1.2 TSI 77kw s/w update

AGTon

Forumguru
@ Capitain Hook

Dat begrijp ik, maar als ze hem kunnen downgraden, even de maxidot bekijken en daarna weer upgraden dan ben je er uit lijkt mij zo.
 
Nee, da's het vervelende, in het boekje staat NIET opgesomd wat de Maxidot allemaal kan...:biggthumpdown:
Tenminste niet in de manual van de Roomster.

WEL dus.

http://new.skoda-auto.com/com/service/documentation/roomster/pages/11-2010.aspx

Check het hoofdstuk "Multi-functie-indicatie (boordcomputer)" (pag 21)
(ik heb ook de 2009/2010 versie voor je bekeken, daar geld hetzelfde (pag 22))

Bij de roomster staat de olietemperatuur er inderdaad NIET tussen. Bij de Octavia wel.
Ik ben bang dat de dealer dus gelijk heeft.
 
Nee, maar misschien zat de fout wel in de vorige software versie, waardoor jij ten onrechte de olietemperatuurweergave had.
 

RobPG

Lid
Vreemd blijft het, de manual van de Fabia rept er ook niet over. Volgens de reactie van Monteurtje beschikt de Greenline toch wel over olietemperatuurweergave.
 

peperskoda

Forumguru
Als het erop gezeten heeft dan moet het er ook weer op kunnen. Volgens mij moet dit toch te regelen zijn door het apparaat wederom aan de stekker te leggen. Ik zou gewoon even met mijn dealer overleggen of ik mee mag kijken als het ding aan de stekker ligt en er gezocht kan gaan worden op de eventuele instellingen. Ik kan me niet voorstellen dat er veel verschil zit tussen de Roomster en de Fabia maxi-dot systemen.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik heb meegekeken. Maar er is niks te vinden qua instellingen dat daar iets mee te maken heeft. (tenminste ik zag het niet en de monteur ook niet).
 

Robert59

Nieuw lid
maxi dot met olietemperatuur

Ik heb een roomster 1.2 TSI 77 kw met maxidot en zie keurig de olietemp. Want pas wanneer deze reageert, geef ik wat meer gaf. Alleen deze meter werkt pas wanneer de olie boven de 50% zit. Dus daaronder staat er een -.

Indien nodig wil ik wel een foto maken van maxidot met temp weergave van mijn roomster.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik zou heel graag zo'n 'bewijsfoto' zien ja. Want de garage beweert bij hoog en laag dat het niet mogelijk is (en ook nooit geweest is) op de Roomster 1.2 TSI 77kW. M.a.w. ze zeggen dat ik een leugenaar ben.:ahum:
 

Robert59

Nieuw lid
De foto

Daarnaast neem ik aan dat het bekend is dat je via de bedieningsknop even ingedrukt te houden, je een menukrijgt met display, audio etc. Dan kiezen voor de display, daarna setup en kan je alle functies uit of aanvinken. Ik zou even checken of je oliemeter hierbij aanstaat.

Succes. En anders kan ik je de dealer in Alkmaar adviseren. (martin Schilder)
 

Bijlagen

  • oliemeter.jpg
    oliemeter.jpg
    102,9 KB · Weergaven: 74

Captain Hook

Forumguru
Dank voor de foto (die had ik namelijk zelf niet vantevoren gemaakt, voordat ik de functionaliteit kwijt raakte). Na de vakantie kan ik hiermee naar de dealer.
En ja, van die setup instellingen, dat weet ik. Ik HAD ook instellingen dat ik het kon aanvinken, maar na een ECU update was het verdwenen en de garage houdt bij hoog en laag vol dat het daar niet aan kan liggen...Waar dan wel aan? Ik ben niet de deskundige...:ahum:
 

Robert59

Nieuw lid
dan kan je dat ook als argument gebruiken, dit staat zelfs in het boekje dat je een setupfunctie hebt. Maar vervelend, en ik zal de update ook wel gaan krijgen, benieuwd of ik dan dezelfde problemen heb. Ik heb overigens een 1.2tsi handbak van oktober 2010. Succes!
 

Captain Hook

Forumguru
Maar dat is het 'm nou juist. De handleiding vertelt wel dat er allerlei instellingen zijn, maar is niet specifiek met EXACT wat je kunt instellen...
 

EdK

Forumguru
Misschien handig als je ook een foto maaky en post van het menu waar je de olie temp kunt aanvinken !
Kan mijn inziens de dealer er helemaal niet meer omheen !
 

Captain Hook

Forumguru
Nou, het probleem van de ontbrekende olietemperatuurmeter is opgelost! :super:

Blijkt dat er toch iets fout gaat als de ECU geupdate wordt. Vandaag was mijn Skoda voor onderhoud in de garage. Toen heeft men wederom gecheckt of er nog software updates nodig waren. Dat was niet het geval.
Maar de monteur heeft wel de instellingen/configuratie van mijn instrumentenpaneel teruggezet (via de online verbinding) naar de instellingen zoals mijn auto de fabriek verlaten heeft. En voila, de olietemperatuurweergave is weer terug!

De monteur was er zelf ook verbaasd over, maar ook blij dat het nu eindelijk opgelost was. (en dat ik dus idd niet uit m'n nek kletste)

En nee, het heeft niks te maken met de QG1, QG2 of QG0 instellingen (die zijn alledrie geprobeerd, maar hebben geen invloed op het al dan niet funktioneren van de olietemperatuurweergave)
 
Bovenaan Onderaan