Travel Assist op Skoda Scala First Edition

PeteyP

Lid
@jesse_s93 Klopt, heb ook het idee dat ze me daar afgewimpeld hebben. Maar bracht mijzelf aan het twijfelen.
Ik zal komende week er eens een mailtje aan wagen. Ze behoren dit netjes af te handelen. Zal tzt een update hier plaatsen.
 

Antera

Donateur
Terug keren van de Lane assist na contact uit is het probleem waar veel mensen tegenaan lopen. Dit zou aangepast moeten kunnen worden met VCDS
 
Verkeersbordherkenning is mogelijk bij de nieuwe lichting Scala's/Kamiqs met nieuwe software van de A5 module. Dit is de camera die achter je binnenspiegel zit. Als je software nummer 3Q0 980 654R hebt val je buiten de boot, heb je 3Q0 980 654S, dan is het mogelijk om dit te activeren. Vanaf modeljaar 2021 is het blijkbaar ook standaard in het navigatiepakket. Het is niet helemaal duidelijk wanneer precies het kantelpunt is van modeljaar 2020 naar 2021, maar meestal is dat ergens september. Ik verwacht niet dat jij al een modeljaar 2021 Scala hebt (o.a. nieuw stuurwiel), maar met de juiste software van de camera is het wel mogelijk om dit te activeren.

Voice control zou ik niet weten. De amundsen wordt in het buitenland geleverd met Laura (digitale assistent). Laura is in Nederland (nog) niet beschikbaar. Wellicht dat het mogelijk wordt om voice control te gebruiken als Laura ook Nederlands kan :) Ik zou het zeker eens navragen bij de dealer. Mocht je je telefoon trouwens verbonden hebben, lang inhouden activeert Siri, danwel Google Assistent, mits je dat toestaat op je telefoon.

Ik heb in Augustus een Scala besteld, en deze wordt geleverd in December hoe kan ik erachter komen of ik modeljaar 21 of 20 heb?
Ik heb ook het navigatiepakket besteld en daar staat ook tussen dat er verkeersborden herkenning en voicecontrol op zit.
 

Rallye

Forumguru
Van oudsher was de modeljaarwisseling in week 22. Dus vanaf week 22 2015 had je een 2016 model. Daarom zit er een MIB2 Amundsen in mijn 2015 Octavia (van juli). De laatste jaren is de modeljaarwisseling verschoven naar eind augustus, onder andere door de WLTP. Als jouw auto in november/december gebouwd wordt, zou je een 2021 model moeten hebben....
 

guidoscm

Senior Member
Ik ben aan het rondkijken naar een scala of kamiq liefst acc (onderdeel van travel assist pakket)
Bij een nieuwe kan ik de juiste opties aanvinken.

Hoe kan je op een voorraad model zien of er cruise control aanwezig is of acc (adaptieve cruise control)

Op de diverse sites staat deze vaak niet bij de filter opties
 

hemi24

Forumguru
Je moet het al echt uit de tekst halen van de uitvoeringsomschrijving, denk ik..?

Echt herkennen kun je de ACC aan de extra hendel onder de richtingaanwijzer:

upload_2021-9-6_13-37-14.jpeg
 

Canon-Eye

Forumguru
Echt herkennen kun je de ACC aan de extra hendel onder de richtingaanwijze
Maar let dan wel op het knopje bovenop en de tekst daar vlak onder: "- DISTANCE +".
Sommige VAG-auto's (zoals mijn Leon) hebben zo'n zelfde hendeltje zonder dat knopje met tekst en dat is de ideale bediening voor een gewone cruisecontrol.
 
Bovenaan Onderaan