's avonds Lizden,
je remlichtschakelaar is de eerste verdachte, deze heeft 2 verschillende contacten, welke beide door de ECU ontvangen worden. zit hier een te groot verschil in, (of mist er 1 van de signalen) dan gaat de cruisecontrol uit. iets met een veiligheids voorziening...
Eerdere generaties hadden nog wel een remlichtschakelaar, waar nog wat aan te af te stellen was, waardoor het mis kon gaan, maar dan hebben we het over < 2003.
vanaf 2000 zijn er vaste schakelaars, wel met 2 verschillende signalen, maar geen afstelmogelijkheid.
Aangezien je remlichten het wel doen, maar de cruisecontrol niet, is de remlichtschakelaar boven je rempedaal de eerste verdachte.
Je auto zit net op het randje van wel/niet volledig canbus, maar als ik het zekeringen schema bekijk lijkt het erop dat bij handgeschakelde auto's de verlichting al vanuit de boord-ECU aangestuurd wordt, bij een automatische versnellingsbak nog niet volledig.
Je hebt het over een trekhaak, ik verwacht dat hiervoor een canbus module geplaatst is, en dan kan dit probleem niet zo snel ontstaan door het aankoppelen van een aanhanger (de canbus module luistert naar signaal als lichten aan, remlichten aan, knipperlichten aan (en allemaal ook weer uit) en zet dit dan om naar stroomsignalen voor de aanhanger/caravan).
Mocht je auto zijn uitgerust met een Automaat, dan moeten je nogmeer zekeringen controleren, maar mogelijk heb je dan ook problemen met het vrijgeven van de vergrendeling van de P en N stand.
Gerard