1.8 TSI chippen icm DSG?

Geweldig. Gefeliciteerd met je "nieuwe" auto! Zo te horen hoeft er aan de DSG-bak zelf niet veel aangepast te worden. En leuk dat je ons hierna op te hoogte wil blijven houden. Ik heb gelijk op de website van DGM gekeken. En zij beweren inderdaad de 1.4 ook te kunnen tunen.

Verder heb ik op de website van Abt ( http://www.abt-sportsline.de/uploads/tx_comabt/5K0_114_210_CAVD_DSG_D.pdf ) gevonden dat zij de 160 pk versie van de 1.4 TSI (turbo en compressor) met DSG7 wel kunnen tunen tot 210 pk en 290(!) Nm koppel. Blijkbaar zijn de marges van de DSG7 bak toch iets ruimer dan dat men ons wil doen geloven.
 
OK, hier even de eerste indruk (nog niet veel tijd gehad om uit te proberen).:D

Opvallend ( DSG in stand "D"):
- Het lijkt er op dat er ook een positief effect is bij optrekken uit stilstand. Het hakerige/nerveuze is er uit. Nog wat meer stadswerk nodig om dit te onderbouwen.

Is het nerveuze er nog steeds uit? Of komt het langzamerhand weer terug?
 

beneteau

Nieuw lid
Nog steeds helemaal tevreden over het resultaat.
Meer algemeen denk ik dat de DSG computer standaard te 'eco' is ingesteld waardoor de bak zo snel op wil schakelen bij rustig rijden dat het soms vervelend wordt. Aan de andere kant zijn we niet elke dag op het circuit bezig en is 'zuinig' rijden zeker nuttig.

Gisteravond samen met mijn broer nog een rondje gedaan. :489: Hij is een zeer verwende rijder met grote Mercedessen e.d. (nee geen vrachtwagens...) en hij was toch zeer onder de indruk. Zowel over de algehele wegligging van de Octi als de motorprestatie.

p.s. laat de reactie op de combinatie 'verwend' en 'Mercedes' maar zitten....
 

RCS

Lid
Hallo Beneteau,
Naar welke waarden is jouw 1.8TSI DSG7 getuned: 210 pk/320Nm? Hoe zit het met de DSG bak, die kan toch officieel maar 250Nm aan? Ik heb begrepen dat de bak meer dan 250Nm aan kan, namelijk 300-320Nm en dat het koppel er ook geleidelijk in gebracht kan worden om de DSG te "ontzien". Ik wil mijn 1.8TSI DSG7 ook laten kietelen, maar wil wel graag dat alles (met name de DSG) heel blijft.
 

beneteau

Nieuw lid
RCS,
de waardes weet ik niet omdat ik er niet mee op een rollerbank of iets dergelijks ben geweest. Het verschil zoals al eerder gezegd is zeker merkbaar. Ook over heel blijven kan ik weinig zeggen want het is gebeurt met toestemming lease maatschappij. Dus welke afspraken zij hier over hebben??
Mocht je in het midden van het land zijn, Utrecht en omgeving, kunnen we wel eens afspreken om te zien wat het verschil is. De komende maanden ben ik continue in het buitenland maar vanaf begin september weer bereikbaar als je zo lang kan wachten.

Zoals ze zeggen...."seeing is believing!".
 

Race Eend

Forumguru
Een DSG7 bak kan veilig 320nm hebben (bij een handbak kan je met een 1.8TSI wel naar 340-350nm), met een DSG7 bak in combinatie met een 1.8TSI moet je het koppel onderin de toeren dus wat temperen. Geen probleem, er is genoeg merkbare winst over! Bij een 1.4 TSI geraak je niet ver boven de 300nm koppel, daar is een DSG7 bak absoluut geen beperking.

Zolang je tuner maar zorgt dat het koppel er soepel in komt (en dat doen veel bedrijven niet goed).

Zelfde verhaal met een DSG6 bak overigens, daarvan werd ook altijd gezegd dat 350nm de limiet was.

Een 2.0 TDI 170pk met DSG6 heeft standaard al 350nm (opgave), op de rollenbank doen ze al 370nm-380nm.. en ook die blijven gewoon heel...
 

greentsi

Nieuw lid
Hallo Beneteau,

Mijn dealer (cq Pon) houdt vol dat mijn O2 1.8TSI dsg 7 getuned is door OCG, in het lease contract stond wel Abt vermeld. Maar ik merk weinig tot geen verschil in de acceleratie met een audi 1.8 zonder tuning.

Zouden wij de twee auto's een keer kunnen vergelijken ?
 
Bovenaan Onderaan