Maximale kogeldruk Karoq 1.5 TSI handbak

Het Europese gelijkvormigheidsattest. Al met al een verwarrende situatie. Caravantrekker raadt min 80kg aan. En ik lees dat de meeste caravantrekkers hier ook min 75kg aanhouden. Wat moet ik nou?
 

hemi24

Forumguru
Ik zou het een "dwaling onder invloed van groene kikkers" willen noemen dat jij 60kg op je papieren hebt staan..!
 

Frup

Forumguru
Overigens: toen ik laatst onder mijn auto lag, vond ik het plaatje met de kogeldruk op de trekhaakbalk, ver weg gestopt achter de bumper. Was nauwelijks te vinden en vond ik bij toeval. Alleen van onderen liggend te zien (met een zaklamp erbij). Ik heb ook een af-fabriek trekhaak (niet automatisch alleen).
 

Frup

Forumguru
Tja, ik ook wel nu. Ik weet het niet meer. Genoeg kogeldruk in ieder geval.
Ik zal er, speciaal voor jou, weer eens onder duiken. :arghh:
 

hemi24

Forumguru
Maakt niet uit wat er op het plaatje staat, aangezien op papier je wagen de technische beperkende factor is.
Gok dat er 2100 kg trekgewicht en 100 kg kogeldruk op het plaatje van de haak staat…
 

Frup

Forumguru
85 kilo dus. Het lukt niet om de foto er goed in te krijgen. Als ik klik zie ik het wel….

 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
@Frup : dat is een afneembare Westfalia voor een Yeti en niet een af-fabriek wegkantelbare trekhaak van de Karoq toch?


Dit is wat er op een af-fabriek trekhaak van een Karoq staat (max. kogeldruk 90kg)

upload_2021-10-14_19-53-22.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Frup

Forumguru
@hemi24 Ja klopt zit op mijn Yeti. Afneembaar, maar niet kantelbaar (alleen de stekkerdoos kan worden weggedraaid). Er staat Westfalia op, en ook een Skoda sticker.
 

Frup

Forumguru
@hemi24 omdat TS nergens een typeplaatje kon vinden? Die kon ik ook niet vinden en bleek er later wél te zijn. Maar nogal verstopt.
 
Bovenaan Onderaan