12 V defect-foutmelding na 1000 km, 3 weken wachten vooraleer de dealer diagnose doet

Elroq Carlo

Nieuw lid
Na 14 dagen met 1000 km op de teller is mijn Elroq compleet uitgevallen. Ik kreeg plots 8 foutmeldingen, waarbij de belangrijkste fout aangaf dat mijn 12 v systeem 'defect' was. De wagen reageerde op niets meer. Een soft noch een hard reset leverde iets op. De wagen werd naar de dealer getakeld en daar wordt de wagen 3 weken aan de kant gezet vooraleer men er naar zal kijken. Wie heeft nog dergelijke ervaringen met een Elroq/Enyaq en de reactie van de dealer

hemi24

Donateur
Dealer heeft een tegeltje boven de deur:

Verkoop heeft prioriteit;
Service is een nevenactiviteit

:lezen:

RdJ68

Nieuw lid
Hallo, wij hebben nu hetzelfde probleem. Is het probleem opgelost? En wat was het probleem?

Elroq Carlo

Nieuw lid
Sorry om dat te horen. Het is helemaal niet opgelost. Voor kerst hadden ze beloofd om het de eerste week van januari op te lossen, nu alweer twee weken uitstel en de droge melding dat de resultaten van de 64-punten diagnose naar Skoda gestuurd moeten worden voor analyse en beslissing. Ik moet volgens de dealer rekening houden met een herstelling 'ergens' half februari. Het feit dat ik een vervangwagen heb (een Skoda Kamiq met zomerbanden en waar ik volgens hen eigenlijk geen recht op heb) moet alles goed maken. Wordt vervolgd

Laatst bewerkt door een moderator:

RdJ68

Nieuw lid
Wij zijn maandagmiddag benaderd door de Skoda dealer. Ze hadden een 'update' gekregen van de meetapparatuur en we kunnen de auto aanstaande maandag langsbrengen voor een analyse en eventueel gelijk een aanpassing. We laten even weten wat hier uitkomt.

Misschien is het volgende niet geheel hetzelfde probleem, maar onze Elroq ging in december offline (in de app) met de melding dat de 12v accu bescherming hiervoor de oorzaak was. Auto naar garage en die constateerde een loszittende accupool. Het verhaal was dat de accu hierdoor niet bijgeladen werd. Auto was toen drie weken daarvoor nieuw afgeleverd.
Vanochtend werd ik verrast doordat de auto weer offline was (en ook niet opgeladen die nacht, lekker als je weg wil voor een lange rit). Wederom een melding op de 12v accu. Mijn (voorbarige?) conclusie: het was dus niet die loszittende accupool. Auto functioneerde overigens prima vandaag tijdens de 260km lange rit en kwam ook weer in de app online.

Ik meld me weer bij de dealer. Zodra ik info heb zal ik dit toevoegen.

Melding 12v accu 15-1-2026.jpeg

Elroq Carlo

Nieuw lid
Dat inderdaad niet hetzelfde probleem denk ik. Bij mij gebeurde er helemaal niet meer. Ondertussen na wat extra druk is de wagen vandaag uitgelezen en zijn de resultaten naar Skoda gestuurd. (hopelijk niet per postduif) meer nieuws volgende week

JJ te G

Donateur
Accubeschermingslimiet bereikt? Zou het kunnen helpen dat je bij de instellingen van je profiel het wekken van de auto bij het inschakelen van de app uitzet?
Bij de Enyaq was dat eerst niet mogelijk en werden ook dit soort meldingen gegeven.

Bovenaan Onderaan