1.5 tsi en dsg stottert en verkeerd programma?

wdejong32

Actief lid
toevallig gisteren contact hierover gehad met de dealer , er was pas een update maar deze is weer ingetrokken omdat deze de problemen niet oploste ,,, er is nu geen update beschikbaar maar komt beslist wel , dealer weet alleen niet wanneer en belt me zodra hij wel beschikbaar is want het is een bekend probleem en volgens hem krijgen alle 1.5 TSI rijders bericht van hun dealer
 

KodiaqScout

Nieuw lid
Update: auto zit helemaal vol storingen. In chassis, motor, dsg, computer, navigatie noem maar op.

Vorige week volledig uitgevallen en geen vermogen meer. Afgesleept. Auto blijft nu 3 weken bij de dealer. Heb al gezegd dat ik hem niet meer wil. Helemaal klaar mee.
 

wdejong32

Actief lid
klinkt wel vrij bekend ,, ook ik vind de auto wel wat tegenvallen



Maandag een pittig gesprek met de dealer over mijn kodiaq gehad , er mankeert nogal wat aan

1 het beruchte stotteren van de 1.5 TSI bij koude motor waar nog steeds geen update voor is

2 airco koelt wel maar op low is hij beslist niet ijskoud

3 regelmatig gilt de auto het uit en er staat een rode auto met sensoren op het display , tot overmaat van ramp gaat de auto zelf in de remmen terwijl er niks aan de hand is,,, heeft met bots signalering te maken volgens dealer

4 Ik vind de DSG niet erg snel reageren op het gaspedaal

5 na een paar dagen stil te hebben gestaan (op de handrem) en dan weg rijden klappen de remmen , als hij de rem er automatisch af gooit dan , handmatig de rem eraf halen geeft dit probleem niet

6 irritante rammel in dashboard nu en dan … maar om daar het dashboard helemaal voor open te maken... en wordt het er beter van...

7 vanaf begin al ernstige twijfels gehad over de deurbeschermers , gaat de dealer en nu ook af halen

8 kofferklep staat te strak afgesteld waardoor ik hem vaak meerdere keren dicht moet gooien voordat hij goed sluit

auto gaat over 2 weken een dag terug en ze gaan ermee aan de slag

Na 6 maanden bezit en 6800 km begin ik toch ernstig te twijfelen of het wel zo verstandig is geweest om van mijn Volvo V60 over te stappen naar een kodiaq …….
 
Update: auto zit helemaal vol storingen. In chassis, motor, dsg, computer, navigatie noem maar op.

Vorige week volledig uitgevallen en geen vermogen meer. Afgesleept. Auto blijft nu 3 weken bij de dealer. Heb al gezegd dat ik hem niet meer wil. Helemaal klaar mee.
Ik hoop wel voor he dat je een mooie vervangende Kodiaq hebt als vervanging?
 

wdejong32

Actief lid
wil en kan de dealer je niet tegemoet komen on een andere Skoda(kodiaq) uit te zoeken ??zou oud is je wagen tenslotte niet...

IK snap dat je er klaar mee bent en het vertrouwen/plezier weg is...
 

Tinus78

Forumguru
klinkt wel vrij bekend ,, ook ik vind de auto wel wat tegenvallen



Maandag een pittig gesprek met de dealer over mijn kodiaq gehad , er mankeert nogal wat aan

1 het beruchte stotteren van de 1.5 TSI bij koude motor waar nog steeds geen update voor is

2 airco koelt wel maar op low is hij beslist niet ijskoud

3 regelmatig gilt de auto het uit en er staat een rode auto met sensoren op het display , tot overmaat van ramp gaat de auto zelf in de remmen terwijl er niks aan de hand is,,, heeft met bots signalering te maken volgens dealer

4 Ik vind de DSG niet erg snel reageren op het gaspedaal

5 na een paar dagen stil te hebben gestaan (op de handrem) en dan weg rijden klappen de remmen , als hij de rem er automatisch af gooit dan , handmatig de rem eraf halen geeft dit probleem niet

6 irritante rammel in dashboard nu en dan … maar om daar het dashboard helemaal voor open te maken... en wordt het er beter van...

7 vanaf begin al ernstige twijfels gehad over de deurbeschermers , gaat de dealer en nu ook af halen

8 kofferklep staat te strak afgesteld waardoor ik hem vaak meerdere keren dicht moet gooien voordat hij goed sluit

auto gaat over 2 weken een dag terug en ze gaan ermee aan de slag

Na 6 maanden bezit en 6800 km begin ik toch ernstig te twijfelen of het wel zo verstandig is geweest om van mijn Volvo V60 over te stappen naar een kodiaq …….

Punt 5 is een bekende en komt bij iedere auto met schijfremmen voor. Met vochtig weer of de auto gewassen te hebben zit er vocht bij de remmen. Hup....automop de handrem en een poosje later (dit proces gaat vrij snel) roesten de remblokken aan de schijven. De handrem gewoon loslaten zonder te rijden gaat dan wat beter, maar als je ook beweging hebt (lees begint met rijden) en dan de remmen losgooit, knappen de vastgeroeste remblokken van de schijven. Dit hoor, voel en soms zelfs ruik je. Er is weinig aan te doen dan behalve dan niet de remmen bij parkeren te gebruiken, maar de versnelling / parkeerstand.

1 punt opgelost....hopelijk kan de dealer de rest ook oplossen.

ben benieuwd.
 

KodiaqW

Senior Member
Dat klopt, maar dat maakt op zich weinig uit. Of het nu een motortje is of je biceps die de rem aantrekt, het effect bij het wiel is precies hetzelfde :). Wat er gebeurt bij het wegrijden van auto's met een automatische handrem (wanneer je zelf niets doet), is dat zodra je gaat rijden, hij snel de handrem lost. Maar ondertussen heb je ook al voorwaartse beweging ingezet, en dus gebeurt er precies wat @Tinus78 beschrijft.

Je kan het dus voorkomen door de handrem er met het knopje eerst af te halen, voordat je wegrijdt. Met een handmatige handrem doe je dat altijd, maar door een automatische handrem word je lui en laat je dat gewoon door het systeem doen op het moment dat je wegrijdt :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Weer wat geleerd :)
Om dit stukje educatie af te ronden heb ik even de relevante passages uit het "INSTRUKTIEBOEK" (zo heet het echt) van de Leon in bijgaande pdf voor je bij elkaar gezet. Zal bij de andere VAG-auto's die hiermee zijn uitgerust wel hetzelfde werken.
 

Bijlagen

  • Parkeer+Autohold.pdf
    407,6 KB · Weergaven: 19

Tinus78

Forumguru
Aj, dat is een spijtig verhaal. Ik concludeer dus dat je hem hebt ingeleverd?
Dan gaan we deze auto weer terug vinden op het forum over een tijdje.
Zeer vervelend en ik hoop dat je iets anders, moois en vooral betrouwbaar terug krijgt.
 

Rallye

Forumguru
@KodiaqScout Vreselijk verhaal dit. In mijn dertien jaar op dit forum nog niet eerder zoiets gehoord. Weet je iets meer over je auto, bijvoorbeeld waar hij gebouwd is? Dat zou anderen kunnen alarmeren of geruststellen, bijvoorbeeld als jouw auto in Rusland gebouwd zou zijn (waarvandaan men net weer de produktie heeft overgeleverd, zou meen ik begrepen te hebben).
 
Bovenaan Onderaan