Geheugenfunctie sleutels

Hi,
Eindelijk de eerste km’s gereden met de Kodiaq.
Ik probeer nu twee (van de drie sleutels) te programmeren voor mijn vrouw en mezelf. Maar ik krijg de optie niet in het menu.
Zoals de handleiding, p. 25, aangeeft, ga ik naar menu, wagen. Maar ik zie nergens de functie zetel.

Wagen is uitgerust met elektrische zetels en spiegels, de drie sleutels,... heel de rimram. Mis ik iets?

Moet toegeven dat de profielen/sleutels veel makkelijker in te stellen waren in mijn Volvo XC90.
 
Klopt het dat voor gebruikersprofielen er voor elke profiel een online account aangemaakt moet worden?
Op eerste zicht krijg ik deze echter niet gelinkt aan een sleutel. Nergens staat er in het menu iets van personalisatie gebruikers.

Ik vermoed eigenlijk dat dit na-geactiveerd dient te worden en dat Skoda er eigenlijk vanuit gaat dat elke gebruiker gewoon op geheugentoets van de stoel drukt (en dit dus niet aan de sleutel linkt) @Antera kan je dit bevestigen?
 

elsinga

Forumguru
Personalisatie moet je in het menu in de radio zien en aanvinken. Gezien de 3 sleutels zou je verwachten dat het in elk geval aanwezig is. Ikzelf heb het achteraf zelf aangezet, want het was tijdens bestellen geen optie. Werkt prima, al zijn niet alle opties onderdeel van een gebruikersprofiel. Ik mis bijvoorbeeld de stoelverwarming. Maar de radio instellingen, kleur van de verlichting, stand van de bestuurderstoel en zo wel.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik mis bijvoorbeeld de stoelverwarming.
Dat is voor mij nu typisch iets dat ik, naar gelang de omstandigheden van het moment, incidenteel en vooral kortdurend gebruik, waarbij ik ook redelijk snel vanaf standje 3 afschaal naar 2-1-0. Dat gaat uitstekend met een knopje.
Daarom lijkt koppeling van de stoelverwarming aan een individueel profiel me niet zinvol, in tegenstelling tot de stoelen en spiegels die voor de hele rit goed ingesteld moeten blijven.
 
Op mijn XC90 stond zetelverwarming ingesteld op sleutel (en buitentemperatuur). Zo starte de zetelverwarming automatisch indien het buiten koudere dan 10 graden was. Enkel bestuurder, of ook passagier.
Vond het prima werken.
 

Antera

Donateur
Stoelen zitten meestal aan de sleutels gekoppeld maar kom te veel auto's tegen waarop dit niet goed of niet werkt. Profielen kunnen wel aangemaakt worden in het systeem als je een model hebt vanaf 2016 met een MIB2 erin.
 

Mystikal

Senior Member
[Q
Geldt dat ook voor spiegels? Daar ondervind ik ook nog weleens problemen van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

whugos

Lid
Hallo allemaal,

Gisteren een (praktisch nieuwe) Skoda Superb Combi opgehaald. Nu druk bezig alles naar wens in te stellen. De auto heeft wel elektisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen, dus wilde die koppelen aan sleutels. Helaas lukt dat niet. Ik heb - zoals hierboven staat - "gebruikers" of "gebruikersprofielen". Zit die functie er dan niet op? :pieker: Of heeft het te maken met de accounts, zoals Zavantas aangeeft?

En - als het er (onverhoopt!!) niet op zit - @elsinga: hoe heb jij functie naderhand aangezet?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
 
Ik ben er ook nog niet uit. Die gebruikers, moet je daar trouwens per gebruiker een volledig skoda connect account voor aanmaken? En dus een jaarlijkse abonnement voor afsluiten?

Op mijn vorige wagen kon je gewoon profielen aanmaken, sleutel in bekerhouder zetten, opslaan. Klaar. Zetels, spiegels, verwarming, zetelverwarming, verlichting, digital cockpit, voorkeur audiobron bij starten,... alles verbonden aan de sleutel. (Volvo)
 

elsinga

Forumguru
Ik heb 'm inderdaad zelf aangezet. Dan zie je in het menu van de Wagen in de radio ook een [] Personalisatie staan. Die moet aangevinkt zijn.
 

whugos

Lid
Hallo allemaal,

Probleem is deels opgelost. Toen ik van de week instapte nadat mijn vrouw een keer had gereden ging de stoel vanzelf in mijn stand. Geen idee hoe, want ik heb verder niets meer veranderd.

@elsinga Hoe heb jij die functie zelf aangezet? Ik kan alleen vinden dat een Skoda Service Partner daar nog iets zou kunnen doen.
 

whugos

Lid
Bedankt, elsinga! Op het eerste gezicht ziet het er ingewikkeld en spannend uit, maar zal het nog even beter bekijken. Het voelt ook als 'hacken' en dat vind ik eigenlijk een beetje eng. Maar goed, zal nog even kijken.
 

smart

Actief lid
Ik kom er ook nog niet goed uit. Rij nieuwe Kodiaq sinds eind mei. Ik heb 2 sleutels, betekent dat dat personalisatie via de sleutels niet mogelijk is? Moet ik er dan 3 hebben?
Ik heb 2 accounts aangemaakt en probeer nu 2 sleutels te linken aan 2 accounts/profielen met elk andere instellingen. Maar het lukt niet om bij ontgrendelen de instellingen automatisch te laten wijzigen (stoelpositie, etc.). Soms (!) lukt het wel als ik binnen 10sec op profiel wijzigingen tik op het scherm. Daarna vraagt de Kodiaq of ik instellingen wil uitvoeren. Bij ' ja' gaat-ie dat doen. Zou ik graag zien bij ontgrendelen en instappen.
 

smart

Actief lid
@hemi24 Jazeker, gedaan. Overigens: Als ik synchroniseer krijg ik soms de melding “Profielinstellingen worden gesynchroniseerd”, die niet vanzelf verdwijnt.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
sleuteltoewijzing automatisch of handmatig?
Als ik de opmerking onderaan de handleiding zo zie kun je bijna beter voor handmatig gaan...
 

smart

Actief lid
Ik kan alleen ‘automatisch toewijzen’ aan of uit zetten. Ik neem aan dat uitzetten betekent dat je het handmatig doet.
 

smart

Actief lid
Er staat bij mij geen optie Sleuteltoewijzing, zoals hierboven in de handleiding genoemd. Wel de optie ‘Wagensleutel automatisch toewijzen’, onder Instellingen gebruikersprofiel. Hoe wijs ik nu per gebruiker ieder een eigen sleutel toe? Kan iemand helpen, want ik kom er niet uit.
 
Bovenaan Onderaan