Van Octavia combi naar Karoq

hemi24

Forumguru
Als je bij de dealer gaat informeren om een set (nieuwe) wielen te wisselen voor een maatje groter komt 9 van de 10 keer op volgende neer:
”U betaalt de volle prijs voor de nieuwe set velgen én banden en wij nemen de ongebruikte set in, maar betalen daar een symbolisch bedrag voor…”

En dat vertelt zo’n verkoop-yup je dan met een grote glimlach!

Bij Pon geven ze de prijs voor 19” sets wel weer in de prijslijst:

1681548399145.png

Voorheen werkten de dealers met wielengids.nl; daarvan was een lijst waar je het verschil direct kon zien bij inlevering van de nieuwe ongebruikte set.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Waarna ze bij de receptie voor onderhoud neergezet worden met een prijskaartje erbij die gelijk is aan nieuw....... :koffie:
 

JeSko

Forumguru
Ja ik herinner me nog mijn broertje met zijn Nismo Juke die hij, nagelnieuw, had gekocht bij een lokale Nissan Dealer. Dat ding koste al een godsvermogen, maar hij had toch graag de upgrade naar 19 inch, dat was ca in het jaar 2013 en dat koste hem toen al 3000 euro, voor zijn huidige set kreeg hij eigenlijk niets dus besloot hij de 18'rs ook maar bij te houden. Week daarna merkte hij op dat zijn één week "oude" nagelnieuwe auto het klaverblad niet mee nam in de GPS, terwijl dat toen toch al één jaartje vernieuwd was, hij naar de dealer die aan hem al een goede klant had met de vraag of ze het effe wilde updaten omdat de kaarten achter stonden ( op zijn auto van 1 week oud !! ) , "Ja dat kan meneer, kost u 500 euro." Nuja dat was ook de eerste en laatste keer dat hij daar iets is wezen gaan vragen :D
 

KaRoQ-2023

Actief lid
Nee, maar misschien kom je een eind verder als je de 18" set erbij inruilt.
Logisch dat ze alleen het prijsverschil teruggeven, toch?
Ik krijg 600 terug bij de dealer. Dus zit te denken om dan zelf maar wat te kopen en deze set prive te verkopen. Wellicht levert dat meer op?
 
Bovenaan Onderaan