(07-2012) 1.8 TSI - Wat is jullie advies ?

Topic in 'Superb II' gestart door Arbadelli, 19-02-2019.

  1. andrehj

    andrehj Forumguru Donateur

    Sorry. Ik dacht dat jij de nieuwe moderator was. Ik was in de war. :bloos: Ik zal het nooit meer doen.
    @Peter-036: Omdat de blokken (en de problemen) in de S2 en O2 precies gelijk zijn, leek het me verstandig de topics samen te voegen. Maar als jij dat niet wilt, ook prima. Ik ben tenslotte geen moderator.
     
    EdK en Peter-036 vinden dit leuk.

  2. Peter-036

    Peter-036 Forumguru Moderator

    Als (of wanneer) het hier 'doodloopt' kan ik ze alsnog samenvoegen, het Octavia topic mede hierover is tot in 2017 erg actief gebleven, daarna verder 'gesudderd' tot september 2018.
     
  3. Arbadelli

    Arbadelli Nieuw lid

    Ik ben jullie in ieder geval dankbaar voor jullie adviezen. Olie bijvullen totdat de motor het begeeft is dus geen optie, zoals die 2 monteurs zeggen. Er blijven dus 2 opties over: Repareren of Inruilen.

    Met mijn zoektocht op een reparateur kwam ik bij deze reparateur uit: http://www.biggelaarbedrijfswagenservice.nl/1-8-2-0-tfsi-tsi-olieverbruik-wij-hebben-de-oplossing/ en omdat ik nu, voor ik ook maar iets koop, grondig onderzoek doe, heb ik gezocht naar recensies
    https://www.google.nl/search?q=biggelaar+bedrijfswagen&oq=biggelaar+bedrijfswagen&aqs=chrome..69i57j69i60l2j35i39j0l2.6661j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8#lrd=0x47c7274324b06b5b:0xb04653603e05731,1,,,
    [​IMG]
    Arjan Beemster
    Local Guide · 137 reviews · 41 foto's
    5 maanden geleden-
    Vanwege het bekende olieschraapveer probleem in de tfsi motor van Audi. Na wat zoeken bij deze garage terecht gekomen. Als eerste prijstechnische veel interessanter dan de dealer, plus de eigenaar en monteur snappen hun vak. Goede indicatie gegeven van de toekomstige kosten, plus redelijk tot goede communicatie bij extra zaken. Meteen ook een APK ingepland alsmede omdat de motor toch al bloot lag de transmissie riem mee genomen. 1 week later en kan je melden dat de motor weer meer kracht heeft ( compressie is top). plus de auto rijdt gewoon top. uiteindelijk 2400, - all in betaald wat de 5k bij een dealer belachelijk maakt.



    Kennen jullie Biggelaar?
     
  4. De Stip

    De Stip Actief lid

    Mijn 1.8 TSI blok (in een Octavia EBL station van productie jaar 2010) begint helaas sinds enige tijd ook meer olie te verbruiken. Ik probeer het netjes bij te houden en zal eens kijken om de hoeveel km er 1 litertje bij moet en het dan bij dit artikel vermelden. Soms word ik verrast door een grote oranje oliekan op het display en dan zorg ik asap voor bijvullen van de motorolie.
    Voor de rest is het een heerlijke auto en als je het peil gewoon in de gaten houdt, moet je er mijns inziens nog wel even mee kunnen blijven rijden en het olieverbruik, hoe lastig ook, op de koop toe nemen.

    Overigens had ik verwacht dat je een blauwe walm of vette uitlaat (achterkamer) zou aantreffen met dit verbruik. Maar niets van dat al.
     
  5. VAG-man

    VAG-man Forumguru

    Eén goede recensie zegt niks lijkt mij. Misschien is het zijn schoonzoon die angstvallig probeert een wit voetje te halen bij schoonpapa.
    Er staan ook 3 hele negatieve recensies.

    Er zijn hier diverse opties gegeven. Maak daar een keuze uit.
     
    turboturbo vindt dit leuk.
  6. Arbadelli

    Arbadelli Nieuw lid

    Maar hoe zijn de 1.8 tsi motoren van de Skoda Superbs of Octavia's van 2015 en later?
    En hebben die DSG bakken ook problemen? Net als Skoda Superb van 2012?
     
  7. Arbadelli

    Arbadelli Nieuw lid

    Ik lees op de site van Hartog dat de turbo ook kapot kan gaan rond 150000 km

    Turbo

    De turbo is een lastig verhaal, de fabrikant zegt dat hij gemiddeld 150.000km. mee moet gaan, grote kans dat die van u aan het einde van zijn leven is. Wij hebben een speciale hybride-turbo in het programma, een origineel onderdeel, maar dan met diverse aanpassingen waardoor het lagerwerk sterker is, maar ook de flow verbetert en de turbo langer meegaat en meer vermogen kan leveren. Onder aan deze pagina leest u meer over deze optie (onder het AMT artikel)

    De kosten hiervoor zijn ook weer 1500.
    Maar aangezien onze Skoda ook 155.000 heeft gereden....

    Hoor ik het graag van jullie.

    Bedankt weer :)
     
    Superden vindt dit leuk.
  8. VAG-man

    VAG-man Forumguru

    Hartog is een gerenommeerd bedrijf die hoog aanzien heeft, maar natuurlijk ook graag wil verkopen.
    Een turbo heeft zeker niet het eeuwige leven en kan bij elke kilometerstand kapot gaan.
    Ze kunnen dus ook zeker veel meer dan de opgegeven 150.000km mee gaan.

    Een gereviseerde turbo is al voor een paar honderd euro te vinden.

    Het is nou eenmaal zo dat na aankoop van elke auto onvoorziene onkosten kunnen ontstaan. Je kunt hier rekening mee houden met de aanschaf of een auto met uitgebreide garantie kopen. In principe betaal je de garantie zelf, dus geld achter de hand houden is vaak voordeliger.
    Ook kun je de auto op jou kosten vooraf laten keuren door een onafhankelijke instelling zoals Dekra of ANWB.

    Succes met de keuzes.

    Edit: lees nu dat je al een Skoda hebt met 155.000km. Waar maak je je druk om? Heb je momenteel grote problemen met de turbo? Zo nee, bespaar je de energie om je daar zorgen om te maken.

    Tip: gebruik de zoekfunctie op dit forum. Er is zoveel geschreven over de TSI motoren en de DSG.
     
    Laatst aangepast: 07-03-2019
  9. Hakar

    Hakar Forumguru Donateur

    Ik had deze opmerking van je gemist.
    Weet je toevallig nog het kenteken van die auto, of heb je info die ons kan doen inzien dat we niet meer met een boog om die auto heen hoeven te lopen?
     
  10. turboturbo

    turboturbo Forumguru

    Goede tip; echter houd er wel rekening mee dat een ANWB keuring geen zaken als olieverbruik of turbo slijtage kan bekijken.
    Ik vraag me zelfs af of een compressie test wordt gedaan. Het is meer een soort APK keuring. ANWB geeft zelf ook aan dat ze verbogen gebreken niet zullen kunnen vinden.
     
  11. JeroenHamann

    JeroenHamann Forumguru

Deel deze pagina