2 vragen voor extra opties in skoda fabia combi greenline 2010

bobracing

Forumguru
Hoi

Ik kon zo snel geen antwoord vinden op deze vragen dus sorry als ik het dubbel stel.

1: Kan ik naderhand een extra hendel inbouwen voor het bedienen van de radio zoals harden en zachter zetten en next etc. deze hendel komt onder de richting aanwijzer aan de linker kant. Is dat gewoon plug en play of ?
2: Is het inbouwen van een maxi dot scherm relatief eenvoudig te doen ? En wat dient er allemaal aangepast te moeten worden of juist niet ? Ik heb geen Multi functioneel stuurwiel.

Alvast bedankt :)
 

dirkkroneman

Forumguru
Het inbouwen van een maxidot schijnt nogal ingewikkeld te zijn meen ik, ik geloof dat je hele tellerunit er uit moet en dat het ook niet "plug&play" is.
 

Stinger

Actief lid
Deze optie achteraf inbouwen kost veel tijd en geld. Het was verstandiger geweest om een skoda fabia combi greenline business uitvoering te nemen ipv zo karige, kale, "goedkope" skoda fabia greenline. Thuis zijn we nog steeds opzoek naar een 2dehands/voorraad auto. Als een skoda maakt niet uit welke model, geen maxi dot, blue tooth voor mobiel (geen parrot shit), stuur bediening, digitale climate controle heeft. Dan is het voor ons, op naar de volgende auto.
 

Canon-Eye

Forumguru
@Stinger: ik heb 'm besteld met bluetooth voor mobiel (via het stuur bediend) en die module heb ik er van ellende na een half jaar uitgedonderd - vervangen door een Parrot die het wél goed doet.
Hoezo 'Parrot shit'? :)
 

Stinger

Actief lid
@Canon-Eye: Ik heb geen goede ervaring met Parrot carkits. En zo extra Parrot display op het dashboard vind ik ook niet mooi. Ik heb liever alles OEM. Dat is een persoonlijke keuze. Toen ik nog een lease auto had, ook een skoda fabia combi greenline business. Werkte de car kit probleemloos.:ot: Bent u nog terug gegaan naar de dealer met deze klacht? Immers u had nog recht op garantie. Of heeft u uit impulsief beweging een parrot geïnstalleerd.
 

Canon-Eye

Forumguru
@Stinger , voor meer details zie deze ouwe post - en wel onder nr. 2a van de negatieve ervaringen.
Na deze post heeft 't nog even geduurd voor ik actie heb ondernomen. Helemaal niet impulsief, maar zeer weloverwogen.
Heb al met al - voor mijn doen - zelfs nog best veel geduld gehad, eigenlijk... :jaja:

En zo extra Parrot display op het dashboard vind ik ook niet mooi.
Zal best. Maar uiteindelijk gaat praktisch nut toch echt vóór "mooi", hoor. Bij mij dan toch... (had ik anders überhaupt wel zo'n Fabia gekocht?)
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Aanvullend op de vorige, citeer ik nog even deze (van 29-02-2012, dus 9 maanden na aflevering van de auto):
Hoera - fabrieks-bluetooth eindelijk geëlimineerd!

Dit onderwerp kan - althans voor zover 't mij betreft - nu begraven worden.

Die ellendige fabrieks-BT module (zónde van 't geld) is eruit - vervangen door een simpele maar doeltreffende Parrot CK3100 die precies doet wat-ie moet doen, niks meer en niks minder. Twee totaal verschillende telefoons ('n simpele Nokia en een Samsung Galaxy SII) vlekkeloos gekoppeld. Beide getest, beide werken; geen gelazer met omschakelen of wat dan ook, Ze Doen Het Gewoon.
Héééérlijk! :dankje:

Bekijk bijlage 13755
 

bobracing

Forumguru
Mijn skoda is niet kaal....
Clima, Amudsen, 8 speakers, 4 elec ramen, etc. op de bovengenoemde opties na zit het er wel allemaal op...
 
Bovenaan Onderaan