1.0 loopt niet harde dan 4.000. tmp en trilling

Cordoba

Forumguru
90k km lijkt me veel te lang voor bougies vervangen, ik dacht eerder 45 of 60k, maar zie soms ook dat er net na de 40k al problemen ontstaan met bougies die op het einde van hun levensduur zitten.

Overigens als er echt iets aan een bougie mankeert (niet gewoon elektrode slijtage, maar bijvoorbeeld kleine schade aan de isolatie), heb je kans dat hierdoor ook de bijbehorende bobine zwaar wordt belast, en kapot gaat. Omgekeerd komt het ook voor dat een kapotte bobine ook de bijbehorende bougie sloopt, dus als één van de twee kapot is, ook de ander controleren, om te voorkomen dat je nieuwe bougie/bobine snel weer kapot gaat door oude beschadigde bobine/bougie.
 

Me Zelf

Forumguru
Al even niet gedaan maar: als je hem in z’n vrij hebt staan en je geeft vol gas dan wil ie volgens mij ook max 4000 tpm draaien, en voelt dat erg begrensd (schokkerig) aan. Misschien dan een sensor probleem bij de versnellingsbak?
 

dj.verhulst

Forumguru
ik hoorde van iemand die bij een Skoda dealer dat ze dat allemaal wel doen.. rijdend kan ik wel meer dan 4000 tpm draaien
 

Monteurtje

Forumguru
Als je stil staat en geeft dan volgas wordt het toerental idd begrenst op +/-4000 toeren. En dat voelt beetje schokkerig aan. Hoort zo

Domme vraag misschien. Maar sloeg de motor niet af door start stop systeem?
 

dj.verhulst

Forumguru
nee ik rolde nog , wel in zijn vrij en harder dan 10 km

vandaag ook geen problemen gehad
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan