Škoda #3: eriktv's S2C 2.0TDI DSG L&K

eriktv

Forumguru
Na het akkefietje deze zomer rijdt de auto weer als vanouds heerlijk. Maar toch opeens iets bijzonders na 9,5 jaar..

We rijden veel in het buitenland (vooral Duitsland) en nu heb ineens een tank leeg gereden in NL met max 100. 1070km actieradius op 1 tank (en berekend met 5,5L over 1.140km!) :D. Niet slecht voor de bijna veertien jaar oude classic! Verbruik 5,26L/100km.

IMG_4096.jpeg

Eltjo

Forumguru
Bijna hetzelfde gemiddeld verbruik door mijn auto over 190 dkm met 385 dkm op de teĺler. Maar wel met een handbak en minder km's in D en PL waarschijnlijk, waar ik max. 140 rijdt. Dan is het 1:15,X. In NL in de zomer vaak 1:20 en beter met max. 103 km/uur. Weinig file of stadsverkeer, dat is niet best voor het verbruik want dat merk ik nu wel; nu 300 km stadsritjes hier rond de 1:15 of slechter.

Auto's zijn zwaarder en minder vervuilend geworden, maar verbruiken nog hetzelfde of slechter als ik met mijn Passats vergelijk.
Ze hadden ooit eens een motor uit een vrij nieuwe in een jaren 80-90 Mercedes gezet; zuinig en snel dat die werd!

Eltjo

Forumguru
Tja, dan had je dus nog 220 km later kunnen tanken...
Ik merk dat ook altijd; ga je tanken terwijl de naald al in het rood staat, blijkt dat er, uitgaande van 60 liter tankinhoud, nog zeker 5 liter in zat plus wat je nog extra hebt zoals de inhoud van de vulpijp etc.
Uiteindelijk tank ik gewoon als ik langs een goedkope pomp kom.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan