1 sleutel werkt niet meer

rickvandevelde

Senior Member
Vanavond wou mijn vrouw weg met de auto en kon de deur met haar sleutel niet meer openen.
Met mijn sleutel ging de auto wel van het slot af.
Bij het drukken op de sleutel licht wel het lampje op de sleutel rood op dus ik denk niet dat de batterij leeg is.
Reservesleutel wordt ook minder gebruikt als mijn sleutel dus een lege batterij lijkt me ook niet de oorzaak.
Wegrijden en starten met de sleutel werkte wel!
Heeft iemand een idee hoe dit kan en of het simpel op te lossen is?

Alvast bedankt voor het meedenken
 

Noord26

Forumguru
Is het niet zo dat de batterij van de sleutel automatisch opgeladen wordt als er mee gereden wordt?
 

kansberg

Forumguru
De batterij wordt niet opgeladen tijdens het rijden. Maar het kan wel de batterij zijn, ook al wordt de sleutel vrijwel niet gebruikt. Even uitwisselen biedt zekerheid.

Het kan ook zijn dat de sleutel 'ingeleerd' moet worden. Ik zal even kijken hoe dit werkt en het posten.
 

kansberg

Forumguru
Inleerprocedure:
Sleutelbaard uitklappen.
Afdekking voor sluitcilinder aan het bestuurdersportier demonteren. (indien aanwezig)
Binnen 1 minuten de volgende werkzaamheden uitvoeren:
Ontgrendelingstoets(en) indrukken. (1)
Voertuig met de sleutelbaard ontgrendelen.
Contact inschakelen.
De inleerprocedure is afgesloten.
 

newwolf84

Forumguru
eens met de anderen, zou eerst eens een andere batterij proberen, had ik laatst ook, op de 1 of andere domme manier gingen de deuren wel van het slot behalve die van de bestuurder..? zelfs vanuit huis toch maar een nieuwe batterij erin en het probleem was verholpen..
 

kansberg

Forumguru
Dat weet ik wel zeker, @newwolf84 :jaja: Zal komende zaterdag even een exemplaar bij laten maken. De sleutel brak tijdens een onhandige beweging met de kliko langs de schuttingdeur. Mijn vrouw deed het (maar dat geloven jullie toch niet).
 

Cordoba

Forumguru
Dat weet ik wel zeker, @newwolf84 :jaja: Zal komende zaterdag even een exemplaar bij laten maken. De sleutel brak tijdens een onhandige beweging met de kliko langs de schuttingdeur. Mijn vrouw deed het (maar dat geloven jullie toch niet).

Ik geloof het wel, maar het is toch 'not done' om je vrouw de container aan de weg te laten zetten.:D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

rickvandevelde

Senior Member
Net bij de garage geweest m.b.t. de sleutel.
Sleutel is defect en er is een nieuwe complete sleutel besteld.
Bedankt voor alle adviezen
 

rickvandevelde

Senior Member
Viel blijkbaar onder garantie.
Auto is in november 2 jaren oud.
Bovendien is het een leaseauto en zijn de kosten voor de sleutel niet voor mijzelf.
Een nieuwe sleutel schijnt ook niet meer zo duur te zijn, volgens mijn garage zijn de prijzen voor en nieuwe sleutel drastisch verlaagd.
 

andrehj

Forumguru
Bij mij (met Kessy) was na ongeveer 2.5 jaar van beide sleutels de batterij leeg. Volgens de manual zou hiervoor op de Maxidot een waarschuwing moeten komen, maar dat werkt dus niet.
De verschijnselen van een lege batterij waren overigens dat het Kessy systeem niet meer werkt, de deuren gingen met een druk op de knop van de AB wel nog gewoon open.
 
Bovenaan Onderaan