Inmiddels zijn we weer een aantal maanden verder, maar ik heb niet stil gezeten. Ik heb deze 21" set Enyaq velgen in het zuiden van Duitsland kunnen vinden, met ook nog eens de juiste bandenmaat voor onder een Superb! Het was even een stukje rijden, maar we moeten er wat voor over hebben.
Daarnaast heeft de Superb vorige week enkele dagen bij Streetcustoms Apeldoorn gestaan, waar ze hem hebben voorzien van Airlift Performance luchtvering. De rijhoogte heb ik iets lager dan origineel laten zetten, waarbij er de mogelijkheid is om de auto volledig op de grond te laten zakken. Tijdens het rijden kan de rijhoogte ook worden aangepast aan het wegdek (verkeersdrempels/snelweg etc.)
Ik ben zeer tevreden met het rijcomfort. Uiteraard rijdt 21 inch een stuk harder dan 19 of zelfs 18 inch, maar dit wordt voor een groot deel gecompenseerd door het fenomenale comfort van de Airlift luchtvering. Ik heb al langer ervaring met dit merk, maar bij de wielbasis van de Superb komt het pas echt tot zijn recht.
De looks zullen niet naar ieders smaak zijn, maar ik vind hem zelf heel goed gelukt! Hij kan natuurlijk op ieder moment naar standaard hoogte worden gebracht en in de winter staat 'ie gewoon weer op "kleine" 19 inch wielen.