ŠKODA CITIGO-e iV bijzonderheden

Ahr

Nieuw lid
Heeft iemand het al uitgezocht of je de ramen en deuren op afstand kunt sluiten met de connect app?

mij is het niet gelukt. Connect geeft wel de status aan.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als voormalig Daf-bezitter vroeg ik me in ene af of je met de citigo (of een willekeurige andere electrische auto) eigenlijk ook net zo snel achteruit als vooruit kunt? Of zou dat electronisch begrensd zijn? Ik heb niet meer de leeftijd om het zelf uit te gaan proberen....
Ik zie alweer achteruitrijraces op het vernieuwde circuit in Zandvoort voor me... :deuk:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Me Zelf

Forumguru
Over een jaar of 10 met Tesla’s, E-Golf en Citigo’s? Heeft iemand het al geprobeerd?(misschien leuke challenge voor youtubers onders ons?)
 

ertromp

Forumguru
Al iemand gekeken naar de status (SOH) van zijn batterij met bijvoorbeeld VCDS of VCP? Ben benieuwd of iemand gekeken heeft naar de kwaliteit van het batterij pakket bij aflevering en gedurende het gebruik en in hoeverre dit afneemt gedurende de levensduur/gebruik van de auto.
 

Me Zelf

Forumguru
Dat is wel interessante informatie! Ik zit aan een OBDeleven te denken; zou het daar ook mee kunnen worden uitgelezen?
 

ertromp

Forumguru
Geen idee of dat met OBD Eleven wil. Zaterdag eens kijken bij de nieuwe e-Golf van mijn zwager maar dan met VCDS waar het wel mee wil
 

Me Zelf

Forumguru
Poeh... die ziet er inderdaad stevig en netjes uit, maar de prijs vind ik alleen stevig (en niet zo netjes). Ik heb nog geen niet echt een armsteun gemist tot nu toe maar ik denk dat ik dan eerst 40 euro ga vergokken bij oom Ali mocht dat het het geval gaan zijn.
 

Me Zelf

Forumguru
Je schuift hem in de bekerhouder achter. Misschien nog 1 schroefje indraaien maar daarmee heb je de montagewerkzaamheden wel gehad. Dat durf zelfs ik wel aan
 
Ik krijg onderstaande melding op de app. Hoe zou dat komen?
Mistlampen zijn standaard op de style uitvoering. Om ze mee te laten schijnen (cornerfunctie, is een extra en kost € 100,00).
Sinds maandag rijden wij, mijn vrouw reed zojuist achter me en we hebben cornerfunctie!:jaja:
 

Me Zelf

Forumguru
Yikes, ik kreeg gisteren tijdens een aantal ritten en meerdere malen per rit de melding: “laden niet mogelijk, werkplaats” bij gas los laten (recuperatie). Oranje EV lampje brandde dan ook, overigens bleef de auto wel sterk afremmen dus ik vermoed dat het laden wel gewoon doorging. Het lampje ging vaak snel uit (seconden), soms ook halve minuut aan. Het leek alsof het vaker optrad na een iets vlotter genomen bocht. Zojuist weer niets gemerkt. Komt iemand dat bekend voor?
 

Me Zelf

Forumguru
Nee, half leeg. Met volle accu is inderdaad even oppassen: ik zet hem standaard in B en verwacht dan dat ie stevig remt als ik het “gas” los laat. Is wel even schrikken bij de eerste kruising.

Overigens is het nu erger geworden, geen meldingen tijdens het rijden maar hij wil niet meer aan de laadpaal opladen. Als de auto ontgrendeld is gaat alles nog goed: groene lampjes op auto en paal maar als ik hem dan vergrendel krijg ik een rood lampje bij de auto en hoor ik ook de paal een relais oid omgooien en gaat hij van groen naar knipperend blauw. Ik hoor de auto-aansluiting ook: een motortje, dat denk ik voor de vergrendeling zorgt, gaat dan meerdere keren aan uit. Skoda connect geeft aan dat de kabel niet vergrendeld is (wel aangesloten).

Balen... morgen weer de dealer bellen en wen snellere afspraak regelen (was al bij gods gratie dat het donderdag kon...)
 

Me Zelf

Forumguru
The adventure continues... Vandaag heb ik geprobeerd bij een commerciele (AC) laadpaal te laden met als gevolg dat de auto dacht dat de stekker er nog inzat, terwijl dat niet het geval was (laden lukte ook niet). En dan kom je dus ook niet meer weg.
De winnende truuk: Stekker in auto en laadpaal, in de auto gaan zitten, vergrendelen, ontgrendelen en gelijktijdig de "ontgrendel stekker knop" indrukken. Met dank aan de mobiliteits-service.

Momenteel staat de auto bij de dealer, geen idee wanneer hij terugkomt. Ook een DC-lader werkt niet trouwens.
Pfff.... wel een zorgenkindje die auto. En ik kan zo niet naar kantoor, wat ook (gelukkig momenteel) geen drama is maar wel bijzonder vervelend.
 

Me Zelf

Forumguru
Niet binnen 24 uur (optie helaas niet genomen omdat we over het algemeen ook een andere auto tot ons beschikking hebben: toevallig nu even niet). Ik kon wel een huurauto meekrijgen, maar daar heb ik niet zo'n zin in.
 
Bovenaan Onderaan