Škoda #3: eriktv's S2C 2.0TDI DSG L&K

eriktv

Forumguru
Mijn wintervelgen worden qua lak (vooralsnog van binnen) steeds matiger en de Michelins Alpin 6 beginnen richting houdbaarheidsdatum te gaan (2018/2019). Dus ik ben Marktplaats wat in de gaten aan het houden :lezen:

Ik heb een setje velgen op het oog, past dat? Vooral voor de breedte heb ik lichte twijfel.

5x112
naafgat ~57mm
ET 43
8Jx18H2
Skoda Superb Combi 2.0TDI 2012 / 30mm verlaagd met Eibach veren / 10mm Eibach spacers op de achteras

Banden zou ik er nog zelf bij moeten kopen, voorkeur 225/40R18, net als mijn zomerbanden. Ik heb nu 225/45R17 winterbanden op m'n Terons zitten.
 

Eltjo

Forumguru
Idem aanbieder;
(Universele) velgen (225/45R17) van een Mercedes passen ook, andere naafringen zijn wel nodig.
 

eriktv

Forumguru
Ik heb in 2016 m’n Terons met knappe winterbandenhuer in de buurt gekocht om “voorlopig” uit de brand te zijn en later iets mooiers te kopen.. Dat heeft ff wat langer geduurd dan gepland, maar misschien komt het er nu toch eens van :D
 

Eltjo

Forumguru
Tja, ik zag dat een velg ook niet meer je van het is.
En de blaasvorming bij het ventiel. Je zit er met foto’s ook wel met je neus bovenop, maar volgens mij hebben mijn velgensets dat niet (orginele Trifid en goedkope after market).
Zijn Skoda velgen vanaf 2013 minder van kwaliteit?
 

eriktv

Forumguru
Geen idee hoe oud de velgen zijn, ik heb ze in 2016 gekocht. De lak laat op steeds meer plekken los, de voorzijde is komende winter waarschijnlijk aan de beurt… En dat terwijl ik best wel een pietlut ben met schoonhouden en ze elk voorjaar netjes gekleid en gewaxt in een bandenhoes op een velgenboom droog opsla. :arghh:

IMG_0436.jpeg IMG_0492.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan