-poort en kabel in handschoenkastje
-Elektr. ramen achter
-Luidsprekers achter
-Dynamic interieur
-Multi functiestuur

Mogen gaan ophalen 15maart. Net geen 7weken hoeven wachten. Eerste kennismaking was heel erg aangenaam maar kostelijk, beestje moest nog volgetankt worden.

Ondertussen staan er 250kms op (in de garage vertrokken op 0.6
icon_lol.gif
) en ik ben eingelijk al altijd na 't werk nog wat gaan rondtoeren. Nergens heen zo. Je weet wel.=> Damn, zo'n fijne wagen!
icon_biggrin.gif
En de investering in luidsprekers en MDI+multifunctie is gewoon af. Schitterend geluid! Bovendien hoor je bij beetje volume de motor praktisch niet meer en zweef je gewoon over 't asfalt op 't ritme van de muziek. Totdat je natuurlijk weer een putje tegenkomt en uit je mijmeringen ontwaakt...
icon_evil.gif


PS... wat is er aan de hand met mijn foto's..? Als ze worden aangeklikt om te vergroten krijg ik een pagina vol met symbooltjes. :confused:
 

Bijlagen

  • 2.jpg
    2.jpg
    25,8 KB · Weergaven: 424
  • 1.jpg
    1.jpg
    26,3 KB · Weergaven: 432
  • 3.jpg
    3.jpg
    18,3 KB · Weergaven: 395
  • 4.jpg
    4.jpg
    10,2 KB · Weergaven: 384
  • 5.jpg
    5.jpg
    15,7 KB · Weergaven: 390

Blacky

Forumguru
Welkom op het forum Luke. De foto's zijn goed zichtbaar bij mij. Ik wens je nog veel rij-en lees plezier.
 

Luke

Forumguru
Ja, bij mij lukt het nu ook goed... De wondere wereld der computers :crazy:
In bijlage een foto van de motor... En de nog zuiverheid van de olie. Benieuwd hoelang het duurt voordat we het oliepeil duidelijk kunnen aflezen :1819:
 

Bijlagen

  • HPIM2161.jpg
    HPIM2161.jpg
    19,6 KB · Weergaven: 245
  • HPIM2162.jpg
    HPIM2162.jpg
    15,6 KB · Weergaven: 240

Luke

Forumguru
Ondertussen de eerste 1000km gereden :471:
gemiddeld verbruik ligt nu op 5.2l/100km.
Heeft er iemand hier al een klein antennetje op zijn Octavia combi geïnstalleerd? Problemen gehad bij montage? Verlies van ontvangst?
 

Berry

Senior Member
"PS... wat is er aan de hand met mijn foto's..? Als ze worden aangeklikt om te vergroten krijg ik een pagina vol met symbooltjes."


IK ook. Alleen bij het vergroten, ik zie wel de miniaturen
 

Luke

Forumguru
Nog een paar fotootjes van het scheidingsnet.
Best stevig, eigenlijk. En heel mooi weggewerkt achter een luikje dat de zetelrij vanachter verbindt met het oprolbare kofferzeil.

BTW in Internet explorer kan ik ook gewoon doorklikken op de foto's, hierna geen symbooltjes meer. Gewoon foto's. Misschien werk voor onze forumbeheerder??
 

Bijlagen

  • HPIM2168.jpg
    HPIM2168.jpg
    17,2 KB · Weergaven: 201
  • net2.jpg
    net2.jpg
    17 KB · Weergaven: 183
  • net3.jpg
    net3.jpg
    10,2 KB · Weergaven: 197

Luke

Forumguru
Dakantenne

Zo, hieronder fotootjes van de kleinere antenne. In de buurt een autogamma binnengestapt. Daar hadden ze een antenne die leek op de originele, maar wel 10cm korter (zie middelste foto. De originele antenne in het zakje gestoken van de nieuwe). Is perfect, mijn inziens! :super:
Overzichtsfoto is niet echt duidelijk, maar ik weet niet hoe 'k de foto's groter kan uploaden.
 

Bijlagen

  • antenneke2.jpg
    antenneke2.jpg
    18,8 KB · Weergaven: 258
  • antenneke5.jpg
    antenneke5.jpg
    8 KB · Weergaven: 230
  • antenneke3.jpg
    antenneke3.jpg
    12 KB · Weergaven: 269

ferry

Lid
Als je de foto's niet ziet heb je waarschijnlijk of een (java)script blokker geinstalleerd of (java)script niet aanstaan binnen je browser
 

Luke

Forumguru
Ik kan ze wél zien in het eerste pup-upvenster, hoor. Dat is 't probleem niet. Maar als ik er dan opnieuw op klik, krijg ik een venster met witte achtergrond en enkel rijen symbooltjes.
 

LenK

Forumguru
Daar loopt al een draadje over. Bij alle browsers behalve IE gaat het fout.
Maar het heeft toch weinig nut om 2x op het plaatje te klikken. De eerste keer wordt ie toch al groot. De 2e keer klikken wordt alleen de forum achtergrond weggelaten (bij IE dan).
 

Luke

Forumguru
Dank je! :blush:
Ondertussen al enkele 1000'en kms gereden en ben absoluut tevreden van de sportzetels. Blij dat ik dit als optie genomen heb i.p.v. de xenons.

@Lenk, je hebt wel gelijk wat dat 2x klikken betreft. Misschien eerder een gewoonte dan een noodzaak. Maar betreffende de grootte van de afbeelding: kan je me even de URL van dat topic doorgeven aub? Ik heb al gezocht op 't forum, maar nog geen pasklaar antwoord gevonden...
 

Luke

Forumguru
:ot: MMMMMMMmmmmmmmmmmmmm, letterkes


hihi :bye:
 

Bijlagen

  • Fun klein.jpg
    Fun klein.jpg
    14,4 KB · Weergaven: 153

Luke

Forumguru
Na 3000km nog steeds heel erg tevreden van de Octavia. Verbruik zit nog steeds op 5.2l/100km. Weet niet vanbuiten hoeveel dat is op de manier zoals jullie ze meestal aanduiden...
Eventjes stond-ie op 5.1, maar daar kwam verandering in na een fun-tripje naar de Ardennen. Kunnen er misschien collega-greenliners (Octavia-ers, off course :smirk:) hun verbruik met me delen? Kan ik zien of ik een beetje mee ben. Ik hoop dat het verbruik toch nog serieus daalt. Ik verwacht onder de 5 te zitten voor de eerste 10.000km! Realistisch?
Voor de eerste keer heb ik daar ook eens de motor wat doen werken.. En de remmen. Ik rook ze een beetje toen ik uitstapte :blush:.
De kleine antenne werkt perfect, na dat tripje naar de Ardennen nog maar eens overtuigd geworden van de goede ontvangst.
 

Nillis

Nieuw lid
Heb mijn Octavia Combi BSN Greenline 1.6TDI, kleur zwart, op vrijdag 2 April opgehaald:grin:.

Wat een fijne auto en wat een geluid zit erin zeg :rockon:
Als ik binnenkort tijd heb dan zal ik wat foto's plaatsen.

Octavia Combi BNSLine Greenline 1.6TDI, Mica Zwart, Elec. ramen achter, sunset
 
Is een auto waar je veel plezier aan gaat beleven.
Ik rij sinds eind maart in mijn nieuwe Octavia Combi en ben echt super tevreden.

Gr Andre
 

clapton

Senior Member
Bedoel je een specifieke antenne? Ik heb een korte, volledig metalen, antenne op mijn Yeti geplaatst en heb geen verandering in ontvangst kunnen constateren. De antenne kreeg ik van mijn zoon die hem ooit via Ebay had besteld voor zijn Aygo, helaas klopte de schroefdraad niet. Maar wel bij mijn Yeti;)
 

Luke

Forumguru
Die antenne die ik bedoelde staat beschreven in post #7. Staan ook fotootjes bij. Ik had een beetje schrik dat als ik een kleinere antenne zou installeren, de ontvangst minder zou zijn maar niets is minder waar want het is géén dummy.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan