Kamiq ingeruild na 7 maanden.

Bakboord1

Forumguru
Spijtig dat je je auto zo snel moest inruilen om die reden.
Heb je dat niet gemerkt bij de proefrit?
Zelf ben ik lang en smal maar met gemiddeld brede heupen en zaten de sportstoelen van mijn Opel Zafira me ook nooit lekker. Dezelfde AGR stoelen van de insignia zaten wel perfect. Uiteindelijk nagemeten en de stoelen van de Zafira waren net 1-1,5 cm smaller waardoor ik altijd op de wang zat. Na 1,5 jaar mede daarom ook afscheid genomen want het wende niet.

Qua postuur ken ik je niet maar 90kg bij 1,8m is wel aan de forse kant en dan kom je qua bmi al een eindje in de oranje zone als je net als ik midden in de 40 bent. Maar als je jezelf als normaal beschrijft dan zul je ondanks je gewicht geen last hebben van een randje gezelligheid rond je middel.
 

Tees

Donateur
Sportstoelen in een O2?
Je had 2 soorten nl de sterk geprofileerde stoelen in de RS en de vlakkere stoelen in bijvoorbeeld de Elegance.

Ik heb een Arctic uitvoering, volgens mij was dat een uitvoering voor het laatste jaar O2, om de voorraad weg te krijgen. Wat uitgebreider dan de Ambiance, en volgens alles wat ik lees noemen ze de stoelen die ik heb sportstoelen. Ze hebben iig duidelijk meer zijdelingse steun dan de standaard stoelen. :ot:
 

ertromp

Forumguru
Die uitsparing hebben de RS O2 stoelen ook. Kenmerkend inderdaad.
Kamiq sportstoelen hebben die zo'n vaste hoofdsteun?
 

Tees

Donateur
Sportstoelen O2 zijn heel eenvoudig te herkennen, die hebben een iets hogere rugleuning met een uitsparing bij de hoofdsteun.

Dat is idd exact wat ik heb (ook in die kleurstelling)! Ik vind hoofdsteunen die één zijn met de rest van de stoel ook niet echt mooi. Bovendien is dat ook weer zoiets wat one size fits all is, en dus ook een hoop mensen niet fit.

Zo zie je maar weer, dat heel veel persoonlijk is, maar dat een stoel met veel afstelmogelijkheden uiteindelijk het beste is voor iedereen. Maar ook weer duur en lastig te produceren, dus daar doen de meeste producenten niet aan.
 

Ronbe

Senior Member
Deze week was het dan zover. Precies op de dag dat de Kamiq 1 jaar werd is hij ingeleverd bij de dealer en is de Honda HRV uitgeleverd. Toch wel mijn pijn in het hart de Kamiq achtergelaten was het was een super auto.
Maar ik moet ook zeggen dat de Honda supergoed bevalt.
 

i2Paq

Senior Member
Ook ik heb een Kamiq met sportstoelen, zou niets anders willen. Elka andere Skoda of VW die ik heb gehad hadden sporstoelen. Juist die standaard stoelen geven mij rugklachten.

Veel plezier met de nieuwe auto!
 
Bovenaan Onderaan