1.4mpi AQW met caravan

Edwinz

Forumguru
Onderweg naar Duitsland met de caravan!

Moet zeggen dat het tot nu toe erg lekker rijd, ben benieuwd straks als we meer heuvels krijgen...

Zit nu op een gemiddeld verbruik van 1 op 10:D wel vanuit almere een tussenstop gemaakt in Soest voor een android box waardoor verbruik omhoog schoot.
20190714_124900.jpg
 

Edwinz

Forumguru
@turboturbo heb t gemerkt. Er waren wat helinkjes waarbij ik dacht oei... even terugschakelen en trok m goed door.
@verhulstr thnx!
@bert44 helemaal correct, mn dochter en ik lekker alleen op pad (en er is geen schoonmoeder:tongue:)
@Cordoba lijkt vaak wel zo ja, op afstand ook, totdat je dichtbij kijkt... dak en bumper waar de blanke lak loslaat en wat lelijke beschadigingetjes:banghead::cry:
 

Edwinz

Forumguru
P.s.
Caravan leeg is net boven de 600kg. Max te beladen tot 820kg.

Caravan was best vol en de auto ook (achterbank het zitgedeelte opgeklapt en alle boodschappen en gereedschappen daartussen. Poes in de kofferbak)
 

Cordoba

Forumguru
Vooral op het dak en bij de D-stijl had mijn Fabia I dat ook, voor mij mede reden om een andere auto te zoeken (en ook omdat er meer forse onderhoudskosten aan zaten te komen).

Overigens kun je ook één of beide zittingen van de achterbank er helemaal uithalen, kun je iets meer gewicht kwijt vóór de achteras.
 

Edwinz

Forumguru
Weet dat ze er uit kunnen en nog vrij makkelijk ook. Vond het wel handig een wandje te hebben om alles wat naar voren wilt schuiven tegengehouden wordt.
Maargoed, ben heelhuids aangekomen.
Als ik de kofferbak ook gevuld had dan was het niet goed gekomen:D
Zat al best laag achter (en dat met die 55 hoogte bandjes... voor had ik nog wel wat ruimte maar daar ligt 45 omheen).

Misschien dat ik van de week wel 1 nieuwe velg kan halen hier in de buurt, dan maar meteen kijken voor 2 bandjes met 45 hoogte.
 

Hakar

Donateur
Edwin fijne vakantie.
Ben een beetje nieuwsgierig naar de caravan.
Kan net niet ontdekken van welk merk, maar vermoedt dat die uit dezelfde bouwperiode komt als mijn TEC T7 ook wel TEC 365 genoemd van 1983.
Is net iets lichter dan de massa's die jij hier noemt.
Onze Faab komt daar net mee weg in de heuveltjes van het Sauerland.
We hebben besloten om met deze combi dan ook niet meer hoogte op te zoeken, heb dat al eens ervaren met een Renault 21 Nevada, en wil dat niet meer meemaken.
 

Edwinz

Forumguru
@Hakar is een caravelair brasilia 390 uit 1988.
Moet zeggen dat het prima gaat (heb 9% gehad onderweg en volgens mij soms ook iets stijler). Wel op tijd terugschakelen uiteraard:D
 

Hakar

Donateur
Edwin, dat lijkt me een mooie nostalgische sleurhut.
Alles nog mooi in bruin en bruin marmer?
Geniet er van :cheers:
 

Edwinz

Forumguru
@Hakar volgens mij volledig orgineel (van de eerste eigenaren die m kochten in 1988).
Volgens mij zelfs de orginele voortent:deuk:
Thnx komt goed!
 

Edwinz

Forumguru
Alweer een weekje terug van vakantie en geen enkel probleem gehad met de auto in Duitsland.

Gisterochtend nog maar even zn eerste poetsbeurt gegeven:D.
SmartSelect_20190804-013337_Gallery.jpg

Ook een stukje alleen gereden.....:
SmartSelect_20190804-013515_Gallery.jpg
(Was eenmalig:tongue:)
 

Edwinz

Forumguru
Met de hand bij de wasbox.
Thuis de resten gedroogd met een zachte handdoek.

Vervolgens.. ja hier komt ie...

Wax onn wax off... by hand...

Kon merken dat het weer een tijd geleden was:deuk:
 
Bovenaan Onderaan