Fean
Forumguru
Ik ben wat aan aan het twijfelen, ben sowieso een twijfelaar.. ik kan nog dingen veranderen aangaande de bestelling. Zo ook de motor. Het is een leasert 20% en benzine of diesel maakt niet uit.
Nu roept men altijd diesel diesel diesel ivm koppel. Maar tijden veranderen, destijds werd er vergeleken met atmospherische blokken ipv nu Turbo tsi blokken.
Zoals ik lees is zelfs de max Nm tegenwoordig eerder beschikbaar dan de diesels. 1500rpm 1.4 tegen 1750rpm 2.0tdi. Ook de tussensprints zijn nagenoeg gelijk en zelfs sneller in voordeel van benzine.
Nu kan ik kiezen tussen de onderste, wat zouden jullie kiezen?
Zunächst die nüchternen Fakten (für den Highline):
1.4 TSI BMT (ohne ACT) 140 PS
Grundpreis Schalter/DSG: 24.175€ / 26.075€
Max. Drehmoment: 250 Nm bei 1500 - 3500 U/min
Höchstgeschwindigkeit Schalter/DSG: 212 km/h / 212 km/h
0 - 100 km/h Schalter/DSG: 8,4 s / 8,4 s
80 - 120 km/h 4. Gang/5. Gang Schalter: 7,0 s / 8,5 s
Verbrauch auf 100 km kombiniert Schalter/DSG: 5,3l / 5,0l
2.0 TDI BMT 150 PS
Grundpreis Schalter/DSG: 26.925€ / 28.825€ (+2.750€ / +2.750€)
Max. Drehmoment: 320 Nm bei 1750 - 3000 U/min (+70 NM)
Höchstgeschwindigkeit Schalter/DSG: 216 km/h / 212 km/h (+4 km/h / +0 km/h)
0 - 100 km/h Schalter/DSG: 8,6 s / 8,6 s (+0,2 s / +0,2 s)
80 - 120 km/h 4. Gang/5. Gang Schalter: 7,0 s / 9,5 s (+0,0 s / +1,0 s )
Verbrauch auf 100 km kombiniert Schalter/DSG: 4,1l / 4,4l (-1,2l / -0,6l )
Nu roept men altijd diesel diesel diesel ivm koppel. Maar tijden veranderen, destijds werd er vergeleken met atmospherische blokken ipv nu Turbo tsi blokken.
Zoals ik lees is zelfs de max Nm tegenwoordig eerder beschikbaar dan de diesels. 1500rpm 1.4 tegen 1750rpm 2.0tdi. Ook de tussensprints zijn nagenoeg gelijk en zelfs sneller in voordeel van benzine.
Nu kan ik kiezen tussen de onderste, wat zouden jullie kiezen?
Zunächst die nüchternen Fakten (für den Highline):
1.4 TSI BMT (ohne ACT) 140 PS
Grundpreis Schalter/DSG: 24.175€ / 26.075€
Max. Drehmoment: 250 Nm bei 1500 - 3500 U/min
Höchstgeschwindigkeit Schalter/DSG: 212 km/h / 212 km/h
0 - 100 km/h Schalter/DSG: 8,4 s / 8,4 s
80 - 120 km/h 4. Gang/5. Gang Schalter: 7,0 s / 8,5 s
Verbrauch auf 100 km kombiniert Schalter/DSG: 5,3l / 5,0l
2.0 TDI BMT 150 PS
Grundpreis Schalter/DSG: 26.925€ / 28.825€ (+2.750€ / +2.750€)
Max. Drehmoment: 320 Nm bei 1750 - 3000 U/min (+70 NM)
Höchstgeschwindigkeit Schalter/DSG: 216 km/h / 212 km/h (+4 km/h / +0 km/h)
0 - 100 km/h Schalter/DSG: 8,6 s / 8,6 s (+0,2 s / +0,2 s)
80 - 120 km/h 4. Gang/5. Gang Schalter: 7,0 s / 9,5 s (+0,0 s / +1,0 s )
Verbrauch auf 100 km kombiniert Schalter/DSG: 4,1l / 4,4l (-1,2l / -0,6l )