Freeze-o`s Fabia Monte Carlo

Freeze-o

Senior Member
hij zit er nu nog op, maar ik haal hem wel weg. de ruitenwisser vloeistof funnel upgrade zit namelijk in de weg.
volgens mij is het verzinkt staal en geen alu. om dit zwart te maken zal je flink moeten schuren en primeren.
 

De Stip

Forumguru
Ik zag op de foto dat jij die schuimrubber blokken hebt laten zitten. Is ook mijn idee, als dat bij de Karoq ook lukt. Ik heb van een vriendelijk forum lid een installatie instructie ontvangen die bij de Milotec exemplaren horen en daar spreekt men ook niet van het verwijderen van die blokken. Als je echter op de foto's kijkt bij Superskoda, dan hebben ze weer wel verwijderd.

Die blokken zitten er volgens mij niet voor niets toch?
 

Freeze-o

Senior Member
Als ik op superskoda kijk dan zie ik voor de fabia3 de blokjes gewoon zitten. als ik de Karoq google met dempers dan zie ik ook de schuimblokken gewoon zitten. Gewoon proberen?
 

EdK

Forumguru
@EdK ... ik snap dat je je camera retrofit op de plank laat liggen...
Vermoed dat je iets achterloopt kwa info over mijn achteruitrijcamera !
In maart / april bij Antera geweest en streetset schokdempers/veren vanuit Corné wagen (vrouw) over laten zetten en meteen de camera in laten bouwen door hem.
En mag gerust weten dat ik dit achteraf een heelllllllllllllll goede beslissing heb gevonden.
 

Freeze-o

Senior Member
ja dat snap ik :) ik ben pas halverwege en heb nu al een beetje spijt.

Vandaag kwam de bijrijder stoel binnen :yeah:

20210119_225816.jpg

20210119_225823.jpg

Aangezien mijn vriendin met de kleine man (4 maanden) om 8 uur al in bed lag had papa mooi de tijd om even een paar uurtjes te sleutelen :cool:

Zeikappen eraf, Gordelhouder eraf, kabeltjes eruit

20210119_205133.jpg

achterleuning eraf:
20210119_210705.jpg

20210119_212848.jpg

Deze klus is heel goed voor een onervaren sleutelaar te voltooien.
Al met al 3 uurtjes werk. dit is inclusief het demonteren en monteren van de stoel in de auto.
De stoel van de sloop was uit 2018 en heeft zelfs stoelverwarming! deze komt te koop in de te koop sectie (50 euro)

Let wel: je heb (vw) meerkant dop 8 en 10 nodig voor de gordel en leuning.
 
Laatst bewerkt:

Freeze-o

Senior Member
Oh en voor wie zich afvraagt watvoor bumper er te zien is op de fotos....

dat is een (toen bevroren) porsche boxster S uit 2001

20210108_222855.jpg
 

EdK

Forumguru
ja dat snap ik :) ik ben pas halverwege en heb nu al een beetje spijt.
Misschien weet je het al maar de slang aan linkerkant doorvoeren en dan zit links achter de bank een plek om te koppelen.
Antera heeft toen aardig zitten kloten om hem al door rubber tule te krijgen de slang en toen dit gebeurd was dacht hij van de laatste loodjes.....ehhhh dus niet moest hij nog verder door dus naar de plek die ik beschreef.
 

Freeze-o

Senior Member
Ik knip de slang naar het remlicht door en daar zet ik een Y-stukje op. Zo zit in de Golf 7 ook.
 

EdK

Forumguru
@Freeze-o Ik durf het je niet meer excact te zeggen.
Meen dat we hem niet zagen of dat we er niet bij konden of daar de verbinding te maken.
En dat was reden dat we door moesten halen tot zijkant waar ik aangaf.
 

Freeze-o

Senior Member
zodra mijn slangetje binnen is ga ik ermee aan de slag :)

vandaag wel ander post gehad ;)
Regensensor en brodit Telefoonhouder.
Lekker de motor even warm laten draaien en volle bak de verwarming op het voorruit. dat scheeld met het losmaken van de lijmlaag.

20210121_222954.jpg

20210121_222941.jpg

Ok direct even de baby spiegel opgehangen.

20210121_225028.jpg

Van die avondjes sleutelen is toch veel leuker dan online geld uit geven ;)
 

Sabrina

Nieuw lid
Wat gaaf om te zien dat je zelf je mc aan het pimpen bent! Wij willen dit ook met onze mc die we vorige week gekocht hebben, maar zijn helaas zelf niet handig en afhankelijk van de dealer.

Mag ik vragen waar jij je afneembare trekhaak vandaan hebt en of je die zelf hebt geplaatst? Wij zouden hem bij de auto krijgen, maar onder het mom wordt niet mooi werd het afgeraden. Nu willen we het toch, mede dankzij jouw mooie voorbeeld en wordt er gezegd dat ze het voor deze auto niet kunnen bestellen. Heb een beetje het idee dat de service klaar is nu ze de auto verkocht hebben...
 

Bijlagen

  • 20210122_171448.jpg
    20210122_171448.jpg
    253,2 KB · Weergaven: 48

Sabrina

Nieuw lid
Thanks voor je snelle reactie en je uitgebreide uitleg in je aparte topic! Klinkt nog wel als een lastig verhaal dus. We gaan nog maar even zien hoe vaak we hem missen voordat we gaten gaan zagen
 

Freeze-o

Senior Member
Zo nu en dan druppelen er pakjes binnen.... :) Led lampen (5000k) waren nu aan de beurt!

20210128_165203.jpg

Bijrijders kant al gedaan, bestuurder nog origineel. Enorm verschil in opbrengst en geen verschil in lichtbeeld.
De lampen die ik besteld heb passen no-way als groot licht....

lampen.JPG


Op zoek naar lampen met losse weerstanden voor grootlicht dus....
 

Freeze-o

Senior Member
@Freeze-o Ik durf het je niet meer excact te zeggen.
Meen dat we hem niet zagen of dat we er niet bij konden of daar de verbinding te maken.
En dat was reden dat we door moesten halen tot zijkant waar ik aangaf.

na 3 weken gewacht te hebben op een stukje slang uit polen (verstuurd met 3day prio shipping) ben ik net even aan de slag gegaan.
Het derde remlicht eruit gehaald en de Y splitter geplaats.

20210203_220250.jpg

1 meter slang door de klep begeleid aan de bijrijderskant en in de sproeier geklikt.
Ik zag vandaag dat mijn achterklep een klein beetje water lekt bij de ruitenwisser... na het aansluiten van de sproeier heb ik moeten staken :) weer een klusje geklaard.
 
Bovenaan Onderaan