Lekke koppakking

Status
Niet open voor verdere reacties.

nemo

Senior Member
Hi guys!

Vanochtend bij Vepreda te horen gekregen dat mijn koppakking lek is. Ik ben nog steeds een beetje in shock.

Nu heb ik een aantal garages gecontact.

Ik wil de reparatie icm een grote beurt en APK doen.

Garage 1: grote beurt + APK + koppakking = €750

Garage 2: grote beurt + APK + koppakking = €675 maar volgens hun moet ook meestal meteen distributie à €250. Dus dan is het € 925. En ze hebben het ook nog over een waterpomp (dat zou de oorzaak kunnen zijn van de lekke koppakking).

En dan heb ik het nog niet eens over de stabilisatorstang die wrs ook vervangen moet worden. Maar dat wil ik in het voorjaar laten doen.

Dus guys svp jullie advies!

Fabia

† In Memoriam
Gezellig he', zo'n Skoda Wintercheck dag:(. Maar ik zou me goed laten informeren over prijzen en wat er wel en niet moet gebeuren. Ik hoop dat men op dit forum je goed kan adviseren.

van inkel

Forumguru
Hi guys!

Vanochtend bij Vepreda te horen gekregen dat mijn koppakking lek is. Ik ben nog steeds een beetje in shock.

Nu heb ik een aantal garages gecontact.

Ik wil de reparatie icm een grote beurt en APK doen.

Garage 1: grote beurt + APK + koppakking = €750

Garage 2: grote beurt + APK + koppakking = €675 maar volgens hun moet ook meestal meteen distributie à €250. Dus dan is het € 925. En ze hebben het ook nog over een waterpomp (dat zou de oorzaak kunnen zijn van de lekke koppakking).

En dan heb ik het nog niet eens over de stabilisatorstang die wrs ook vervangen moet worden. Maar dat wil ik in het voorjaar laten doen.

Dus guys svp jullie advies!

Da's mooi Sh.T, maar idd een kapotte waterpomp kan de oorzaak zijn van een lekke koppakking. door het weglekken van vloeistof komt er lucht in je cilinderkop en kan de pakking het begeven.

Maar waarom wil je het bij een skodadealer laten uitvoeren heb je geen vrienden meer bij je vorige werkgever die en 's avonds wat bij klussen.

Tis dat je zover weg woont anders had ik wel een paar jongens achter de hand.

nemo

Senior Member
Hey Van Inkel,
de prijzen zijn niet eens van de Skodadealer maar gewoon van de garages hier in de wijk. En mijn oud-collega's zijn al ingeschakeld, dus misschien hebben zij betere opties! En ik ben best bereid daar een stukje voor te rijden dus ik ben ook wel benieuwd wat je 'ver' noemt.

cvegreen

Forumguru
Oei Nemo , dat is meteen een zware klap zeg. Hopelijk kan het toch ergens goedkoper dan wat je daar allemaal verteld hoor.

van inkel

Forumguru
Hey Van Inkel,
de prijzen zijn niet eens van de Skodadealer maar gewoon van de garages hier in de wijk. En mijn oud-collega's zijn al ingeschakeld, dus misschien hebben zij betere opties! En ik ben best bereid daar een stukje voor te rijden dus ik ben ook wel benieuwd wat je 'ver' noemt.

Zuid Oost Brabant ?

EdK

Forumguru
Wat is dat voor zaak dan?

En heb je bij vepreda ook naar de optie van inruilen voor een nieuwe NEMO bekeken ??
Misschien ben je dan al met al goedkoper uit !!??

Mbt lekke koppakking en doorrijden , het kan wel maar rijdt wel rustig en niet hoog in toeren doorhalen , want dat is nu op dit moment helemaal niet goed en zou het heel goed mogelijk zijn dat je je oud collega's opeens wel eerder nodig hebt !! ( maar dan s'nachts na een verjaardag partij )

nemo

Senior Member
Ja inruilen is misschien wel een optie, maar deze Nemo heb ik gekocht met zo'n gunstige prijs, er zijn er maar weinig voor die prijs. Bovendien heb ik hem net een jaartje. En ik heb net nieuwe banden..
Ik ga gewoon super voorzichtig rijden, hou de temp in de gaten, en voordat ik terug rij check ik ff de vloeistoffen.
En ga ook ff mn pa inschakelen voor advies :)

cvegreen

Forumguru
Nemo kijk eventueel ook eens op http://www.2dehands.be of http://www.kapaza.be . daar staan ook Skoda fabia's op en bij garages misschien dat je beter af bent met eens goed rond te kijken dan de eerste de beste te nemen.

Bengeltje , Nemo woont wel in Nederland he , is dan al meteen een hoop geloop om die wagen dan in te voeren naar Nederland als ze er eentje in België koopt. Misschien dat er in Nederland ook zo'n sites bestaan gelijk 2dehands en kapaza.

Cvegreen de site is zowel voor belgen als voor nederlanders je moet maar eens kijken. misschien 2dehands.be minder dan kapaza maar er zijn nederlanders die hun goederen ook op die site verkopen.

nemo

Senior Member
Hey Bengeltje, bedankt voor je tips. In NL hebben we www.autotrack.nl waar bedrijven en particulieren hun wagens opzetten. Is een handige site!

Ik zit nog heel erg te twijfelen over de reparatie of een andere fabia. Stel dat ik hem inruil, dan zit ik misschien volgend jaar weer met dit probleem. Maar als ik een andere fabia neem dan is het er wel een met veel minder km's.

Dus ik moet goed nadenken waar voor mij de grens ligt, repa/inruil..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan