Mischa zijn skoda superb

Mischa-superb

Forumguru
In mijn voorstel rond onze skoda laten zien, hij staat inmiddels voor de deur sinds donderdag avond, toen is hij gebracht.
Vandaag even gereden, wat een zaligheid.

Eerste kleine aanpassing in de vorm van verwijderen van de type aanduiding.
Tevens een probleem naar voren gekomen, de parkeer sensoren hebben er niet altijd zin aan.. met een melding op de radio.
 

Bijlagen

  • 20210123_163810.jpg
    20210123_163810.jpg
    2 MB · Weergaven: 350

Mischa-superb

Forumguru
Dit is de melding op de radio... iemand een indicatie wat dit kan zijn?
 

Bijlagen

  • 20210123_165332.jpg
    20210123_165332.jpg
    963,1 KB · Weergaven: 244

Electric

Senior Member
Kan komen door een slechte elektrische verbinding met de CAN bus. Komt wel eens voor bij een trekhaakmontage.

Met een VAGCOM/VCDS kabel kun je dit waarschijnlijk wel uitlezen...
 

Mischa-superb

Forumguru
Nee dat snap ik... tja soms zo simpel gewoon meten. Maar ben nu niet in de buurt van de auto, dus dacht misschien kan iemand mij het zo vertellen
 

Mischa-superb

Forumguru
Trekhaak zit er al langer onder. Ik heb hem uitgelezen zojuist.. met de volgende melding
 

Bijlagen

  • 20210125_160625.jpg
    20210125_160625.jpg
    889,5 KB · Weergaven: 109

Tees

Donateur
Lijkt me een duidelijke foutmelding: (tenminste) een van je sensoren maakt kortsluiting. Dus de multimeter erbij pakken en meten maar waar de fout zit.
 

hemi24

Forumguru
Dan denk ik dat er een module is geplaatst die niet kan communiceren over de CAN-bus (of alleen kan lezen) en dat de PDC of de luidspreker wordt onderbroken op een alternatieve manier.

Dus daar kan je storing ook vandaan komen...
 

Mischa-superb

Forumguru
De sensoren hebben er alweer geen zin erin..

Inmiddels geniet ik wel volop van de s2 wat een auto... ik ontdekte gisteravond dat zelfs de buitenspiegels ook dimmen.. wat een genot.
Door de beste sneeuwval toch snel winterbanden plus velgen gekocht.

Zomer staat hij op 16 inch. De winter set is 17 inch.. haha kwam ze tegen.. met goede conti banden IMG-20210209-WA0007.jpeg
 
Bovenaan Onderaan