Maximale kogeldruk Karoq 1.5 TSI handbak

nakharry

Forumguru
Weet iemand toevallig de maximale kogeldruk van een 1.5 TSI Karoq handbak met een automatisch uitklapbare trekhaak (af fabriek)?

Ik wordt overal doorverwezen naar het typeplaatje van de trekhaak, maar die zie ik niet. En verder lees ik 90 kg in de prijslijst maar dat vind ik dan weer heel erg veel...:pieker:
 

hemi24

Forumguru
Als het max. 90kg is en je vindt 75kg genoeg, wat is dan het probleem?

Staat vrijwel zeker wel in de handleiding!
 

nakharry

Forumguru
Nee geen probleem, maar caravan heeft momenteel 90 kg kogeldruk en mag 100 max hebben, dus als die 90 kg klopt zou dat perfect zijn.. Ik lees en hoor alleen overal een gewicht van 75kg rondgaan en kan niks op een typeplaatje of of het kentekenbewijs vinden. Dus vandaar.
 

nakharry

Forumguru
Dank je, dan klopt die 90 wel aardig @hemi24 . Maar zoals je hierboven ziet is de informatie van de Skoda website niet erg eenduidig...
 

hemi24

Forumguru
Technisch gezien is er maar één type haak en één soort carrosserie, dus kan jouw Karoq met haak gewoon 90kg aan, zoals ook de versie met 2.0 TSI/TDI.
 

Stakie75

Senior Member
Ben deze "zomer" met de Karoq plus vouwwagen naar Como meer geweest. Had rond de 90kg kogeldruk en het reed heerlijk. Volgens papieren en diverse sites mag de Karoq idd 90kg hebben.
 

mwhite

Forumguru
ik kijk wat maximale druk is maar probeer uit wat het lekkerste rijd.
kan behoorlijk verschillen per gewicht.
ik zit meestal op de 85-90kg.
en ik heb liever wat meer druk al te weinig...
 

nakharry

Forumguru
Naar de Ardeche gereden met 90 kg kogeldruk inderdaad en reed heerlijk. Zit daarentegen nog steeds op een officiele reactie van de plaatselijke dealer via Skoda Nederland te wachten, want Skoda Nederland kon het ook niet vinden :banghead:

Weer Simply Clever :deuk:
 

Stakie75

Senior Member
Volgens autoweek/carbase site en mijn kenteken, volgens karoq folder. Is voor mij voldoende om ervan uit te gaan dat het idd zo is.
ebf5374f6ff8f637a99bbccf32be13a4.jpg
 

nakharry

Forumguru
Dit heb ik ook maar aangehouden inderdaad @Stakie75 , maar veel tegenstrijdigheden op Duitse website idd en zelfs op de Nederlandse Skoda site staat tevens andere informatie. Al met al een beetje rommelig.

KOGELDRUK1.jpg
 
Volgens mijn certificaat is de max kogeldruk 60 kg. Wat ik persoonlijk nogal weinig vind. Ik mag wel 1500kg slepen.
 
Bovenaan Onderaan