'17 Superb Sportline uit Fryslân!

Ik was op zoek naar een beetje meer ruimte en comfort en kwam daarmee uit op een Superb! Voor het sportieve gevoel is het de Sportline geworden.

Het enige wat ik mis is koppel. Jeetje wat zit er een verschil tussen een 1.4 tsi en ééntje met een electromotor!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: zijn er hier mensen die hun 1.4 ACT blok hebben gechipt? Ter info, dit exemplaar heeft inmiddels 80k gelopen.

Details:
Moon white
Canton
DAB
ACC
Keyless
220V aansluiting
Trekhaak afneembaar
Automatisch inklapbare spiegels
19 inch Vega velgen
Electrische achterklep
Virtual pedal
Schaalstoelen
PDC voor, achter met camera

De eerste mods zullen zijn:
Logo's zwart/lakkleur van Superskoda
'Skoda' en 'Superb' letters zwart
Dak zwart wrappen
"Uitlaat" sierstrip hoogglans zwart

IMG-20221020-WA0001.jpg

IMG-20221020-WA0002.jpg
 
Wat een beetje extra vermogen wel niet kan doen! Hij is veel responsiever en krachtiger over het gehele toerenbereik. Vooral onderin vond ik hem moeilijk op gang komen, daar merk ik nu niets meer van.

Tot nu toe lijkt het verbruik hetzelfde bij constante snelheid. Zodra ik een representatief gemiddelde heb zal ik het verschil ten opzichte van het voorgaande verbruik hier even delen.

20221026_072412.jpg

WhatsApp Image 2022-10-25 at 16.30.15.jpeg
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik kan nu al bij de 5e auto op rij concluderen dat het gemiddeld verbruik gelijk blijft of ietsje afneemt. Onder voorwaarde dat rijstijl en soort ritten niet veranderen na de tuning
 

Tees

Donateur
Op beide vlakken eens met @Japanese Power! Ik hou ook wel van een cleane achterkant (ook wat betreft reclame op de kentekenhouder, wat in de bewerkte foto ook heel slinks weggepoetst is ;)). En hij lijkt voor mijn gevoel ook aan beide kanten niet helemaal recht, ze lijken allebei naar binnen te hellen. Maar dat kan zeker ook door de foto komen, beetje zgn barrel distortion.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Wat vinden we er van?
Ik heb al decennialang consequent alle achterkanten van al m'n auto's zoveel mogelijk ontdaan van alles wat erop geplakt zat en wat zonder sporen na te laten weg kan. Redenen:
1) het dient tot niets;
2) het is alleen maar verrekte hinderlijk als je met een spons of poetslap aan de gang gaat - je blijft erin hangen en je krijgt de rotzooi niet goed uit de hoekjes;
3) een cleane achterkant is (vind ik althans) véél mooier dan met type-aanduidingen, die vaak ook nog een hoog "kijk mij eens"-gehalte hebben.
Dat laatste is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak. Maar ja, je vroeg ernaar... ;)
 

Kanerr

Forumguru
Het is net een beetje te druk, met dubbel Skoda en dan nog Superb erbij ;) Misschien eerst alleen de letters skoda weghalen en superb laten staan?
 
Zojuist de mistlampen vervangen voor led. De Yhkoms kwamen het beste uit verschillende testen, zelfs vergeleken met de dure alternatieven van Philips en Osram.

En wat blijkt, ze zijn perfect! Geen 'glare' wat andere wegmisbruikers zou kunnen verblinden en een mooi egaal wit licht (6500k). Ik ben er blij mee. Ik weet niet of ik hier een linkje naar de webshop mag plaatsen, maar als daar behoefte aan is hoor ik het wel. IMG-20221114-WA0008.jpg
 
Bovenaan Onderaan