2 liter 85kw

Jpoers

Lid
sceicento 1.1 met 102pk ?? in een auto van 710kg(leeg).
das 7kg per pk. das bijna gelijk aan een octavia RS..

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Michael</font><hr />

alsvolgt; open luchtfilter in een afgeloten carbon box( anders zuigt hij de warme lucht onder motorkap op ),geherprogrameerde chip, sportnokkenas, compleet uitlaatsysteem ( vanaf kat ) = +16pk

mijn eigen Seicento moet hierboven op gaan krijgen een turbo met intercooler daar haal je de grootste vermogen winst mee, hij moet dan volgens http://novitec.net/ op 102 pk gaan komen , een vermogenswinst van + 47 pk

[/ QUOTE ]

Kijk, dat zijn reële cijfers voor de aanpassing van een ongeblazen motor. Zelfs mét scherpere nokkenas dus 16 pk...

Pas als je er een turbo op zet, maak je grote stappen. Maar ook dat is geen kwestie van 'zomaar een turbo erop schroeven'.

Kost wel serieus centen, toch, Michael? /forum/images/graemlins/shocked.gif

Misschien wel evenveel als nu die hele Seicento waard is... /forum/images/graemlins/grin.gif

A

andreg

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

30 pk met die mods? /forum/images/graemlins/shocked.gif

Kom op man, dat geloof je zelf toch ook niet?

[/ QUOTE ]

Dan had hij 115 of 120 PK. Wel zo`n open carbon luchtfilter. Wel volledig uitlaat systeem.

/forum/images/graemlins/471.gif

A

andreg

En het scheelt of iemand zelf in de racerij zit. Die heeft vingerspitzengefül.

Jpoers

Lid
misschien wel meer als dat die hele seicento kost.
maar tis gewoon mooi om zoiets te doen toch?
moet je bij een moderne duurdere niet doen, daar lopen de prijzen veel sneller op!

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: andregroeneveld</font><hr />

[/ QUOTE ]

Is-ie alleen achteraf gemeten op de rollenbank of ook vooraf?

En racerij of niet, niemand kan toveren. Twee keer zo veel pk's als je normaal gesproken maximaal mag verwachten van die mods, heeft weinig meer met 'gevoel' te maken.

Maar goed, dit blijft een oneindige discussie, waar alleen een dubbelmeting op een goed geijkte bank, op dezelfde dag met en zonder mods, een einde aan kan maken.

Hetzer

Forumguru
we hebben de seicento 3 jaar geleden voor mijn vrouw gekocht, we wilden hem eerst weg doen voor een c-1 ofzo, maar mijn vrouw is dichter bij huis gaan werken en nu hebben we eigenlijk geen tweede auto meer nodig ,ze gaat nu op onze scoooter naar haar werk, dus de seicento was eigenlijk een beetje over, maar we wilden uhhhhh ik wilde hem toch wel houden.. een tweede auto is nooit weg, bijvoorbeeld in de winter als het sneeuwt dan kan moeders de vrouw toch niet met de scooter!!
Dat vond mijn vrouw toch ook wel wat koud /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

Dus conclusie we houden hem, en ik kan er wat aan versleutelen. De neef van mijn vrouw werkt bij een (door Novitec erkende)Fiat dealer in Duitsland, kan zo ook een de onderdelen komen zonder btw, hij helpt me ook met het monteren en afstellen!

tot nu de carbon airbox, chip en sportnokkenas gemonteerd , a.s woensdag gaat het uitlaatsysteem eronder.

dit heeft me dan 1000 euro gekost,

voor dat de turbo en de intercooler erop gaan, moeten er eerst andere velgen (7x15), verlagingsveren, cupdempers en grotere schijven en remklauwen op!
dit geintje gaat me nogeens zonder klein materiaal en godzijdank zonder montage kosten ongeveer 5000 euro kosten!!!

ik weet dat is in totaal 6000 en meer dan de auto nu kost..

Als ik de Seicento nu zou verkopen krijg ik er mischien nog 5000 euro voor !!, nu gooi ik er 6000 tegen aan en heb ik een leuke snelle auto (kart /forum/images/graemlins/blush.gif)waar ik nog veel plezier aan hoop te beleven, en tja het goed tunen van auto's kost nu eenmaal veel tijd en geld........ en uhhhhhhhhh IK rook niet, dus ik spaar wat geld uit!
/forum/images/graemlins/grin.gif

Dutch4x4

Senior Member
Het is natuurlijk een boel geld, maar weet je dat ik het nog reuze vind meevallen?

Vooral je 'stage 1' met airbox, chip, nokkenas én uitlaat voor 1000 euro is eigenlijk een koopje!

En die hele meuk van fase 2 is voor 5 ruggen eigenlijk ook best netjes... /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

/forum/images/graemlins/ot.gif Hou ons een beetje op de hoogte, vind ik wel leuk.

___JC___

Forumguru
Ik kende vroeger (via via) ook iemand met een Seicento turbo.
Elke 7.000 km moesten er nieuwe voorbanden op geloof ik.
/forum/images/graemlins/smirk.gif

Hetzer

Forumguru
/forum/images/graemlins/ot.gif

Het is natuurlijk een boel geld, maar weet je dat ik het nog reuze vind meevallen?

Vooral je 'stage 1' met airbox, chip, nokkenas én uitlaat voor 1000 euro is eigenlijk een koopje!

En die hele meuk van fase 2 is voor 5 ruggen eigenlijk ook best netjes..

[/ QUOTE ]

Novitec is de huistuner van Fiat. Vroeger was dit eigenlijk het beroemde merk Abarth. Nu bestaat Abarth eigenlijk niet meer als zelfstandig bedrijf, dit is eigenlijk gewoon een onderdeel van Fiat geworden en alleen de naam word af en toe (mis) gebruikt voor sportieve modellen.. Voor echte tuning kom je dus bij Novitec terecht, en gelukkig is het bij Novitec (voor de kleine Fiat's) nog allemaal te betalen, en dat terwijl het bedrijf alle auto's van het concern onderhanden neemt inclusief de dure Alfa's en Ferrari's. Ook als ik Novitec ook ga vergelijken met bijvoorbeeld de huistuner van VAG (ABT), vind ik ze nog redelijk goedkoop en dat terwijl het beide Duitse bedrijven zijn en ze beide soortgelijke producten leveren.....
Abt is alleeen meer aanwezig in de autosport en media, misschien dat de consument extra moet betalen voor dit reclame geld?

Hetzer

Forumguru
ach dat is nu het mooie,! of je nu met een Seicento met 80 km/u uur of met 200 km/u frontaal tegen een muur rijd, dodelijk is het allebei /forum/images/graemlins/grin.gif

Dutch4x4

Senior Member
Ach, al die sterren... Is alleen maar extra gewicht. /forum/images/graemlins/grin.gif

Leuk om allemaal te lezen, Michael, klinkt goed!

RSlogo

Actief lid
Beter één Ncap ster voor een snelle Seicento dan op motorkap van een standaard Mercedes-Benz !!! /forum/images/graemlins/489.gif

A

andreg

[/ QUOTE ]

Is-ie alleen achteraf gemeten op de rollenbank of ook vooraf?

En racerij of niet, niemand kan toveren. Twee keer zo veel pk's als je normaal gesproken maximaal mag verwachten van die mods, heeft weinig meer met 'gevoel' te maken.

Maar goed, dit blijft een oneindige discussie, waar alleen een dubbelmeting op een goed geijkte bank, op dezelfde dag met en zonder mods, een einde aan kan maken.

[/ QUOTE ]

Eindeloze discussie of niet, het is zo. Moet je zien wat ze uit die alfa halen waar ze mee rijden gehaald hebben en die heeft ook geen turbo. Ik ben het met je eens dat je niet oneindig kan doorgaan ten koste van iets anders. Maar het is mogelijk om iets verder te gaan op risco van de klant. Ik heb mijn koppel al bij een vrij laag toerental. Die hyunai pas bij 4500 toeren. Daar zit al een groot verschil in karakter. Meting was achteraf op de rollerbank en programma was 3 x herschreven.

het moraal van het verhaal tunen is hoe meer winst hoe onbetrouwbaarder de auto word alles boven de 40 pk winst geeft ergens anders complicaties

als je er een sloot geld tegenaan gooit kun je van iedere auto een supersnelle bak maken die in de stad als een grasmaaier loopt en bij ieder stoplicht afslaat of op minimaal 4000 rpm gehouden moet worden

verder natuurlijk niet te vergeten je eigen prive niersteen vergruizer ik bedoel een seicento met zulke vermogens moet zo hard als beton worden afgeveerd anders stijgt ie op

geintje heb vroeger ook eens overwogen zo n novitec bak te kopen misschien is het een optie om bij novitec je blok in te ruilen en de complete 1.4 turbo uit de punto van hun te kopen dat is een stuk betrouwbaarder.

ik bedoel een vb de 1.9 tdi van het vw concern word met heel veel verschillende vermogens geleverd maar dat is niet alleen een aanpassing van de chip meestal zit er een ander overbrenging in, de lager schalen,de wielophanging de grote van de turbo enz.....

tunen is leuk maar........

maar goed succes er mee

A

andreg

Je heb gelijk Superrrrrrrrrb, waar diend de auto voor.

Hetzer

Forumguru

Je heb gelijk Superrrrrrrrrb, waar diend de auto voor.

[/ QUOTE ]

een noodzakelijk kwaad of een hobby???? /forum/images/graemlins/crazy.gif

Bovenaan Onderaan