Škoda Wintercheckdag 07-11-2009

nemo

Senior Member
Maar wat is er nu uiteindelijk deze keer boven water gekomen met je auto ?
Heeft Nemo nog maar 6 maanden te gaan ??

Er schijnt een terugroepactie geweest te zijn (in 2002?) voor de kabelboom van o.a. de stuurbekrachtiging. Daar is nemo nooit naartoe geweest. Het lampje van de stuurbekrachtiging knippert.

De koppakking (ja daar is ie weer) is (nog steeds) lek (12.000km zonder repa probleemloos mee gereden).

En wat kleine dingetjes. De accu is slecht.
 

EdK

Forumguru
Er schijnt een terugroepactie geweest te zijn (in 2002?) voor de kabelboom van o.a. de stuurbekrachtiging. Daar is nemo nooit naartoe geweest. Het lampje van de stuurbekrachtiging knippert.

De koppakking (ja daar is ie weer) is (nog steeds) lek (12.000km zonder repa probleemloos mee gereden).

En wat kleine dingetjes. De accu is slecht.


Wat betreft de koppakking ,hierover kan ik van afstand niet over oordelen !
Maar die kabelboom terugroepactie blijven hier de conditie's niet hetzelfde als toen in 2002 ?
Maw wordt dit nog niet alsnog gedaan met minimale kosten ?
Maar dat knipperende lampje doet mij even denken aan me afgelopen vakantie van een week in eifel en frankrijk.

Had koelbox mee en vergeten de stekker eruit te halen toen we even ( 3 uur ) boodschappen gingen doen. Bij terugkomst de gehele accu leeg, maar een paar behulpzame fransen ( ja ze bestaan) hielpen me even met aanduwen ! Maar toen knipperde het zelfde lampje waar jij het over had ook !
Totdat de accu weer voldoende spanning had en het lampje ophield met knipperen na de wagen weer uitgezet te hebben en weer gestart te hebben.

Dus zou het niet zo kunnen wezen dat als je er een nieuwe accu in hebt zitten dat het lampje ook weer stopt met knipperen ?

Maw koop een nieuwe accu of zet een goede accu van een ander er eens even in en kijk wat het lampje dan doet !?
 

nemo

Senior Member
Een nieuwe accu is niet zo duur dus dat kan ik wel proberen. Maar volgens de monteur knippert het lampje ivm de kabelboom die dus nooit is herbevestigd. En voor die modificatie zal ik het volle pond moeten neerleggen..
 

Ronnie

Forumguru
Was destijds een terugroepactie wegens het instromen van water in de kabelboom op de linker chassisbalk, als je beetje handig bent kun je de draadboom wel opensnijden en laten drogen. Met een beetje geluk is de isolatie nog niet dermate aangetast dat alles vervangen moet worden. Ook de stekkers van de stuurhoeksensor (stuurhuis) en de stuurpomp (onder de accu) even reinigen.
Er is al eens eerder een en ander over geschreven in dit forum.
 

MarcoO2

Forumguru
als je beetje handig bent kun je de draadboom wel opensnijden en laten drogen.
mijn gevoel zegt dat Nemo dit niet zelf gaat doen! :grin:

Wel grappig dat je nog steeds met dezelfde kwaal als de vorige keer rijdt, zonder ooit problemen gehad te hebben...
 

Frankwes

Nieuw lid
vandaag onze fabia laten inspecteren bij goritzlehner.
was gezellig met ontvangst met koffie en appeltaart.

En het leukste is, dat de directeur zélf die taarten staat te bakken! Geweldig toch. Bij ons staat ook zo'n gratis appelschil-machientje op het aanrecht ;)
 

Bothje

Heel gewoon lid
Maak wel wat foto's.......
Heb ik ook gedaan, maar zoals bekend had ik wat problemen met een leeggespoten spuitbus op o.a. mijn motorkap, vandaar wat later als gewoonlijk.
Maar zoals beloofd hier een foto impressie...

Voordat de garage open was, is er al een wachtrij van belangstellenden ontstaan. Doordat er meer monteurs aan het werk kunnen is de wachtrij nooit langer geworden.........
Voor de wachtenden was er soep en broodjes, en natuurlijk was er genoeg te zien in de showroom.
 

Bijlagen

  • IMG_6424.jpg
    IMG_6424.jpg
    95,4 KB · Weergaven: 32
  • IMG_6426.jpg
    IMG_6426.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 23
  • IMG_6389.jpg
    IMG_6389.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 21
  • IMG_6388LC.jpg
    IMG_6388LC.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 20
  • IMG_6385SH.jpg
    IMG_6385SH.jpg
    90,4 KB · Weergaven: 25

Bothje

Heel gewoon lid
De lijst met checkpoints wordt nauwgezet afgewerkt.
 

Bijlagen

  • IMG_6399.jpg
    IMG_6399.jpg
    87,6 KB · Weergaven: 33
  • IMG_6400.jpg
    IMG_6400.jpg
    91 KB · Weergaven: 22
  • IMG_6393.jpg
    IMG_6393.jpg
    76,8 KB · Weergaven: 23
  • IMG_6643.jpg
    IMG_6643.jpg
    88 KB · Weergaven: 28
  • IMG_6641.jpg
    IMG_6641.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 27

Bothje

Heel gewoon lid
Diverse controles aan oa de banden...

Ook de ruitensproeiervoorraad wordt op peil gebracht met een sterk geconcentreerd middel.
 

Bijlagen

  • IMG_6402.jpg
    IMG_6402.jpg
    79,4 KB · Weergaven: 10
  • IMG_6407.jpg
    IMG_6407.jpg
    85,8 KB · Weergaven: 14
  • IMG_6410.jpg
    IMG_6410.jpg
    90,6 KB · Weergaven: 12
  • IMG_6428.jpg
    IMG_6428.jpg
    94,8 KB · Weergaven: 11
  • IMG_6391.jpg
    IMG_6391.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 11

Bothje

Heel gewoon lid
Verlichting is natuurlijk altijd een punt voor controle bij de wintercheck.
 

Bijlagen

  • IMG_6411.jpg
    IMG_6411.jpg
    91,2 KB · Weergaven: 8
  • IMG_6413.jpg
    IMG_6413.jpg
    91,9 KB · Weergaven: 15
  • IMG_6416.jpg
    IMG_6416.jpg
    73,1 KB · Weergaven: 11
  • IMG_6418.jpg
    IMG_6418.jpg
    86,6 KB · Weergaven: 14

Bothje

Heel gewoon lid
Na nog een rondje door de showroom en de attentie van deze dag in ontvangst te hebben genomen, waarvoor nogmaals dank, was het weer tijd om zelf richting het werk te gaan....
 

Bijlagen

  • IMG_6423.jpg
    IMG_6423.jpg
    95,1 KB · Weergaven: 15
  • IMG_6386LC.jpg
    IMG_6386LC.jpg
    89 KB · Weergaven: 15
  • IMG_6697.jpg
    IMG_6697.jpg
    95,7 KB · Weergaven: 15

Fabia

† In Memoriam
Volgens mij kan daar mee door de sneeuw glijden. Dus ik ben benieuwd naar de foto's van Bothje op dat ding:grin:
 
Bovenaan Onderaan