Geheugenfunctie sleutels

smart

Actief lid
Ik denk dat je dan met één sleutel per keer in de wagen moet stappen.
Dat heb ik gedaan. Hij ‘hangt’ soms ook bij Gebruikersinstellingen worden gesynchroniseerd. Ik heb het idee dat het iets softwarematigs is. Fabrieksinstellingen al gersteld en opnieuw ingesteld, maar werkt ook niet. Ik denk dat ik maar even langs de dealer moet...
 

elsinga

Forumguru
Bij mij werkt het perfect, wel zelf gecodeerd (optie kon ik niet mee bestellen in 2019). Ik heb dus maar 2 sleutels, beide gekoppeld aan 1 van de 3 (of 4, als je Gast meerekent) persoonlijke profielen.

Enige keer dat het mis gaat is als beide sleutels bij de rijder-deur staan tijdens het openen. Maar dat is logisch.
 

smart

Actief lid
Het is een leaseauto dus daar ga ik zelf niet aan coderen oid. Maar fijn om te horen dat het dus wel kan. Ik ga wel even langs de dealer. :thumbsup:
 
Ik heb er ook een tijdje mee aan het knoeien geweest. De handleiding die bij de auto zit (nieuwe Kodiaq april 2021, dus MY20) komt in het geheel niet overeen met de MIB. Volgens de handleiding moet je ergens in het menu Auto > instellingen > personalisatie zijn, maar die optie is er in het geheel niet.

Uiteindelijk heb ik dan via google ergens iets gevonden dat je bij de nieuwste generatie via het menu "gebruikers" moet gaan, en daar inderdaad voor elke gebruiker een afzonderlijk (online) profiel moet maken eerst. Vervolgens kan je dan een sleutel "koppelen" aan een profiel, door het profiel de selecteren, zetels goed in te stellen etc, en de auto te vergrendelen met 1 vd sleutels. De sleutel zou de instellingen van het profiel dan overnemen.
Vervolgens ga je met sleutel 2 aan de slag, wederom profiel selecteren, zetels en spiegels etc instellen, en terug auto vergrendelen met sleutel 2 dan.

En jawel hoor, dat bleek plots te werken bij mij! Als ik de portier opentrok met mijn sleutel in de zak, ging de stoel en spiegels netjes naar mijn positie, deed ik dat met de sleutel van mijn vrouw, ging alles netjes naar haar positie.

Dat heeft toch 3 of 4 dagen netjes gewerkt, en is toen even plots weer gestopt om nooit meer iets te doen. Ik heb het voor bekeken gehouden, de geheugenknopjes op de zetel werken ook en geven wel elke keer de zekerheid dat je de juiste stand hebt ;)
 

smart

Actief lid
Gisteren naar de dealer geweest. Die heeft keurig de twee profielen aan beide sleutels gekoppeld. Alles werkt nu naar behoren!
 
Bovenaan Onderaan