1.4mpi AQW met caravan

Edwinz

Forumguru
Maargoed, wel wat lelijke plekken ivm blanke lak wat los is gegaan op sommige stukken...
 

Hakar

Donateur
Blanke lak die loslaat gaat alleen verder van je af.
2007 spontaan blanke lak van de (groene) Peugeot 205 motorkap losgelaten, en verwijderd door gebruik van hoge drukspuit.
Laten herstellen, en een hele poos geen last meer gehad, tot ergens in 2015 het dak witte vlekken begon te vertonen.
Dit in begin 2016 laten herstellen door middel van wrappen.
Nu is de autolak inmiddels verworden tot een kets met witte stippen en vlekken.
Ik denk dat de warmte van de afgelopen zomers hier ook debet aan is.
 

Edwinz

Forumguru
En dat terwijl ik met mn passat highline (zwart 3,5jr) en lupo (zwart 6,5jr) nooit probpemen heb gehad.. kreeg altijd van de garages te horen dat ze er nog zeer netjes uitzagen (ook van onder).

Maargoed, misschien dat poetsen effect heeft op de levensduur van je lak? Of?
 

turboturbo

Forumguru
Alleen verkeerd poetsen kan denk ik negatief invloed op de levensduur van je lak hebben. Wasstraat, schuursponsje, vervuilde doek/spons/etc.

Maar als je niet hebt gepolijst en niet gekleid valt het resultaat me zeker niet tegen vooralsnog!

De VAG lakken staan bekend als zeer hard dus daar moet je volgens mij echt wel mishandeling toepassen wil je dat door verkeerd poetsen ruïneren. Zaken als vogelpoep en dat lekker in de volle zon in laten bakken ja dat houdt geen enkele lak goed vol lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan