1.6TDI DSG CO² gestegen (MY2018)?

Als dit de nieuwe wltp waarden zijn dan is het goede nieuws dat met 112 gram de schade betrekkelijk meevalt. Maar ze moeten dan toch wel vast beginnen om zich achter de oren te krabben over de manier van communiceren... je kunt er goede sier mee maken dat je dit nu al publiceert (naast de verplichte nedc waarden). Zoals het er nu staat is het bepaald geen reclame...

In NL heeft het geen effect meer op de bijtelling. Maar als dit de nieuwe officiële uitstoot is wel op de aanschafbelasting. Bij het bedrijf waar ik werk ook op de eigen bijdrage en in België op de aftrekbaarheid. Ik heb de onhebbelijke eigenschap dat ik graag vóór bestelling weet wat een auto gaat kosten.. :sterretjes:
 
Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Met ingang van 1 september vindt in Nederland de overgang plaats van de NEDC testmethode naar de nieuwe WLTP testmethode. Op dit moment is nog niet bekend wat het effect zal zijn van de WLTP testmethode op de hoogte van de verbruikscijfers van uw auto en de daarmee samenhangende CO2 emissiewaarden. In Nederland zijn de CO2 emissiewaarden bepalend voor de hoogte van de BPM en zodoende de totaalprijs van uw auto. Wanneer uw auto na 1 september wordt geproduceerd, kan dit gevolgen hebben voor de totaalprijs van uw auto. De ŠKODA dealer kan u het beste informeren over de productiedatum van uw auto.

Quote uit de prijslijst per 1 mei.

Dit doet mij vermoeden dat we nog een verhoging gaan krijgen in September.

Mijn werkgever hanteert een CO2 uitstoot van max 115 gram. Met andere woorden.... in potentie dag dag Skoda. Ze zijn gelukkig wel aan het kijken of de regeling aangepast gaat worden aangezien er praktisch geen auto overblijft straks. Een van de meest polulaire auto's bij ons is de Volvo V40 en daarvan zit geen enkele Diesel meer onder die 115 gram
 
Bovenaan Onderaan