Kaner - VW CC 3.6

Kanerr

Forumguru
Goed, even een update.

De Fabia is zo goed als 'standaard'. Dat wil zeggen; rns terug erin, raam en grille spoilers eraf, kw schroefset eraf, remmen eraf en de cupra velgen eraf. Oude remmen en onderstel terug erop met nieuwe remblokken :) de fabia rs velgen eronder en het is mooi geweest.

De CC heeft een motorflush gekregen, vanwege de kmstand nieuwe oliefilter en 5,5 liters 5w40 en de dsg olie incl filter is vervangen. Verder complete controle en het lijkt erop dat de auto in goede staat is. Achterdempers zijn van Magnaflow maar van mijn kant mag het nog wel bruter :arghh:
Afijn taxatie is gedaan, gisteren bij de RDW geweest en hij is 'goed' bevonden. Bpm aanslag is 2 dagen geleden al de deur uit dus we wachten met smart....
 

Kanerr

Forumguru
Ik moet zeggen, lage instap is erg mooi maar achterin instappen is wel echt jezelf dubbel vouwen tijdens het instappen, eenmaal zitten is het wel gewoon ruim :) .. Dus ergens kan ik het wel begrijpen dat er minder is verkocht.. Wel jammer inderdaad! Arteon is ook wel errrrug mooi!
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Zo, weet niet of ik het hier heb vermeld maar het volgende :D

Fabia is nu van vriendin, 'verkocht' aan haar en ze is er super blij mee (beter dan een Twingo waar we eerst naar opzoek waren...)

De CC is ingeburgerd! Dat wil zeggen, BPM betaald en de kentekens laten drukken :dankje:
Ook een kleine beurt en DSG beurt gedaan en voor nu is het goed.

Ik zeg voor nu want 26 februari ga ik naar VAGSpeed in Den Haag (oftewel Beek Racing) om de dsg te laten optimaliseren.

Waarom niet TVS, JD, VVT of VAGTechniek???? hoor ik je je afvragen. Heel simpel, Beek racing is ook al jaren bezig met VAG en vele ander snel spul, maar vraagt 200euro voor DSG tuning. Alle eerder benoemde firmas vragen gerust 500euro. Ja echt waar.

Verder komen er een dezer dagen dynamische naafkappen mijn kant op, beetje rolls royce gevoel op de cc :laugh: Vind het een leuk detail als de VW logo goed staat iedere x als ik geparkeerd sta (en als ik rij maar dan merk ik er zelf minder van)

jQwQ5ub.jpg


Verder rijdt het beestje TOP, in stad een verbruik van 1 op 8.6km maar dat vind ik echt reuze meevallen.
 

JeSko

Forumguru
Dubbel top! Zo blijft de Faab in de familie en jij hebt een nieuwe cruiser :thumbsup: rijd je vriendin nu zo laag rond en met alle mods? Of was de Faab al teruggezet?

Benieuwd weer hoe extreem je deze gaat maken ;)
 

Kanerr

Forumguru
Neeuu, ze kan laagrijden maar heb alles teruggezet op Eibach vering en standaard schokdempers en de standaard remmerij. Veel beter en rijdt echt veeeeeeeel comfortabeler :tongue:
 

Cordoba

Forumguru
Andere manier om te checken of een auto schade heeft gehad: lakdikte meten, heeft een auto schade gehad of is ie overgespoten zul je een fors afwijkende lakdikte vinden, alleen als een paneel in zijn geheel is vervangen er er geen schade buiten de vervangen panelen is, kun je het niet zomaar terugvinden met een lakdikte meting. Voor 50-100 euro heb je een aardige lakdiktemeter, dus kost je niet de hoofdprijs, zeker niet in vergelijking met een auto die zware schade heeft gehad. Zelf heb ik een lakdiktemeter die ik heb aangeschaft voor het polijsten, om een idee te hebben over de lakdikte en hoeveel ruimte ik heb voor correctie (altijd een idee, zonder hele dure lakdiktemeter, dus geen exacte waarde).
 

Kanerr

Forumguru
Dank allen! Elle dag dikke pret met zo een motor, kan geen 4 cil tegenop.

Lakdikte meter is een goede inderdaad :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

RefleCs

Forumguru
Gave actie @Kanerr! Respect voor de hele onderneming en een hele gave aanwinst! Ben benieuwd naar een mooie foto bij daglicht :)

Ok. Duidelijk.
Een ongeval en zelfs een goede reparatie verpest bij mij het "goed gevoel" over een wagen :nono:

Als de reparatie goed gebeurt dan is er echt niks aan de hand. Sterer nog, sommige reparaties komen rechter van de richtbank af dan dat ze uit de fabriek rolden :tongue:. Waar ik echt van onder de indruk ben is de kunsten in de rallywereld qua reparaties.
 

leon-cupra

Forumguru
Als de reparatie goed gebeurt dan is er echt niks aan de hand. Sterer nog, sommige reparaties komen rechter van de richtbank af dan dat ze uit de fabriek rolden :tongue:. Waar ik echt van onder de indruk ben is de kunsten in de rallywereld qua reparaties.
K weet het, het klinkt belachelijk maar een wagen waar aan gewerkt is , geeft mij niet meer hetzelfde gevoel. Bij de benz is onlangs de ruit vernieuwd. Hoor ik iets aan het dashboard, mmm zou het kunnen van de vervanging. Kleine zaken, die er mss ervoor ook waren, begin ik toe te wijzen aan de herstelling...

met mijn S2 ook eens een redelijk ongeval gehad, hersteld ... wss wel goed hersteld .. maar het goed gevoel over de wagen was verdwenen. Was geraakt aan het linker voorwiel. Na de herstelling was het zo van “trekt de wagen nu een beetje naar links” “ zit er nu een krakje aan de vering” .... belachelijke zaken hoor maar het gevoel hé :banghead:
 
Bovenaan Onderaan