2.0 TDI tunen naar 174pk dmv box-tuning?

Zoekend voor wat leuke artikelen voor mijn nieuwe bestelde Octavia met 2.0 TDI Cr kwam ik op ebay duitsland volgend toverdoosje tegen waar zomaar 24pk extra uit zou rollen en dat voor maar 159 Euro's. Plug en play ertussen, en gaan. Heeft iemand hier ervaring mee?


http://www.ebay.de/itm/281246021824?_trksid=p2060778.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Ik heb al wat gezocht op het forum, maar kwam hierover niets tegen(wel tuning van 1.6 TDI bij JDengeneering, maar dat kost al gauw vanaf 600,-).
 

Joske

Forumguru
goh.. dan heb je vast niet goed gezocht op het forum als ik zo onbeleefd mag zijn..

laten we kort en bondig zijn over dit soort "doosjes": don't do it!

als je meer vermogen wil, laat het dan door een goede tuner doen, hetzij OBD-tuning hetzij dmv een externe ECU.

Je spreekt over een nieuw bestelde Octavia, dus een O3, op dit moment ben je bij Vag Techniek daar €425 voor kwijt maar krijg je er wel een degelijke en betrouwbare tuning voor terug.

http://www.vagtechniek.nl/index.php?main_page=chiptuning&zenid=f1e05a26b5b0ef5e45d51e6fdde51c93
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik vraag me af of dit niet veel weg heeft van reclame zo. Hoewel dat niet zo bedoeld zal zijn.
 
@Joske: Dank voor de info, daar kan ik wat mee.
En heb wel degelijk de zoekfunctie gebruikt, en er wordt veel over tuning geschreven, maar iig niets over dit kastje, en nee, ik heb niet alle 9 pagina's uit en te na uitgepluisd, en zoeken op boxtuning geeft geen resultaat helaas.
Ga in ieder geval dit maar niet proberen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het gaat er niet om of ik tevreden ben of niet. Het gaat me om het volgende. Wanneer hier nav een onderwerp een link wordt gezet naar 1 specifiek bedrijf terzake, compleet met de prijs van de te leveren prestatie, dan vraag ik me af of dit wel kan. Weet overigens op dit moment niet zo wat de forumregels hieromtrent melden.
 

Joske

Forumguru
Ik denk niet dat dit onder de noemer "sluikreclame" valt en ik doe niet aan "zelfpromotie" maar ik geef een link van een bedrijf dat op de voorpagina van dit forum staat en daar bereid is om daarvoor te betalen. Mijn inziens doe ik dan niets verkeerds?

Ik geef gewoon aan dat het verstandiger zou zijn om de motor te laten tunen door een degelijk bedrijf ipv zo een wonderbox te kopen op Ebay en dat ik daarbij eerst denk aan diegene die 2 dagen geleden zijn poorten voor ons open gezet heeft lijkt me toch vrij normaal..

enneuh Menno, voor alle duidelijkheid: even goeie vrienden é :)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, dat is duidelijk wat die vrienden betreft. Ik zei ook expliciet dat ik er van uit ging dat het niet als zodanig bedoeld was. Maar men zou het wel zo kunnen opvatten. Misschien wel juist door die verbondenheid van het bedrijf met het forum ;) Maar never mind, ik vroeg me gewoon af of het kon
 

Joske

Forumguru
geen probleem hoor :)

we zullen het dan maar terug over die "wonderdoosjes" gaan hebben zeker? ;)
 
Even nog een vraag: is dit wat ik vond een zgn powerbox? daar vond ik namelijk op het Audi forum ronduit negatieve berichten over.
 

Joske

Forumguru
yup

kan je onder dezelfde noemer plaatsen als zijnde een powerbox.. de ECU op een slechte manier bedotten met alle mogelijke gevolgen van dien.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, wat dat betreft kunnen we duidelijk zijn, denk ik. Als je in een nieuwe auto met een dergelijke waarde rijdt, al zal die hoogst waarschijnlijk wel van de LM zijn, dan vind ik het ronduit onbegrijpelijk dat je er serieus een punt van maakt dat die box €350 duurder is. Nog even los van wat je er (al dan niet) voor krijgt
 

lugolux78

Forumguru
Mmmh wel een punt door @Rosonfield maar ook weer niet. Denk bijvoorbeeld aan posts met de vraag tot gezamenlijke inkoop... Maar goed. Das aan de mensen in het forum bestuur om te bekijken.

Maar interessant de tuning. 159 eur. Goedkoop is altijd duurkoop uiteindelijk.

Zodra de tuning bij JD of VAG via mode knopje gaat dan ben ik er. Toch @Joske hahha
 
Ja, wat dat betreft kunnen we duidelijk zijn, denk ik. Als je in een nieuwe auto met een dergelijke waarde rijdt, al zal die hoogst waarschijnlijk wel van de LM zijn, dan vind ik het ronduit onbegrijpelijk dat je er serieus een punt van maakt dat die box €350 duurder is. Nog even los van wat je er (al dan niet) voor krijgt

Nee, hij is niet van de LM. En ik maak er ook geen punt van, was alleen benieuwd naar ervaringen hiermee, ben niet echte bekend in de chip/powerbox/ecu of wat dan ook voor tuning. Vond het al verdacht goedkoop, die 159,-

@sitechris: ik ga maar eens even jouw blog lezen.
 
Bovenaan Onderaan