1.8 TSI DSG schokt

maf

Lid
Nu je het zegt, de auto trekt inderdaad ook veel op in de tweede versnelling. Irritant! Goed om te weten dat de bak ook dit veroorzaakt! En dat het dus op te lossen is...
 

Cordoba

Forumguru
@maf: ik herken het probleem met optrekken. Ik heb het met de Caddy's op de zaak ook een paar keer gehad. Ik dacht eigenlijk dat het in de software voor het gaspedaal zat: het duurt even voor ie reageert, zeker als je vlot weg wil rijden. Doordat ie niet lijkt te reageren heb je de neiging het gaspedaal nog iets dieper in te drukken, waardoor ie dan ineens met piepende banden vertrekt. :mad:

Caddy's waar ik het over heb zijn exemplaren uit 2010, zowel korte als verlengde versie met dieselblok en DSG en koeling in de laadruimte. Je zou kunnen denken dat het probleem mede te maken heeft met de koeling die vermogen vraagt, maar als je het probleem ook met een gewone VAG-personenwagen met DSG hebt, lijkt dat een onwaarschijnlijke oorzaak.
 

maf

Lid
ik heb het probleem wederom aangekaart bij de dealer met de opmerking dat ik wil dat de mechatronic vervangen wordt... als e rmeer bekend is meld ik het hier!
 

maf

Lid
Nou de kogel is door de kerk. In eerste instantie dacht men dat het een slechte bougie zou zijn (er is er ook 1 verwijderd die er slechter uit zag). De auto trok daarna meer door in de 1e versnelling, maar het schokken was niet geheel weg. Na overleg met Pon krijg ik binnenkort een nieuwe megatronic. Dan zou het toch echt opgelost moeten zijn!
 

maf

Lid
Nou is de megatronic, luchtmassameter en het gasklephuis vervangen, maar toch steeds hetzelfde probleem. Sterker nog, ik heb het gevoel dat het erger is geworden. Mogelijk dat de auto bij Pon onder controle komt maar daar moet eerst toestemming van komen.
Heeft iemand nog een goed idee??
 

yal

Lid
Gewoon dsg bagger bak laten vervangen, Pon heeft de mijne ook vervangen na veel aandringen.
Werkplaats receptie zei vandeweek tegen mij dat Pon niet zomaar een dsg wil vervangen aangezien die dingen best duur zijn, en een nieuwe auto kopen van ruim 30k met mankementjes voor lief nemen zeker.

Mijn bak maakte ook bijgeluiden en is denk daarom vervangen, gierde bij gas los.

Succes ermee,

denk dat de dsg7 net te snel op de markt is gekomen.....de consument 'test' wel.

Groet yal
 

ertromp

Forumguru
@maf: Misschien het probleem met de kettingspanner? Is al veel over gemeld in dit forum dat er een update is betreffende de nokkenas kettingspanner.
 

Happy

Nieuw lid
Ik had hetzelfde met mijn vorige O2. Was een 1.9 TDI. Nagelnieuwe lease. Bij optrekken leek het alsof je de koppeling in 1 klap losliet.

Printplaat van de aansturing van de DSG is vervangen. Probleem was over.
 

Ron-e

Lid
Bij mij was na 7000km ook de gehele bak vervangen.. er zou iets in het electronische systeem zitten, maar de bak vervangen was beter/goedkoper.. nu 23000km en geen problemen meer.. Heeeeeeel af en toe dat ie een keer wat rot oversschakelt maar das misschien 1 op 500 (ruwe schatting)...
 

maf

Lid
Dus sommigen een hele nieuwe bak (is dat dan de megatronic??), dan weer de printplaat. Hopelijk doet de dealer mee en proberen ze het nog een keer. Als het niet lukt gaat ie eruit! Ik betaal geen €2.500,- meer voor een systeem dat zijn werk niet goed doet..
 

maf

Lid
De goedkeuring van PON is binnen. De dealer mag de auto met een trailer naar Leusen rijden waar ze hem gaan bekijken. Ik ben benieuwd. Zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben, dwz dat ze PON om een opinie vragen?
 

yal

Lid
Die ervaring heb ik, dealer heeft tig keer de software van mijn dsg7 vervangen en mocht van Pon de DSG bak niet vervangen.
Vervolgens is de auto naar Pon gegaan, heeft daar 2weken gestaan en ze hebben een nieuwe DSG gemonteerd.

Kreeg de auto vies van binnen en buiten terug met 352 kilometer extra op de klok.

Schakelen gaat prima nu, heb ook geen bijgeluiden meer gehoord uit de bak.

Succes ermee,
groet Yal
 

maf

Lid
Mijn auto is dinsdag bij Pon binnen gebracht en vrijdag stond hij weer bij de dealer. Die kon niet zeggen of en zo ja, wat Pon ermee gedaan heeft, dus morgenvroeg even goed vragen!
Overigens als ze er niets mee hebben gedaan (geldt ook voor software update of zoiets) dan is deze prachtige O2 binnenkort beschikbaar!
 

MarcoO2

Forumguru
Ben erg benieuwd, vooral omdat ik binnenkort dezelfde configuratie voor de deur heb staan, zelfs in dezelfde kleur!
 

The bone collector

Senior Member
Van service gesproken. Het zou echt niet te begrijpen zijn als er na zoveel problemen, met zo een jonge wagen, geen oplossing wordt voorgesteld. Mijn vertrouwen in de dealer, Pon en het merk zou verdwenen zijn...
 

maf

Lid
De auto is weer terug. Pon heeft de software van/op (?) de mechatronic vervangen. Dit was blijkbaar niet door de dealer gedaan na vervangen van die mechatronic. De monteur was lyrisch toen hij een proefrit maakte na de update. En ik moet zeggen, toen ik bij de dealer weg reed, was het precies de auto die ik ca 2,5 jaar geleden had gekocht....

Maar....

Je voelt hem al aankomen: langzaam maar zeker ebde dat schokvrij schakelen weer weg en ben ik weer terug bij af. Met andere woorden, mijn Octi komt op de markt. Ik ben er nu wel klaar mee. Wat het wordt weet ik nog niet. Ik twijfel tussen een nieuwe RS (HANDBAK!) of een jong gebruikte Audi A4. Eerst maar eens rustig rekenen en dan de keuze maken.
 

Octavarium

Actief lid
Ik krijg zolangzamerhand de indruk dat een 1.8TSI icm. een DSG7 een beetje een no go is na al die verhalen.. Moet zeggen dat een 1.8TSI sowieso een wat nerveuze motor is en ik heb zelf geen ervaring met DSG bakken, maar met een handbak kan 'ie ook aardig schokkken, als is het met enige voorzichtigheid mogelijk om er schokvrij mee te rijden..
 

ChevyVette

Nieuw lid
Ik heb inmiddels hetzelfde. Vooral als je bv komt aanrijden bij een stoplicht, bijna stil staat, en optrekt. Dan staat die nog in zijn 2 en lijkt het net of de bak zelf niet weet wat die wil, eigenlijk had die terug naar 1 gemoeten maar probeert het dan toch in zijn 2. Gevolg, schokken. Software is er opnieuw ingezet maar dat helpt niet. Als ik tijd heb ga ik weer terug naar de garage om te vragen wat ze er aan gaan doen.
 
Bovenaan Onderaan