Nightshadow
Nieuw lid
Goedeavond,
Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn Fabia Combi 1.2 TDI. Het probleem is dat hij behoorlijk wat vermogen tekort komt, voornamelijk vóórdat de turbo in komt. Tevens komt er meer rook uit dan normaal als ik optrek om met het verkeer mee te komen. Ik moet bijv. als ik 60 km/u in de 5 rijd, ongeveer 3 minuten vol het gaspedaal in trappen voordat hij 90 rijdt. Ik moet veel meer toeren maken om enigszins met het verkeer mee te komen. Er staan geen storingen in de ECU (zelf uitgelezen met Torque Pro).
De auto is vorig jaar gechipt bij VVT incl. wegschrijven van de EGR nadat daar een storing op kwam.
Problemen leken te beginnen sinds ik in januari 3x in Duitsland getankt heb (=2% biodiesel) vanwege wintersport. Sindsdien lijkt het heel langzaam aan steeds erger te worden. In de winterperiode wilde hij niet altijd stationair lopen bij een koude start (na +/- 10-15 seconden stotteren viel hij soms uit, als ik geen extra gas gaf). Ook wilde hij in de tweede versnelling met lage toeren stoten/haperen. Paar weken terug een paar keer V-Power getankt en een flesje injectorreiniger erin gedaan, maar geen merkbaar resultaat.
Ik zit zelf aan het roetfilter te denken, maar moet er dan geen storing op de ECU komen (geel lampje katalysator)? Maar misschien hebben jullie andere ideeen? Woon-werk is 45km enkele rit, rijd weinig korte stukjes. Dat, in combinatie met het wegschrijven van de EGR (zou minder roet uitstoten geloof ik?!), verbaast mij dat de roetfilter niet in staat zou zijn zelf te regeneren.
Mocht het het roetfilter zijn, wat adviseren jullie? Ook gelet op de toekomstverwachtingen m.b.t. APK.
Bedankt voor het lezen!
Mvg,
Frank
Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn Fabia Combi 1.2 TDI. Het probleem is dat hij behoorlijk wat vermogen tekort komt, voornamelijk vóórdat de turbo in komt. Tevens komt er meer rook uit dan normaal als ik optrek om met het verkeer mee te komen. Ik moet bijv. als ik 60 km/u in de 5 rijd, ongeveer 3 minuten vol het gaspedaal in trappen voordat hij 90 rijdt. Ik moet veel meer toeren maken om enigszins met het verkeer mee te komen. Er staan geen storingen in de ECU (zelf uitgelezen met Torque Pro).
De auto is vorig jaar gechipt bij VVT incl. wegschrijven van de EGR nadat daar een storing op kwam.
Problemen leken te beginnen sinds ik in januari 3x in Duitsland getankt heb (=2% biodiesel) vanwege wintersport. Sindsdien lijkt het heel langzaam aan steeds erger te worden. In de winterperiode wilde hij niet altijd stationair lopen bij een koude start (na +/- 10-15 seconden stotteren viel hij soms uit, als ik geen extra gas gaf). Ook wilde hij in de tweede versnelling met lage toeren stoten/haperen. Paar weken terug een paar keer V-Power getankt en een flesje injectorreiniger erin gedaan, maar geen merkbaar resultaat.
Ik zit zelf aan het roetfilter te denken, maar moet er dan geen storing op de ECU komen (geel lampje katalysator)? Maar misschien hebben jullie andere ideeen? Woon-werk is 45km enkele rit, rijd weinig korte stukjes. Dat, in combinatie met het wegschrijven van de EGR (zou minder roet uitstoten geloof ik?!), verbaast mij dat de roetfilter niet in staat zou zijn zelf te regeneren.
Mocht het het roetfilter zijn, wat adviseren jullie? Ook gelet op de toekomstverwachtingen m.b.t. APK.
Bedankt voor het lezen!
Mvg,
Frank