'17 Superb Sportline uit Fryslân!

Wolf75

Senior Member
Ik ben nog een beetje een NOOB op dit forum. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met "tag" en "citeren"?
 
Inmiddels zijn we weer een aantal maanden verder, maar ik heb niet stil gezeten. Ik heb deze 21" set Enyaq velgen in het zuiden van Duitsland kunnen vinden, met ook nog eens de juiste bandenmaat voor onder een Superb! Het was even een stukje rijden, maar we moeten er wat voor over hebben.

WhatsApp Image 2023-03-02 at 10.41.03.jpeg

Daarnaast heeft de Superb vorige week enkele dagen bij Streetcustoms Apeldoorn gestaan, waar ze hem hebben voorzien van Airlift Performance luchtvering. De rijhoogte heb ik iets lager dan origineel laten zetten, waarbij er de mogelijkheid is om de auto volledig op de grond te laten zakken. Tijdens het rijden kan de rijhoogte ook worden aangepast aan het wegdek (verkeersdrempels/snelweg etc.)

WhatsApp Image 2023-03-02 at 10.41.02.jpeg

Ik ben zeer tevreden met het rijcomfort. Uiteraard rijdt 21 inch een stuk harder dan 19 of zelfs 18 inch, maar dit wordt voor een groot deel gecompenseerd door het fenomenale comfort van de Airlift luchtvering. Ik heb al langer ervaring met dit merk, maar bij de wielbasis van de Superb komt het pas echt tot zijn recht.

WhatsApp Image 2023-03-02 at 10.41.01.jpeg

De looks zullen niet naar ieders smaak zijn, maar ik vind hem zelf heel goed gelukt! Hij kan natuurlijk op ieder moment naar standaard hoogte worden gebracht en in de winter staat 'ie gewoon weer op "kleine" 19 inch wielen. :)
 

MaxN

Donateur
Niet mijn ding, maar wel mooie looks zo.
Miss keer een foto van minimale en maximale hoogte?!
 

Japanese Power

Donateur
Ik kan wel zeggen van: “wauw, wat fraai” maar ik vind het niks. De velgen niet onder deze Superb en de airride al helemaal niet. Maar dat geeft niet. Het is jouw auto en jij bent er blij mee. Geniet ervan!
 

JeSko

Forumguru
De velgen gaan vind ik mega goed bij de lijnen van deze Superb, over smaak valt niet te twisten maar als je naar het lijnenspel van Velg en Auto kijkt dat kan bijna niet beter, dat zie je vooral duidelijk terug op de close up foto van het voorwiel, scherpe lijnen overal en die zitten ook in de neus van de Superb, dus ik weet niet of het een bewuste keuze was maar zoja, chapeau.
 

Wolf75

Senior Member
@Japanese Power de auto ligt nu compleet op zijn buik. Ook niet helemaal mijn ding, maar als de auto opgepompt wordt tot de rijstand denk ik wel dat het er heel dik uitziet met die wielen. Graag een foto van hoe dat eruit ziet.
 
Bovenaan Onderaan