2 liter 85kw

RSlogo

Actief lid
Hoe krijg ik een 2 liter bezine motor met 85kw snelle? /forum/images/graemlins/923.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Nou nou... /forum/images/graemlins/grin.gif

Eérst een ander luchtfilter en een andere uitlaat. En de katalysator eruit natuurlijk.
 

Dutch4x4

Senior Member
Of meteen maar een turbo erop!

Hoe dan ook, het kost allemaal serieus knaken en dat is natuurlijk wat JC bedoelt. /forum/images/graemlins/wink.gif

Want bij een atmosferische motor moet je zware aanpassingen doen om het extra vermogen eruit te halen, terwijl je een turbomotor voor een relatief luttel bedrag kunt laten chippen.
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Of meteen maar een turbo erop!

Hoe dan ook, het kost allemaal serieus knaken en dat is natuurlijk wat JC bedoelt. /forum/images/graemlins/wink.gif

Want bij een atmosferische motor moet je zware aanpassingen doen om het extra vermogen eruit te halen, terwijl je een turbomotor voor een relatief luttel bedrag kunt laten chippen.

[/ QUOTE ]

Yep.
Je zal relatief veel geld ertegen aan moeten smijten helaas.
Me broer had er eentje en dan ook nog op gas. Is een goede motor die zn sporen wel verdiend heeft en (helaas) meestal een beetje olie verbruikt. Maar tuningspotensie is erg laag..
 

Dutch4x4

Senior Member
Soundpotentie is daarentegen hoog, als ex-Golf GTI-motor. Mooie open uitlaat erop en brullen maar.
 

Dutch4x4

Senior Member
Maar goed, een blèrpijp is weer heel fout op een Fabia Elegance... /forum/images/graemlins/grin.gif
 
A

andreg

Naar Belgie gaan bij DMT. Die raced zelf met een atmosferische motor en heeft de vorige auto van mijn broer ook mooi gechipt. Dat was een Hyundai 2liter.
 

Dutch4x4

Senior Member
En als je daarna alsnog een andere uitlaat plaatst, weer -7pk, omdat het nieuwe programma daar geen rekening mee houdt en er dus niet mee kan omgaan.
 
A

andreg

KNM luchtfilter, longlife bougies, sportuitlaat compleet en het chippen kwam hij op 140PK. Ik weet eigenlijk niet wat hij eerst had. Ik dacht 110PK.
 

Dutch4x4

Senior Member
30 pk met die mods? /forum/images/graemlins/shocked.gif

Kom op man, dat geloof je zelf toch ook niet?
 

VEEJAY

Forumguru
neh gaat je denk ik niet lukken +15pk was al super optimistisch van mij. Maar ja je weet maar nooit.
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: andregroeneveld</font><hr />

KNM luchtfilter, longlife bougies, sportuitlaat compleet en het chippen kwam hij op 140PK. Ik weet eigenlijk niet wat hij eerst had. Ik dacht 110PK.

[/ QUOTE ]

Kreeg ie een broodje aap er gratis bij zeker?
/forum/images/graemlins/grin.gif
 

RSlogo

Actief lid
Ik denk dat ik maar eens met een KAT vervanger en luchtfilter begin!!! /forum/images/graemlins/1761.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Als je maar geen open K&amp;N-filter neemt. Die laat te veel troep door, waar de luchtmassameters van VAG-motoren niet zo goed tegen kunnen.
 

RSlogo

Actief lid
Ik ga er vanuit dat een "normale" K&amp;N wel oké is. deze heeft nl. op de TDI goed z'n werk gedaan. PS. bedankt voor de tip. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

Hetzer

Forumguru
Ben zelf bezig met een Seicento,

alsvolgt; open luchtfilter in een afgeloten carbon box( anders zuigt hij de warme lucht onder motorkap op ),geherprogrameerde chip, sportnokkenas, compleet uitlaatsysteem ( vanaf kat ) = +16pk

mijn eigen Seicento moet hierboven op gaan krijgen een turbo met intercooler daar haal je de grootste vermogen winst mee, hij moet dan volgens http://novitec.net/ op 102 pk gaan komen , een vermogenswinst van + 47 pk
 

Bijlagen

  • 29910-neu_menu2.png
    29910-neu_menu2.png
    47,3 KB · Weergaven: 27
Bovenaan Onderaan