Van Octavia combi naar Karoq

Mick

Actief lid
Zijn er onder de Karoq rijders, gebruikers die zijn overgestapt van een Octavia combi naar een Karoq en wat zijn jullie beweegredenen geweest. Ik oriënteer me voor een vervanger van de Octavia 3 combi en een nieuwe Karoq lijkt me ook wel wat. Alternatieven zouden opnieuw een Octavia combi, Peugeot 308SW of de Astra Sportstourer kunnen zijn. Zijn er dingen die je als minder prettig hebt ervaren, of is het juist een vooruitgang van een combi naar de Karoq?
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
De hogere zit ga je waarderen, de ruimte (zowel achterbank als kofferbak) ga je missen, tenzij je opteert voor een Kodiaq.
 

Mick

Actief lid
De achterbank zou toch aardig ruim moeten zijn, als ik de reviews moet geloven. De kofferbak is inderdaad logisch.
 
Ik zou vooral af zien van de Astra. Ik in het verleden een Octavia gereden en rijd nu een Astra. En ik moet zeggen, qua comfort en afwerking vind ik een Skoda vele malen beter.
 

Garfield62

Actief lid
Ik kom van een golf 7 variant naar mijn Karoq. Op mijn lijst stonden de T-cross, T-roc, en later ook de Ateca en de Karoq. De drie-cilinders bevielen mij niet, maar dat is persoonlijk. Van de T-cross bleek dat de trekhaak voor de fietsendrager maar 55kg mag hebben, dus die viel af. De T-Roc met de 1.5 en dsg zou passen maar viel toen buiten budget.
Dan de testen en ervaringen op internet gevolgd en werd steeds meer enthousiast geraakt over de Karoq. Dus daarna gezocht en gevonden. Met de 1.5tsi en dsg in de business style uitvoering. De hoge zit bevalt goed, de elektrische fietsen kunnen mee en de kofferbak is ruim genoeg. Heb ook nog de varioflex achterbank en kan daarmee alle kanten uit.

Mis ik de Golf? Mja, in de winter, die had een standkachel :jaja: En het benzineverbruik, die is met de Karoq wat hoger door de 19inch wielen en het groter frontaal opp. Maar al met al heb ik geen spijt van de overstap.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mick

Mick

Actief lid
Ik zou vooral af zien van de Astra. Ik in het verleden een Octavia gereden en rijd nu een Astra. En ik moet zeggen, qua comfort en afwerking vind ik een Skoda vele malen beter.
Het gaat dan wel om de nieuwe Astra Sportstourer.
 
Nee klopt, ik heb een model eerder. Voor het nieuwe model kan ik het inderdaad niet zeggen, maar ik vind de stoelen van de opel welke ik rijdt echt slecht.
 

B-S

Lid
Tsjah, dat is afhankelijk van je gebruik.
Ik had een Astra, en die was prima met AGR stoelen en ook qua kofferbak. De kinderwagen ging er prima in. Echter hoe groter de kinderen worden, hoe meer mijn voorkeur uitgaat naar ‘meer beenruimte achterin’ en dan mag de kofferbak iets kleiner… en in en uit te auto tillen van kids is nu eenmaal makkelijker in een hogere auto.

Een auto in de genoemde klasse is in een station qua kofferbak niet te overtreffen t.o.v een SUV-achtig model.

Succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mick

Frenkie

Forumguru
De hogere zit ga je waarderen, de ruimte (zowel achterbank als kofferbak) ga je missen, tenzij je opteert voor een Kodiaq.
+1
Ik ben van een O3 HB naar de Karoq gegaan. Alleen de ruimte in de O3 is beter, voor de rest is alles gelijk of in het voordeel van de Karoq.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mick
Zojuist overgestapt van Octavia Combi naar Karoq, bevalt zeer goed.
Natuurlijk de hogere zit en instap, achterbank is ruimer alleen kofferbak is wat kleiner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mick

KaRoQ-2023

Actief lid
Ook wij zijn aan het kijken naar een KAROQ Sportline, 1.5 handbak.
Rijden nu een RS dus we twijfelen echt.... De RS (JD tuned) heeft ons al 8 jaar overal gebracht met een big smile.....
De Karoq is niet verkeerd, nagenoeg dezelfde optie (helaas is canton nu niet (meer) leverbaar. en rijd ook goed.
Ja de knop moet om, maar zijn nog aan het wikken en wegen ......
 

KaRoQ-2023

Actief lid
Kogel is door de kerk... we hebben een KAROQ Sportline Business 1.5 HB, Black Magic gekocht als vervanging van de RS.
Uiteraard met wat opties erbij, als Panorama dak, 19" LM, Performance Pakket, Columbus (helaas zonder Canton, maar komt wel een ander sound systeem in tzt), Trekhaak, Reserve wiel, Winter Pakket Plus en het Bagage Pakket.

Bijgaand plaatje laat mooi zien wat het wordt. Uiteraard gaan de plastic stukken uit de wielen zoals op dit plaatje.

En nu wordt het wachten. Dealer gaf aan JUNI 2023.... gezien de verhalen gaan we het meemaken wat het gaat worden :)...
 

Bijlagen

  • 5042456_42120.jpg
    5042456_42120.jpg
    853 KB · Weergaven: 81
Gefeliciteerd met jullie aankoop, wij hebben 3 weken geleden een zelfde uitvoering besteld alleen hebben wij voor de DSG uitvoering gekozen. Verwachte leverdatum mei 2023. We wachten af maar ik vrees dat het (veel) later gaat worden.
 
Bovenaan Onderaan