Škoda Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simon2604

Donateur
Geen update over de octavia maar een vraag over een andere auto die we op het oog hebben als 2e auto.
De auto die we hebben gezien is een fabia uit 2009 met een 1.2 44 kw motor. Wat zijn hier van de kwaaltjes? Ik kan zo niks vinden via de zoek functie.

Tees

Donateur
Volgens mij is dat wel de voornaamste die veel voorkomt. En de 1.2 HTP is wel een zwak motortje voor de Fabia, ik weet niet wat de 1.2 TSI doet qua prijs, maar die is beduidend prettiger te rijden.

Simon2604

Donateur
Na een halfjaar toch maar weer eens een update.
Er komt een einde aan mijn CNG-tijd met de O3. We hadden eerst nog het plan om te investeren, zoals het vervangen van de schokdempers en veren bij @Antera . Alleen bleken die onderdelen lastig te krijgen, of het moest originele hardware zijn, wat nog veel duurder was.

De versnellingsbak jankt al zo’n drie kwart jaar zachtjes in de 5e en 6e versnelling. En er moesten ook nieuwe zomer- en winterbanden komen. Alles bij elkaar werd het plaatje minder aantrekkelijk, dus zijn we toch maar gaan kijken naar wat anders.

Sneller dan verwacht liep ik tegen een mooie O4 aan. Een 1.4 TSI iV in Racing Blue, net 92.000 km op de teller.
Eigenlijk zit alles erop, behalve het panoramadak en de memory-stoelen.

We kunnen hem 30 mei ophalen. Heeft iemand tips voor een laadpas die geschikt is voor incidenteel laden?
Adobe Express - file (32).png

EdwardP

Actief lid
e-Flux werkt ook prima. Zou even naar de starttarieven kijken welke pas het voordeligst is. Ik gebruik hem zelden omdat ik zonnepanelen heb.

canth

Actief lid
Ik gebruik ook e-flux inderdaad. En shell recharge voor de zekerheid. De tarieven van palen willen nog wel eens verschillen en met de shell pas weet je zeker dat je 54 cent per kilowatt betaald. Zo is bij mijn ouders het starttarief van de paal 69 cent en kost de stroom 81 cent/kWh. Ik heb één keer de vergissing gemaakt om de ANWB pas daar tegenaan te houden en toen was ik zo'n 9 euro kwijt voor 10kW. Bij ANWB is het starttarief nu rond de 70 cent geworden, en rekenen ze geen 2 cent upcharge op de paal prijs meer. Dat is handig voor EV's, maar minder voor PHEV's. Die hebben over het algemeen minder kW's nodig.
Samengevat: Shell recharge voor de zekere fixed price. E-flux voor de palen waar het tarief ruim onder de 54 cent ligt (bijvoorbeeld bij mijn werkgever, waar de stroom 35 cent kost).
Zelf laad ik overigens ook meestal thuis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan