Rapid sluit vanzelf op de gekste momenten

Cordoba

Forumguru
Sleutelbaard is bij een goede sleutelmaker wel te doen, alleen kun je daar dan niet mee starten, maar zo'n sleutelbaard op zak, kan wel voorkomen dat je buiten de auto gesloten wordt.
(al zou ik het wel checken, met 1 persoon in de auto: sleutel in contactslot en dan via de knop de deuren van binnenuit vergrendelen, en dan checken of je inderdaad met de baard de auto van buiten open krijgt, en ie niet vergrendeld blijft omdat sleutel in contactslot zit)
 

Jackel

Lid
Bedankt voor de tips, Cordoba. Heb momenteel ook de reservesleutel bij me, aan de "huissleutelbos". Voor alle zekerheid :nailbiting:
 

Antera

Donateur
Check je contacten met vcds in de meetwaarde blokken en je weet precies waar het mis is. Maar je slot kan het probleem zeker zijn of eventueel je bekabeling
 

Jackel

Lid
Het heeft even geduurd, maar ......... :yeah:de Rapid sluit en opent weer zoals het hoort! Gistermiddag het slot van de bestuurdersdeur vervangen. Alle naspeuringen wezen in die richting. Het was even een klusje, maar gelukkig was het de moeite waard. Kon een nieuw origineel Skoda slot aanschaffen via een kennis en was op die manier voor 5 tientjes klaar. Wat mij opviel dat het "oude" slot een exemplaar van het merk Kiekert was. Heb wat gegoogled en vond uit dat het een duitse fabrikant is van deursloten die levert aan diverse automerken (ook Opel, Volvo, en dus ook VAG). Ondanks hetzelfde typenummer zag het er op details ook net even anders uit.

Afijn, dit probleem is de wereld uit. Bij het uitlezen liepen we al weer tegen de volgende aan: foutmelding dat er een probleem is met de rembekrachtiging. Heel soms krijg ik een melding op vochtige ochtenden. Opnieuw starten zorgt ervoor dat de melding dan weg is. Binnenkort de sensor maar eens loshalen en de contacten checken op corrosie. En anders wordt het vervangen. Is een duurder grapje dan het deurslot .....:cry: Wel eenvoudiger op te lossen.
 
Bovenaan Onderaan