Start/stop module installeren

Al sinds het begin erger ik mij aan de start stop functie van mijn karoq 2020. Coderen via vdcs coding had geen nut helaas.

Daarom een module via alie gekocht om dat uit te proberen. Filmpje erbij ziet er simpel uit maar ik krijg de knoppenrij niet eruit. Irmand die mij kan uitleggen hoe dit moet?

Volgens mij zitten er 4 clipjes aan de onderkant die je moet indrukken maar het lijkt dat ze alle 4 tegelijk ingedrukt moeten worden. Maar helaas nog geen succes.

Hier een film van een Rus die het wel gelukt is maar niet laat zien hoe het los komt.

IMG-20210806-WA0005.jpeg IMG-20210806-WA0007.jpeg
 
Ik heb dezelfde,ook via ali. 1 tip. Niet doen! Heeft bij mij 2 maanden gedaan. Ik heb het laten doen, heb het zelf ook geprobeerd, maar lukte ook niet. Want als je niet op past breek je heel de boel
 

HarrieSkoda

Forumguru
Meen je dit.. Ik was ook voornemens om zo’n module te plaatsen. Maar als ik dit zo lees heb ik er ook weinig zin in..

Ook bijzonder dat er zo’n flinke ‘kabelboom’ bij zit. Je hebt hem 100% voor de juiste auto gekocht?
 
Ik wil het toch gaan proberen. Tenslotte heb de module nu toch al liggen.

Dus als iemand kan vertellen hoe de knoppenrij eruit komt? :)
 

HarrieSkoda

Forumguru
Eerste hit op YouTube;


@trucker1984 zou het kunnen zijn dat jij de ‘garagemodus’ weer hebt geactiveerd?

Er zitten namelijk verschillende functies op;
- dat de start/stop doet wat hij moet doen
- dat de start/stop uitgeschakeld is (en onthouden blijft) bij het aanzetten van de auto (waarvoor we deze module dus graag willen hebben)
- de garage functie, dat alles werkt zoals het zou moeten werken. Voor bijv. APK als hier in de toekomst naar gekeken wordt en een eis wordt, of een bezoek aan de dealer die niet kan zien dat je er zelf aan geprutst hebt ivm. lopende garantie oid.
 
@HarrieSkoda die filmpjes heb ik wel gezien maar dat is absoluut niet hoe het bij mij losgaat. Ik denk dat dit van een MY eerder is. 2018/2019?

Er zitten aan de onderkant van de knoppenrij 4 'pinnetjes' die voorkomen dat dit mogelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Goed om te horen dat het gelukt is, trucker1984.

Blijft alleen mijn vraag nog over :):)
Ja das waar, daar kan ik je niet bij helpen, ik had wat onderdelen voor de buitenkant die heb ik laten doen en toen ook gelijk die start-stop, mij lukte het niet. Want anders ben je nog verder van huis als je de boel sloopt haha
 

Sharky

Actief lid
Filmpje erbij ziet er simpel uit maar ik krijg de knoppenrij niet eruit. Irmand die mij kan uitleggen hoe dit moet?

Volgens mij zitten er 4 clipjes aan de onderkant die je moet indrukken maar het lijkt dat ze alle 4 tegelijk ingedrukt moeten worden. Maar helaas nog geen succes.

Bekijk bijlage 90785 Bekijk bijlage 90784

Eerst moet je dat zwarte paneeltje onder de knoppenrij losmaken met zo'n plastic tooltje, maar dat zal waarschijnlijk al wel gelukt zijn.
Gebruik wel echt een plastic tooltje, ander beschadigd je namelijk heel vlug het kunststof.

Zoals ik in het filmpje zie, schakelt dit op een gegeven moment van die Rus over naar een Chinees (is trouwens ook het filmpje dat @HarrieSkoda in z'n bericht heeft staan).

Die pakt de knoppenrij met de toppen van zijn vingers aan de onderkant vast, en trekt dit met een soort draaiende beweging, schuin naar voor/boven naar zich toe weg. (lastig te omschrijven...)
Volgens mij drukt hij hierbij geen nokjes aan de onderkant in, maar zet hij wel wat kracht om 't los te krijgen.
 
@Sharky zoals die Chinese man het doet heb ik het al 10x geprobeerd (ool met kracht) maar dat lukt niet. Ik gok dat dit anders is geworden bij nieuwere modellen.

Dealert wilde ook niet meewerken helaas dus even een andere oplossing bedenken
 
Bovenaan Onderaan