Het grote Superb iV topic

BertjeB

Senior Member
Jullie hebben nog veel geluk met jullie superb iv , mijne is van 1/2020 sinds dag 1 problemen met software en electronica : Super trage colombus , valt soms gewoon uit en herstart dan , radio die soms geen geluid meer maakt , front camera voor herkenning verkeersborden en lane controle die soms gewoon uitschakeld , adaptive cruiscontrol bij naderen voertuig niet afremd en los door een voorligger zou rijden , noodmodule die niet werkt , weg rijden met de wagen en na 30 sec volledig dienst weigeren .

Staat nu al 3 dagen bij de dealer na herhaalde malen te gaan klagen zonder ze mij blijkbaar serieus namen en zeiden er komen software updates , nu na 15 maanden eindelijk zijn ze alles aan het vervangen waar een draad of chip in zit .

Hopelijk zijn de problemen dan van de baan ..

Wat wel de wagen zelf rijdt heel lekker .


Ohoh, de auto die wij gekocht hebben is ook van 1/2020...................:pieker:
 

BertjeB

Senior Member
@BertjeB dat piepschuim zit er bij mij ook. Ik heb volledig elektrisch verstelbare stoelen, dus ik ga ervan uit dat daar de elektronica onder zit. Bij mijn vorige Passat zat het er niet en die had half elektrisch verstelbare stoelen.

Kijk, probleem opgelost! hartelijk dank Bakkertje!
ik zag er wel draden achter/onderuit komen maar durfde tijdens de proefrit niet dat stuk schuim weg te trekken...
 

BertjeB

Senior Member
Zitten er geen banden met zelf-sealende eigenschap onder de auto? Dan heb je namelijk geen plaksel meer nodig… (zit ook steeds meer onder VW’s dacht ik)

Wel iets om rekening mee te houden i.g.v. winterbanden!

Zou ook nog kunnen, ik ga het nog eens te tafel brengen.
En ik ga nog wel even shoppen voor een setje winterbanden, is er dan verschil tussen de "gewone" Superb en de Sportline uitvoering qua velgen/bandenmaten?
Wellicht staat het al ergens op het forum, ga ik ondertussen even naar op zoek, maar als iemand het weet mag hij/zij/het(je moet voorzichtig zijn met wat je zegt tegenwoordig) het zeggen.
 

hemi24

Forumguru
Ik zou zeggen: kijk eens wat er op de zijkant van de band staat, dan weet je het sneller dan dat je het bij de garage gaat vragen..!
 

hemi24

Forumguru
Als het goed is 8,0J x 19" ET 44; voor alle S3’s gelijk…

Staat wel aan de binnenkant op één van de spaken.
 

BertjeB

Senior Member
Als het goed is 8,0J x 19" ET 44; voor alle S3’s gelijk…

Staat wel aan de binnenkant op één van de spaken.

Thanks, dankzij andere post ben ik er ook achter dat ik de Supernova velgen heb.
nu ik maten heb kan ik gaan rekenen.
:thumbsup:
 

Derooke

Forumguru
Ik dacht dat je zo een klein wielletje bedoelde als thuiskomer. Een reparatie set ja dat wel.

Versienummer zoek ik nog op (morgen)
Thanks Derooke!
Als je in de gelegenheid bent hoor ik graag de versie, dan kan ik checken of ze hem netjes de laatste update hebben gegeven.

Piepschuim gaat de dealer even achteraan.

Ok echt? geen bandenreparatiesetje? Wat nu als je lek rijd?
zal er een mailtje aan wagen....

Bij mij zat de snelladerkabel erbij maar die 230v niet.
 

Derooke

Forumguru
Blijkbaar komt er veel meserie van die noodmodule (bij mij hebben ze deze een software update gegeven. Omdat de gps soms in andere landen en steden reed terwijl ik daar niet was. Ik rijd naar het Noorden en de gps was bezig naar het Zuiden te navigeren enz.


Jullie hebben nog veel geluk met jullie superb iv , mijne is van 1/2020 sinds dag 1 problemen met software en electronica : Super trage colombus , valt soms gewoon uit en herstart dan , radio die soms geen geluid meer maakt , front camera voor herkenning verkeersborden en lane controle die soms gewoon uitschakeld , adaptive cruiscontrol bij naderen voertuig niet afremd en los door een voorligger zou rijden , noodmodule die niet werkt , weg rijden met de wagen en na 30 sec volledig dienst weigeren .

....... ..

Wat wel de wagen zelf rijdt heel lekker .
 

nickd

Nieuw lid
Mijn wagen staat nu reeds 5 dagen bij de dealer : ze hebben skoda uit de fabriek zelf online laten inlezen op de wagen voor nieuwe programmering , ... nog steeds de wagen niet terug
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Derooke

Forumguru
Ja helaas heb ik de indruk dat veel dealers (van eender welk merk) gewoon niet echt luisteren naar de klant.

Klant komt binnen : ik heb een probleem ---**** ze stoppen al met luisteren en terwijl het aapje in hun hoofd al op de trommel aan het slaan is .boeken ze een uitlezing en als er daar niets uitkomt.
"Het is een producteigenschap"
Klant begint te klagen .
Dan begint ook het aapje met de 2 schijven erbij te kloppen in hun hoofd en dan weten ze dat ze de hoofdverantwoordelijke er moeten bijhalen .
Dan pas word je echt een beetje geholpen.

Daarna als het nog niet werkt en de klant blijft terugkomen begint het 3de aapje lawaai te maken en word het probleem doorgeschoven naar buiten de dealer (vag groep).

En als je dan geluk hebt komt het in orde.

Bij mij (Ieper ) heb ik de indruk dat ze effectief wel luisteren en het neertypen met de feedback achteraf. De technieker geeft zelf uitleg erna .(bij mij toch) dus ik heb een goed gevoel bij deze dealer maar ik heb al 9 andere nieuwe wagens(bij andere merken en dealers) gehad en daar was het altijd meneertje aap

Ik hoop echt dat je snel word geholpen
 

nickd

Nieuw lid
Gisteren zaterdag een vervang superb iv opgehaald bij de garage, ze krijgen de problemen niet opgelost ....

Er wordt al gesproken voor de huidige lease stop te zetten en een nieuwe wagen aan te bieden volgende week zou ik reeds een voorstel krijgen , wat een bizarre situatie .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil binnenkort een nieuwe Skoda kopen, zit te twijfelen tussen de Octavia iV RS HB of de SuperB iV Sportline Business.
Ik heb een gewone SuperB Business proef gereden en die vond ik minder goed rijden dan een Octavia Sportline. Dit waren beide iV modellen. Zal de SuperB iV Sportline Business een beetje vergelijkbaar zijn met de Octavia RS qua rijgedrag of zit daar een groot verschil in? Ik heb het niet over de pk's en optrekken maar meer over bochten en remmen tot stilstand.
Het is me niet gelukt om een dealer te vinden waar ik een proefrit kan doen met de Octavia RS iV of SuperB iV Sportline Business om zo zelf het verschil te voelen.

2e vraag, ik heb op het Octavia forum nogal veel problemen gelezen.
https://www.skodaforum.nl/forum/i/regelmatig-foutmeldingen.42633/page-20
20 pagina's met ellende. Hoe is jullie ervaring met de SuperB op dit vlak?
 

Derooke

Forumguru
.........Wat is de laatste versie van software op de infotainment unit, deze viel namelijk een keer uit tijdens de proefrit en daar heb ik hier al wat over gelezen............
thanks en fijne dag!
Hardware H22
Software 0276
Navigatie database 21.7
Radiodatabase 1.30.24
 
Allen, ik snap dat niet iedereen een goed antwoord kan geven op mijn vraag in het verschil in rijgedrag. Niet iedereen heeft beide auto's gereden.

Maar had wel op antwoord op de tweede vraag gehoopt van een aantal van jullie. Dus probeer ik het nog een keer ;)

Wat is jullie ervaring met de SuperB iV? Probleemloos, kleine problemen of significante problemen zoals bij de Octavia iV?
 

Derooke

Forumguru
Zoals gezegd.
Geen enkel probleem behalve dat van de gps locatie die inmiddels opgelost is .
Op mijn werk rijder er nog 7 superb iV's zonder problemen .
-het aanmelden op infotainment loopt wel stroef maar dat is bij alle wagens .
-er zijn het en der wat problemen met het Colombus systeem zo te horen (ik heb het amundsen)
En ik denk voor de rest een portie geluk .
O en wat rijgedrag betreft kan ik wel zeggen dat het dcc veel uitmaakt naar comfort. Ik heb getest zonder en met.
 

Vinny

Forumguru
Lanfeest geen reactie zal een goed teken zijn.
Iets goed wordt nooit zo luid geroepen al iets negatief.

ikzelf heb met mijn wagen nog geen noemenswaardige problemen gehad.
Een paar keer is het Columbus infotainment uitgevallen, maar dit was na een paar dagen vanzelf opgelost door een update hier thuis zelf uitgevoerd.
 

DaveW

Forumguru
- noodmodule vervangen na 8 mnd (gps liep alle kanten op, dat was het symptoom)
- destijds wat hickups met Columbus maar na automatische updates nu ok, wel nog traag
- MIB2.5 GPS had meer functies dan MIB3, maar dat zal by design zijn, alhoewel een aantal zaken (zoals weerbericht) er terug zijn aan toegevoegd na updates van de appstore. Dus geen grote klachten, ben het gewoon intussen.
- recent wat 'wiebels' of kleine schokjes bij heel traag rijden op EV mode. nog niet de vinger op kunnen leggen wat het precies is. Maar in file komt het soms voor en dan valt het me op. Ik denk ook soms dat ik het me inbeeld.... misschien iets met de dsg?

Maar, ik geniet dagelijks van m'n iV; rij er heeeel graag mee. Zalige cruiser in comfort mode, pittig en alert in Sport en ruim. En specifiek voor de iV: heel zuinig naar mijn norm.
 
Bovenaan Onderaan