1.5 tsi en dsg stottert en verkeerd programma?

KodiaqScout

Nieuw lid
hi allemaal, vraagje

Ik heb een twee maanden oude kodiaq scout 4x4 met 1.5 tsi en dsg.

Sinds dag een stottert de auto en vooral bij koude motor. S&s uitzetten helpt iets maar niet alles. Daarnaast is de motor traag, werkt de kickdown slecht.
Gek genoeg doet de motor dit niet als je hem in ECO zet, met s&s uit en de bak in sport. Dan rijdt hij echt super.

Het lijkt wel of er een programmeerfout zit in de rijstanden en software.

Wie heeft dit ook of weet een oplossing? Ik laat hem graag coderen...
 

Tinus78

Forumguru
Idd melden bij de dealer voor garantie. Niet zelf mee lopen leuren. Informeren op forum is natuurlijk altijd goed, maar de melding maken zodat je later kan refereren wanneer je de 1e melding hebt kunnen doen.
Zij zijn de expert en moeten dit in ieder geval in behandeling kunnen nemen.
 

Rainesh

Forumguru
Vreemd, mijn auto is maandag nog bij de dealer geweest voor een beurt, daar werd mij vertelt dat de update er nog niet is....
Dealers zeggen wel vaker dingen....de updates zaten deze maand nog erin in de maandelijkse update files.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

KodiaqScout

Nieuw lid
Mij werd ook verteld dat er geen updates zijn. Wel zijn er fouten in de bak software gevonden. Ik ga vandaag weer bellen
 

Bakkertje

Forumguru
Hier ook een 1.5 TSI met DSG met stotter problemen..
Bij mij ook als je het gas intrapt tot de aanslag (in het gaspedaal) heftig schokken en stotteren.
maar ook weer niet altijd, ik heb het idee dat het ook te maken heeft met de kwaliteit van de brandstof.
 

Xavier234

Senior Member
@hendrik38 ,inderdaad nog maar van verleden week. maar heb denk ik hier ergens gelezen in het topic kodiaq probleempjes dat er een update voor de motorsoftware is , er zouden er al zijn die deze zouden hebben gedaan en dat het stotter probleem dan opgelost is
 

BramBam

Forumguru
Zou fijn zijn als jij iemand met VCDS of OBDeleven kan laten checken wat voor een software versie jij hebt (bak + motor).
 
Bovenaan Onderaan